wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

INSTYTUCJE PARABANKOWE NA RYNKU USŁUG BANKOWYCH W POLSCE


KOTLIŃSKI G. WALISZEWSKI K. RED.

wydawnictwo: CEDEWU, 2012, wydanie I

cena netto: 53.90 Twoja cena  51,21 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Instytucje parabankowe na rynku usług bankowych w Polsce


Książka Instytucje parabankowe na rynku usług bankowych w Polsce przygotowana przez pracowników naukowo-dydaktycznych i doktorantów Katerdy Bankowości Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz osób z nimi zaprzyjaźnionych - powstała w efekcie dyskusji wywołanych wybuchem afery Amber Gold.

W publikacji przedstawiono jednak tematykę działalności instytucji prabankowych i shadow bankingu znacznie szerzej.

Jej lektura pozwala odpowiedzieć na wiele pytań, m.in.:


- o przyczyny popularności instytucji parabankowych w Polsce
- o szanse zagrożenia, jakie są związane z ich działalnością dla klientów, systemu bankowego i gospodarki.

Tematem przewodnim publikacji stanowiącym jej oś kompozycyjną co przejawia się w większości rozdziałów - jest analiza SWOT silnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń związanych z danym segmentem czy rodzajem działalności parabanków.

Prezentowana publikacja przeznaczona jest zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, pracowników naukowych i praktyków gospodarczych działających w szeroko pojętym sektorze usług finansowych, jak też dla każdej osoby, któa chce pogłębić swoją wiedzę w zakresie działalności instytucji parabankowych z uwzględnieniem towarzyszących im szans i zagrożeń.

Jest to jedna z pierwszych książek poświęconych tematyce działalności instytucji parabankowych. Lektura publikacji przynosi ważne pytania na temat przyszłości polskiego rynku usług finansowych. Zdaniem redaktorów, zawarte w jej treści poglądy autorów powinny przyczynić się do łatwiejszego poszukiwania na nie odpowiedzi.


Wstęp

Rozdział 1
Rynek usług finansowych w Polsce
Grzegorz Kotliński, Krzysztof Waliszewski
1.1.Powstanie i rozwój rynku finansowego w Polsce
1.2.Charakterystyka segmentów rynku finansowego w Polsce
1.2.1.Rynek usług bankowych
1.2.2.Rynek kapitałowy (w tym GPW i fundusze inwestycyjne)
1.2.3.Rynek ubezpieczeniowy
1.2.4.Rynek funduszy emerytalnych
1.2.5.Pozostałe segmenty rynku finansowego
1.3.Ewolucja nadzoru nad poszczególnymi segmentami rynku finansowego w Polsce
1.4.Informacyjne aspekty zmian rynku finansowego w Polsce
1.5.Perspektywy rozwoju rynku finansowego w Polsce

Rozdział 2
Miejsce i rola parabanków w systemie finansowym i gospodarce
Krzysztof Waliszewski
2.1.Pojęcie i rodzaje instytucji parabankowych
2.2.Zakres czynności wykonywanych przez instytucje parabankowe
2.3.Funkcje pełnione przez parabanki
2.4.Wyzwania stojące współcześnie przez parabankami i ich otoczeniem

Rozdział 3
Historia i rozwój działalności instytucji parabankowych po przełomie ustrojowym w Polsce
Grzegorz Kotliński
3.1.Wybrane uwarunkowania przemian społecznych towarzyszących okresowi budowy gospodarki rynkowej w Polsce
3.2.Działalność piramid finansowych i instytucji parabankowych na tle przemian ustrojowych w Polsce
3.3.Etapy funkcjonowania piramid finansowych i instytucji parabankowych w Polsce
3.4.Analiza szans i zagrożeń wynikających z działalności instytucji parabankowych dla systemu finansowego w Polsce

Rozdział 4
Marketing instytucji parabankowych
Grzegorz Kotliński
4.1.Charakterystyka marketingowa działalności instytucji parabankowych
4.2.Etapy rozwoju działalności marketingowej w bankach prowadzących działalność na terenie Polski
4.3.Metody uzyskiwania wpływu na postawy klientów
4.4.Instrumenty marketingu stosowane przez instytucje parabankowe
4.5.Podsumowanie - szanse i zagrożenia dla marketingu bankowego po upadku Amber Gold

Rozdział 5
Finansowanie potrzeb konsumenckich przez parabanki w Polsce
Radosław Księżopolski
5.1.Ogólna charakterystyka rynku instytucji parabankowych
5.2.Specyfika działalności pożyczkowej sektora parabanków - ostatnie tendencje rozwoju
5.3.Korzyści i zagrożenia wynikające z działalności pożyczkowej parabanków - możliwe kierunki ewolucji sektora

Rozdział 6
Parabankowe aspekty działalności funduszy poręczeniowych i pożyczkowych
Paweł Mikołajczak
6.1.Geneza powstania funduszy poręczeniowych i pożyczkowych w Polsce
6.2.Rola funduszy poręczeniowych i pożyczkowych jako źródła finansowego wsparcia sektora MSP
6.3.Ryzyko działalności funduszy poręczeniowych i pożyczkowych oraz sposoby jego ograniczania
6.4.Parabankowe aspekty funkcjonowania funduszy poręczeniowych i pożyczkowych

Rozdział 7
Działalność doradców finansowych w Polsce - szanse i zagrożenia
Krzysztof Waliszewski
7.1.Doradztwo finansowe jako działalność zawodowa na rynku usług finansowych
7.2.Ewolucja zawodu doradcy finansowego w Polsce
7.3.Analiza szans i zagrożeń związanych z usługami doradców finansowych w Polsce
7.4.Perspektywy usług doradztwa finansowego w Polsce

Rozdział 8
Działalność instytucji mikrofinansowych w Polsce na przykładzie spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych
Grzegorz Paluszak, Krzysztof Waliszewski
8.1.Idea mikrofinansów i instytucji mikrofinansowych
8.2.Działalność spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych w Polsce

Rozdział 9
Ochrona konsumenta usług finansowych a działalność parabanków
Andżelika Redecka
9.1.Geneza i znaczenie ochrony konsumenta usług finansowych
9.2.Charakterystyka działalności parabanków w kontekście bezpieczeństwa konsumenta w Polsce
9.3.Przepisy prawne regulujące stosunki między parabankami a konsumentami w Polsce w świetle rozwoju ustawodawstwa w przyszłości
9.4.Znajomość praw i obowiązków konsumenckich, instytucji świadczących pomoc na rynku usług finansowych oraz możliwych nieprawidłowości
w relacjach klient-parabank

Rozdział 10
Informacja kredytowa i gwarantowanie wkładów a działalność parabanków
Aleksandra Usik-Kryger, Magdalena Wylot
10.1.Informacja kredytowa w działalności parabanków
10.1.1.Informacja kredytowa i sposób jej pozyskiwania
10.1.2.Znaczenie informacji kredytowej
10.1.3.Parabanki a dostęp do informacji kredytowej
10.1.4.Działalność pożyczkowa parabanków w kontekście braku dostępu do informacji kredytowej - analiza SWOT
10.2.Systemy chroniące środki pieniężne powierzone instytucjom parabankowym
10.2.1.System gwarantowania depozytów bankowych w Polsce i jego znaczenie dla systemu finansowego
10.2.2.Regulacje prawne zapewniające bezpieczeństwo lokowanych środków w parabankach
10.2.3.Stosowany system gwarantowania depozytów (SGD) w SKOK-ach

Rozdział 11
Tendencje w obszarze regulacji instytucji funkcjonujących na rynkach finansowych w Unii Europejskiej
Alfred Janc

Zakończenie

Spis tabel

Spis rysunków

Spis schematów

Spis wykresów

O autorach


244 strony, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022