|
LOGISTYKA KONCEPCJA ZINTEGROWANEGO ZARZĄDZANIA
BLAIK P. wydawnictwo: PWE, 2022, wydanie IVcena netto: 67.19 Twoja cena 63,83 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Logistyka
Koncepcja zintegrowanego zarządzania
Książka zawiera pogłębioną interpretację i identyfikację podstawowych procesów
logistycznych oraz analizę zarządczego, integracyjnego i procesowego wymiaru logistyki,
zorientowanego na nową jakość zarządzania przedsiębiorstwem nastawionym na
osiągnięcia sukcesu rynkowego.
Autor kompleksowo przedstawił problematykę współczesnej logistyki w skali
przedsiębiorstwa i łańcuchu dostaw, ze szczególnym uwzględnieniem modelowania procesów
logistycznych, rozwoju koncepcji zarządzania łańcuchem dostaw, przedsięwzięć
strategicznych w logistyce.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych
uczelniach różnych typów, menedżerów, przedsiębiorców i logistyków.
Wstęp
1. Istota oraz przewartościowania pojęcia i koncepcji logistyki
1.1. Przegląd i interpretacja znaczących definicji logistyki
1.2. Ewolucja i przewartościowania przedmiotu, celów i instrumentów logistyki jako
podstawowych wyznaczników pojęcia logistyki
1.3. Logistyka jako kategoria zintegrowanego zarządzania
1.4. Teoretyczne koncepcje logistyki
2. Trendy i determinanty rozwoju i zmian w logistyce
2.1. Wyznaczniki rozwoju logistyki - ujęcie ogólne
2.2. Geneza oraz modelowanie faz rozwoju logistyki - próba systematyki
2.3. Czynniki determinujące rozwój logistyki - próba klasyfikacji i hierarchizacji
2.4. Czynniki kształtujące zmiany w logistyce w świetle badań w krajach zachodnich
2.5. Stan rozwoju i zakres stosowania koncepcji logistyki w praktyce przedsiębiorstw
3. Podstawowe wymiary nowoczesnej koncepcji logistyki
3.1. Relacje i właściwości nowoczesnej koncepcji logistyki
3.2. Zasady kształtowania nowoczesnej koncepcji logistyki
3.3. Podstawowe aspekty i orientacje nowoczesnej koncepcji logistyki
3.3.1. Logistyka jako system i koncepcja zarządzania przepływami towarów i informacji
oraz podsystem przepływowo zorientowanego zarządzania przedsiębiorstwem
3.3.2. Logistyka jako sieć (struktura) kluczowych procesów zarządzania i transformacji
w systemie przepływów w skali przedsiębiorstwa
3.3.3. Logistyka jako koncepcja i determinanta zorientowanej na przepływy organizacji i
transformacji modelowej przedsiębiorstwa
3.3.4. Logistyka jako koncepcja zorientowana na wymogi rynku, wspomagająca i
wzbogacająca marketingowy proces tworzenia wartości
3.3.5. Logistyka jako systemowa orientacja i determinanta efektywności i sukcesu w skali
przedsiębiorstwa i rynku
4. Systemowy wymiar logistyki oraz problemy identyfikacji i kształtowania systemów
logistycznych
4.1. Podejście systemowe jako podstawa interpretacji i kształtowania orientacji i
struktur współczesnej logistyki
4.2. Podstawowe kryteria i przekroje klasyfikacji systemów logistycznych
4.3. Powiązania między systemami logistycznymi - wstępna identyfikacja
4.4. Kształtowanie i wdrażanie systemów logistycznych
4.5. System logistyczny przedsiębiorstwa jako przejaw rozwoju i pełnej integracji w
skali mikroekonomicznej
5. Orientacja przepływowa oraz przejawy jej integracji i wdrażania w strukturę
zarządzania w przedsiębiorstwie w aspekcie oddziaływania na efekty/sukces
przedsiębiorstwa
5.1. Właściwości i znaczenie orientacji przepływowej w zarządzaniu przedsiębiorstwem
5.2. Czynniki i parametry określające zakres orientacji przepływowej oraz stopień jej
wdrożenia w podstawowych podsystemach zarządzania w przedsiębiorstwie
5.3. Przejawy wpływu wdrożenia orientacji przepływowej na efekty/koszty logistyki i
efekty/sukces przedsiębiorstwa w świetle badań empirycznych w krajach zachodnich
5.4. Identyfikacja związków między wdrożeniem koncepcji logistyki a zmianami w
zarządzaniu w przedsiębiorstwach w Polsce w świetle badań empirycznych
6. Struktura procesów logistycznych i problemy jej kształtowania
6.1. Istota i znaczenie orientacji na procesy w zintegrowanym zarządzaniu
6.2. Pojęcie i podstawowe właściwości procesu
6.3. Kryteria i przekroje klasyfikacji procesów
6.4. Klasyfikacja i strukturyzacja procesów logistycznych w aspekcie zarządzania i
tworzenia wartości
6.5. Modelowanie kluczowych procesów logistycznych w przedsiębiorstwie
6.6. System i procesy transformacji logistycznej w aspekcie tworzenia wartości
6.7. Proces cyrkulacji logistycznej
7. Identyfikacja struktury i przejawów wdrażania procesu zarządzania
logistycznego
7.1. Istota i funkcje procesu zarządzania logistycznego
7.2. Podstawowe orientacje procesu zarządzania logistycznego - próba systematyki
7.3. Założenia koncepcji zintegrowanego zarządzania logistycznego
7.4. Logistyka w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstw
7.5. Koncepcja "nawigatora" zarządzania logistycznego jako przykład
całościowej orientacji logistycznej w badaniach i w praktyce zarządzania w
przedsiębiorstwach
8. Koncepcja logistycznie zorientowanego zintegrowanego zarządzania
przedsiębiorstwem
8.1. Tendencje integracyjne w logistyce i przewartościowania jej strategicznych funkcji
zarządczych
8.2. Założenia i struktura koncepcji logistycznie zorientowanego zintegrowanego
zarządzania przedsiębiorstwem
8.3. Opcje strategiczne logistyki
8.4. Proces logistycznie zorientowanego zarządzania strategicznego i operacyjnego
9. Koncepcja zarządzania łańcuchem dostaw (SCM) jako wymiar i przejaw
integracji zarządzania logistycznego między przedsiębiorstwami
9.1. Integracja jako istotny wymiar rozwoju logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw
9.2. Istota i rozwój koncepcji zarządzania łańcuchem dostaw i siecią logistyczną
9.2.1. Relacje między logistyką a zarządzaniem łańcuchem dostaw
9.2.2. Łańcuch dostaw w aspekcie rozwoju struktur sieciowych
9.2.3. Rozwój koncepcji zarządzania łańcuchem dostaw (Supply Chain Management) w
kierunku koncepcji zarządzania cyrkulacją dostaw (Supply "Circle" Management)
9.3. Modele integracji i dojrzałości łańcucha dostaw i sieci logistycznej
9.4. Potencjały efektów i korzyści wdrażania koncepcji zarządzania łańcuchem dostaw
9.4.1. Potencjały efektów związane z rozwojem koncepcji zarządzania łańcuchem dostaw
9.4.2. Korzyści wdrażania koncepcji SCM w świetle badań w przedsiębiorstwach w
krajach zachodnich
9.5. Przesłanki i przejawy integracji zarządzania łańcuchem dostaw (SCM) i
zarządzania relacjami z klientami (CRM)
10. Logistyka a inne przekrojowe koncepcje zarządzania
10.1. Ogólne założenia integracji logistyki z innymi współczesnymi koncepcjami
zarządzania w zintegrowanym zarządzaniu przedsiębiorstwem
10.2. Koncepcja zarządzania logistyczno-marketingowego jako przejaw rozwoju i integracji
logistyki i marketingu
10.3. Logistyka a zarządzanie wyszczuplające (LM)
10.4. Logistyka a kompleksowe zarządzanie jakością (TQM)
10.5. Logistyka a zarządzanie kategorią czasu (TBM)
10.6. Logistyka a efektywna obsługa klienta (ECR)
10.7. Logistyka a zarządzanie innowacjami (IM)
10.8. Przejawy wpływu wdrażania przekrojowo zorientowanych koncepcji zarządzania na
efekty/sukces przedsiębiorstwa
11. Podstawy i koncepcje identyfikacji oraz tendencje kształtowania się poziomu
kosztów logistyki jako przejawu jej efektywności
11.1. Istota i ogólna struktura kosztów logistyki
11.2. Koncepcje i metody identyfikacji i kwantyfikacji kosztów w sferze logistyki
11.2.1. Istota i formy rachunku kosztów logistyki
11.2.2. Stan i rozwój badań (koncepcji identyfikacji) kosztów w sferze logistyki oraz
ich usytuowania w skali światowej
11.2.3. Problemy identyfikacji i kwantyfikacji kosztów logistyki w przedsiębiorstwach w
Polsce
11.3. Kształtowanie się poziomu i struktury kosztów logistyki jako przejawu jej
efektywności w świetle badań w skali światowej
11.3.1. Szacunek nakładów/kosztów w sferze logistyki w skali ogólnogospodarczej -
koncepcja Top Down
11.3.2. Poziom i struktura kosztów logistyki w przedsiębiorstwach - koncepcja Bottom Up
11.4. Poziom kosztów logistyki w skali światowej a miejsce krajów w rankingu Logistics
Performance Index (LPI)
11.5. Zakres i kierunki racjonalizacji i wzrostu efektywności kosztów logistyki
11.6. Zakres wdrożenia logistyki w przedsiębiorstwach a zmiany w poziomie kosztów
logistyki i efektywności przedsiębiorstw w świetle badań w krajach zachodnich
12. Wyzwania współczesnej logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw (SCM) oraz
wizja rozwoju logistyki w przyszłości
12.1. Wyzwania współczesnej logistyki jako przejawy jej rozwoju i integracji w
interakcji z modelowaniem zarządzania przedsiębiorstwem i struktur sieciowych
12.2. Katalog kluczowych wyzwań logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw (SCM)
12.3. Wyzwania logistyki/SCM w praktyce zarządzania przedsiębiorstwem w świetle badań
w krajach zachodnich
12.3.1. Realizacja kluczowych wyzwań logistyki/SCM w świetle wybranych koncepcj ich
strukturyzacji i oceny w badanych przedsiębiorstwach
12.3.2. Globalne trendy i wyzwania logistyki/SCM oraz związane z nimi strategie
logistyczne
12.4. Wizja rozwoju logistyki w przyszłości
12.4.1. Podstawy oraz przejawy diagnozowania i projektowania wizji rozwoju logistyki
12.4.2. Scenariusze wizji logistyki w przyszłości
Bibliografia
Indeks
400 stron, Format: 16.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|