wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 67.50 64,13   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

CELE PRZEDSIĘBIORSTWA A ROZWÓJ GOSPODARCZY UJĘCIE BEHAWIORALNE


KOMOROWSKI J.

wydawnictwo: SGH, 2012, wydanie I

cena netto: 67.50 Twoja cena  64,13 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

CELE PRZEDSIĘBIORSTWA A ROZWÓJ GOSPODARCZY

Ujęcie behawioralne


Wiele wskazuje na to, że współczesna ekonomia znalazła się w ślepym zaułku kultu kapitału i myślenia o gospodarce przez pryzmat finansów i koniunktury. Animatorzy giełdowi wylewają łzy nad "dinozaurami gospodarki", ignorując osiągnięcia "światowych tygrysów".

Podejście behawioralne pozwala pokonać ograniczenia poznawcze tradycyjnej ekonomii i jej bezradność wobec współczesnego kryzysu, wskazując na mechanizm rozwoju przedsiębiorstw i budowy pozytywnych relacji w środowisku biznesu.

Koncepcja ta koncentruje się na podmiotowej stronie przedsiębiorstwa, zwraca uwagę na jego zachowania, indywidualność, predyspozycje, odrębność celów i aspiracji. Racjonalność opiera się tu nie tylko na rachunku efektywności, lecz na szerszych podstawach - rozumnym korzystaniu z wolności gospodarczej, pozytywnych relacjach z otoczeniem, odpowiedzialności, myśleniu kategoriami trwałych wartości. W centrum zarządzania przedsiębiorstwem autor stawia kwestię wyboru celów, przyjmując, że przedsiębiorstwo jako niezależny podmiot dąży do rozwoju. Cel ten prowadzi do zaspokojenia aspiracji interesariuszy oraz służy rozwojowi całej gospodarki. Dyskusja wokół celów przedsiębiorstwa podważa dogmaty tradycyjnej ekonomii, pierwszeństwo kapitału finansowego przed intelektualnym, konkurowanie wszystkich ze wszystkimi, dążenie do maksymalizacji zysku i redukcję zjawisk gospodarczych do mechanizmu rynkowego.


Spis treści:

Wstęp


Rozdział I. W poszukiwaniu istoty współczesnego przedsiębiorstwa

1.1. Kryzys gospodarczy jako wyzwanie dla nauk ekonomicznych

1.2. Behawioryzm jako główny nurt rozwoju teorii przedsiębiorstwa

1.3. Przedmiotowe podejście do przedsiębiorstwa a utylitaryzm

1.4. Podmiotowość przedsiębiorstwa a przedsiębiorczość

1.5. Ramy podmiotowości przedsiębiorstwa a jego wewnętrzna kultura

1.6. Samodzielność jako kluczowa wartość przedsiębiorstwa


Rozdział II. Środowiskowe uwarunkowania działalności przedsiębiorstwa

2.1. Elementy otoczenia współczesnego przedsiębiorstwa a stosunki rynkowe

2.2. Konkurencja a współdziałanie interesariuszy w przedsiębiorstwie

2.3. Wartości związane ze środowiskiem działania przedsiębiorstwa

2.4. Rozwój przedsiębiorstwa w warunkach otwartej gospodarki

2.5. Oddziaływanie państwa na potencjał rozwojowy przedsiębiorstw

2.6. Obecność kapitału zagranicznego w gospodarce


Rozdział III. Kluczowe czynniki rozwoju współczesnych przedsiębiorstw w ujęciu behawioralnym

3.1. Innowacyjność w przedsiębiorstwie a orientacja na nowoczesność

3.3. Inwestycje przedsiębiorstwa a postęp organizacyjno-technologiczny

3.3. Stosunki międzyludzkie w mechanizmie rozwoju przedsiębiorstwa

3.4. Pierwiastek ludzki a kultura wewnętrzna przedsiębiorstwa

3.5. Wymiar finansowy funkcjonowania przedsiębiorstwa a bariera redukcjonizmu

3.6. Gotowość do podejmowania ryzyka a odpowiedzialność w biznesie

3.7. Sekwencja strategicznych wartości w zarządzaniu rozwojem przedsiębiorstwa


Rozdział IV. Czynniki kształtujące wybór celów w przedsiębiorstwie w ujęciu behawioralnym

4.1. Kwestia celowości w prowadzeniu działalności gospodarczej

4.2. Wielowymiarowy układ celów przedsiębiorstwa

4.3. Założenia metodyczne budowy systemu celów w przedsiębiorstwie

4.4. Rzeczowa i finansowa forma celów przedsiębiorstwa

Cele w perspektywie długookresowej

Cele działalności operacyjnej

Instrumentalny charakter celów finansowych

4.5. Cele formalne i nieformalne a skuteczność zarządzania przedsiębiorstwem

4.6. Cele przedsiębiorstwa jako wyraz kompromisu interesów


Rozdział V. Praktyczne następstwa wyboru celów finansowych w przedsiębiorstwie

5.1. Ewolucja poglądów na temat maksymalizacji zysku przedsiębiorstwa

5.2. Wartość ekonomiczna przedsiębiorstwa jako cel zarządzania

5.3. Filozoficzny wymiar wartości a cele przedsiębiorstwa

5.4. Cele przedsiębiorstwa w koncepcji personalizmu społecznego

5.5. Zagadnienie równowagi przedsiębiorstwa w świetle wyboru celów

5.6. Wyznaczanie struktury celów w ramach polityki wyników finansowych


Rozdział VI. Zagadnienie rozwoju w strukturze celów współczesnego przedsiębiorstwa

6.1. Dynamika rozwoju gospodarczego a środowisko działalności przedsiębiorstwa

6.2. Potencjał ekonomiczny przedsiębiorstwa a strategia kurczenia się sfery realnej

6.3. Współzależność procesu rozwoju przedsiębiorstwa i nowoczesności produktów

6.4. Rozwój w programie inwestycji przedsiębiorstwa

6.5. Rozwój przedsiębiorstwa a kwestia racjonalności i optymalizacji

6.6. Cele przedsiębiorstwa zorientowane na rozwój jako wyraz antycypacji przyszłości

6.7. Proces rozwoju przedsiębiorstwa a pomnażanie wartości ekonomicznej


Rozdział VII. Realizacja celów przedsiębiorstwa w globalnym środowisku działania

7.1. Intelektualny nurt globalizacji

7.2. Środowisko działalności gospodarczej przedsiębiorstwa a globalizacja

7.3. Globalizacja jako wyzwanie dla polskich przedsiębiorstw

7.4. Dylematy przedsiębiorstw w warunkach globalizacji

7.5. Wartości wzmacniające potencjał rozwojowy przedsiębiorstwa w globalnym środowisku działania

7.6. Bilans współzależności przedsiębiorstwa z globalnym otoczeniem



Wnioski końcowe

Spis literatury

Spis rysunków


499 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022