wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

TRANSPORT SAMOCHODOWY ŁADUNKÓW


BENTKOWSKA-SENATOR K. KORDEL ZDZ. WAŚKIEWICZ J.

wydawnictwo: ITS, 2010, wydanie I

cena netto: 84.50 Twoja cena  80,28 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Celem publikacji jest przybliżenie roli i miejsca transportu samochodowego ładunków poprzez syntetyczne podanie zbioru informacji w tym przedmiocie i ich analizę.

Książka ma charakter uogólniający, obejmując w skrócie całokształt zagadnień związanych z funkcjonowaniem transportu drogowego a szczególnie z przewozami ładunków. Prezentuje ona w swojej podstawowej części, uzupełnione o najnowsze dane liczbowe, omówienie „trzonu" funkcjonowania transportu drogowego, który umownie dotyczy wielkości przewozów, ich zmian w czasie, struktury przedsiębiorstw ze względu na liczebność pojazdów, jak też analizę przyczynowo - skutkową obecnego stanu. Zaakcentowano związki rozwoju gospodarczego obszarów administracyjnych z rozwojem transportu, jak też charakterystykę problemu związanego z finansowaniem sektora MŚP w transporcie.

Szczególną wartością publikacji jest przedstawienie w osobnych rozdziałach problematyki kosztów i cen w transporcie samochodowym. Zaprezentowano też poszerzony materiał dotyczący przewozów kabotażowych.


Książka składa się z dziewięciu rozdziałów.

W rozdziale pierwszym omówiono procesy liberalizacji na przykładzie transportu samochodowego oraz regulacje swobody dostępu do tego rynku. Ponadto uwzględniono znaczenie interwencjonizmu państwa i jego potrzebę, w warunkach zachwiania równowagi funkcjonowania systemu transportowego.

W rozdziale drugim, trzecim i czwartym podano w formie zestawień liczbowych i opisu - stan polskiego transportu drogowego ładunków ogółem, międzynarodowego i krajowego, liczby firm, pojazdów, wielkość pracy przewozowej w okresie 1995 - 2008 oraz stan taboru. Ze względu na możliwość uzyskania odpowiedniej bazy danych wyjściowych, po przeprowadzeniu odpowiednich obliczeń, szczegółowo scharakteryzowano firmy polskiego transportu międzynarodowego pod względem form organizacyjno - prawnych i rozkładu przestrzennego jak też ich struktury wg. liczby pojazdów. W rozdziale trzecim przedstawiono także problematykę przewozów ładunków w transporcie kabotażowym.

Rozdziały piąty i szósty dotyczą wybiórczego zagadnienia tj. sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) w transporcie z tytułu szczególnej, dominującej roli, jaką odgrywają w polskim transporcie ładunków. Scharakteryzowano warunki ich funkcjonowania, tj. kondycję organizacyjną, ekonomiczno-finansową, stan taboru i inne. Odrębnej uwadze poddano finansowanie sektora MŚP w transporcie, tj. rodzaje środków zasilających, możliwości i warunki uzyskania wsparcia ze środków krajowych i unijnych. Szczególną uwagę zwrócono na różnorodne programy operacyjne, z których przedsiębiorstwa transportu samochodowego mogą pozyskiwać środki na swoją działalność gospodarczą.

Rozdział siódmy prezentuje problematykę kosztów w przedsiębiorstwach transportu samochodowego w układzie rodzajowym jak też poziom kosztów jednostkowych zarówno w transporcie krajowym jak i międzynarodowym. Wykorzystano wyniki badań, jakie autorzy przeprowadzili wśród polskich przedsiębiorstw metodą ankietową w ramach projektu badawczego prowadzonego przez Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie.

W rozdziale ósmym przedstawiono syntetyczny materiał dotyczący problematyki cen minimalnych w transporcie samochodowym, który jest przyczynkiem do dyskusji nad tym instrumentem polityki transportowej w kontekście sugestii UE, co do możliwości wprowadzenia taryf w tej gałęzi transportu.

W rozdziale dziewiątym nakreślono kierunki polityki transportowej państwa jak też Unii Europejskiej w zakresie tworzenia warunków i instrumentów funkcjonowania transportu samochodowego w dłuższym horyzoncie czasowym. Zaprezentowano też własną ocenę sytuacji tej gałęzi transportu w warunkach spowolnienia gospodarczego. Końcowa część tego rozdziału to prezentacja wirtualnych prognoz rozwoju transportu samochodowego w oparciu o wybrane materiały specjalistyczne.


217 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022