Publikacja jest obecnie niedostępna
Książka zawiera spory ładunek poznawczy. Jest jedną z pierwszych
publikacji na polskim rynku wydawniczym poświęcona wyłącznie strategii ECR, a z
pewnością pierwszą, która ujmuje ją tak szeroko. Dotąd problematyka ta była
poruszana fragmentarycznie przy okazji omawiania różnych aspektów zarządzania. Liczne
publikacje poruszały głównie praktyczne aspekty jej wykorzystania, bazując na wynikach
projektów pilotowych i rozwiązaniach cząstkowych będących dorobkiem grup roboczych i
organizacji krajowych ECR, których w Europie jest kilkanaście.
Książka ułatwia zrozumienie, czym jest ECR i gdzie może znaleźć
zastosowanie. Jej adresatem są firmy, które współpracując w łańcuchach dostaw,
dostarczają konsumentom produkty wypełniające codzienny koszyk zakupów. Przeczyta ją
również z ciekawością każdy, kto interesuje się problemami dystrybucji oraz rozwojem
technologii informatycznych wspomagających front sprzedaży i procesy zachodzące na jego
zapleczu.
Fragment przedmowy Ireneusz Fechnera, dyrektora Biura ECR Polska
SPIS TREŚCI
Wstęp
Część I ECR jako strategia łańcucha dostaw
1. Istota ECR
1.1. Rynkowa i naukowa geneza ECR
1.2. Definicje i zasady ECR
2. Obszary zadaniowe ECR
2.1. Zarządzanie popytem w strategii ECR
2.2. Zarządzanie podażą w strategii ECR
2.3. Technologie wspomagające w ECR
Część II Realizacja ECR - teoria i praktyka
3. ECR w hierarchicznym układzie strategii przedsiębiorstw i w uzyskiwaniu przewagi
konkurencyjnej
4. Uwarunkowania implementacji ECR w łańcuchu dostaw
5. Etapy realizacji ECR i ich uczestnicy
6. Ocena stopnia zaawansowania wdrożenia i efektów ECR - karta wyników
7. Korzyści z implementacji ECR
8. Doświadczenia zagraniczne i polskie z zakresu wdrażania strategii ECR
8.1. ECR w Stanach Zjednoczonych
8.2. ECR w Europie
8.3. ECR w Polsce
Część III Strategia ECR jako narzędzie poprawy konkurencyjności łańcuchów
dostaw na przykładzie sektora farmaceutycznego
9. Charakterystyka przemysłu farmaceutycznego
10. Specyfika łańcuchów dostaw sektora farmaceutycznego
11. Wykorzystanie ECR w farmaceutycznych łańcuchach dostaw
11.1. Strategia EHCR
11.2. Strategia ECRx
12. Uwarunkowania implementacji strategii ECR w łańcuchach dostaw sektora
farmaceutycznego
Literatura
Spis tabel i rysunków
Załącznik
264 strony, B5, miękka oprawa