wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 70.00 66,50   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

DZIAŁALNOŚĆ INFORMACYJNA CZŁONKÓW GOSPODARSTWA DOMOWEGO I JEGO DECYZJE


DEJNAKA A. FORLICZ S. PATRZAŁEK W. / EKONOMICZNE

wydawnictwo: CEDEWU, 2012, wydanie I

cena netto: 70.00 Twoja cena  66,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Działalność informacyjna członków gospodarstwa domowego i jego decyzje ekonomiczne


Procesy informacyjne i podejmowania decyzji zachodzące wewnątrz gospodarstwa domowego nie stanowiły do niedawna przedmiotu badań nauk ekonomicznych. W literaturze zarówno polskiej, jak i światowej istnieje bardzo niewiele publikacji na ten temat.

Dlatego też wychodząc z założenia, że poznanie procesów zachodzących wewnątrz gospodarstwa domowego jest istotne dla poznania zachowań gospodarstw domowych, a poprzez to funkcjonowania rynków, podjęte zostały badania przez grono pracowników Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu i Uniwersytetu Wrocławskiego. Plonem tych badań jest niniejsza monografia.

W jej części I przedstawione zostały problemy informacyjne funkcjonowania gospodarstw domowych, w części II zaś procesy decyzyjne.

Lektura przedstawianej książki powinna być interesująca przede wszystkim dla pracowników naukowych zajmujących się problematyką zachowań konsumentów, ale także ekonomiką informacji, czy szerzej teorią informacji, studentów kierunków ekonomicznych, a także wszystkich praktyków życia gospodarczego, którzy chcieliby lepiej poznać i zrozumieć zachowania gospodarstw domowych.


Spis treści:

Wstęp

CZĘŚĆ I Informacja gospodarstwie domowym

Rozdział 1
Uwarunkowania działań informacyjnych członków gospodarstwa domowego

1.1. Rodzaje działań informacyjnych - Stefan Forlicz
1.2. Komunikacja z otoczeniem i wewnątrz gospodarstwa domowego - Stefan Forlicz
1.3. Typy komunikacji społecznej - Wanda Patrzałek
1.4. Koszty i korzyści działań informacyjnych - Stefan Forlicz
1.5. Uwarunkowania społeczne i psychiczne - Stefan Forlicz
1.6. Aspekty etyczne - Stefan Forlicz
1.7. Problemy niepewności zachowania partnera działalności informacyjnej - Stefan Forlicz
1.8. Nowoczesne narzędzia komunikacji społecznej ? Agnieszka Dejnaka

Rozdział 2
Działania informacyjne polskich gospodarstw domowych

2.1. Źródła informacji - Wanda Patrzałek
2.2. Reklama jako źródło informacji - Aleksandra Perchla-Włosik
2.3. Postrzeganie działań marketingu bezpośredniego jako źródła informacji i reklamy - Aleksandra Perchla-Włosik
2.4. Aktywność członków gospodarstwa domowego w pozyskiwaniu informacji - Stefan Forlicz
2.5. Wymiana informacji w gospodarstwie domowym - Stefan Forlicz

Rozdział 3
Rozwój Internetu jako determinanta zmian społecznych w gospodarstwach domowych

3.1. Gospodarstwo domowe a dostęp do Internetu - Agnieszka Dejnaka
3.2. Współczesne formy komunikacji i jej zastosowanie w przepływie informacji w gospodarstwie domowym - Agnieszka Dejnaka

Rozdział 4
Bariery i zakłócenia komunikacyjne w gospodarstwach domowych

4.1. Przyczyny barier komunikacyjnych - Wanda Patrzałek
4.2. Rodzaje zaburzeń w przebiegu procesów komunikacyjnych - Wanda Patrzałek

CZĘŚĆ II Podejmowanie decyzji ekonomicznych wgospodarstwie domowym

Rozdział 5
Role grupowe w procesach decyzyjnych gospodarstw domowych

5.1. Podejmowanie decyzji grupowych - Wanda Patrzałek
5.2. Podział ról w decyzjach zakupowych gospodarstwa domowego - Wanda Patrzałek, Aleksandra Perchla-Włosik

Rozdział 6
Sposób podejmowania decyzji a cechy charakteryzujące gospodarstwa domowe

6.1. Podejmowanie decyzji w sprawie codziennych zakupów - Stefan Forlicz
6.2. Podejmowanie decyzji w sprawie zakupów artykułów trwałego użytku - Stefan Forlicz
6.3. Decyzje gospodarstw domowych w procesie zdobywania dochodów - Stefan Forlicz, Wanda Patrzałek
6.4. Decyzje finansowe - Stefan Forlicz, Wanda Patrzałek
6.5. Decyzje dotyczące kształcenia się - Stefan Forlicz

Rozdział 7
Reklama a decyzje zakupowe członków gospodarstw domowych

7.1. Deklaracje zakupów ? Aleksandra Perchla-Włosik
7.2. Rola reklamy w podejmowaniu decyzji zakupowych przez gospodarstwo domowe - Aleksandra Perchla-Włosik

Rozdział 8
Decyzje zakupowe gospodarstw domowych w Internecie

8.1. E-commerce w Polsce - Agnieszka Dejnaka
8.2. Gospodarstwa domowe a internetowe zakupy - Agnieszka Dejnaka
8.3. Zakupy w sklepach internetowych i dystrybucja informacji - Agnieszka Dejnaka
8.4. Pozyskiwanie informacji w procesie zakupu internetowego - Agnieszka Dejnaka

Rozdział 9
Opinie o produktach wadliwych i aktywność reklamacyjna gospodarstw domowych

9.1. Aktywność reklamacyjna gospodarstw domowych w zakresie produktów i usług - Joanna Wardzała-Kordyś
9.2. Opinie o produktach wadliwych i możliwości ich reklamacji w świetle badań - Joanna Wardzała-Kordyś
9.3. Zachowania gospodarstw domowych w zakresie reklamowania produktów i usług w raportach instytucjonalnych - Joanna Wardzała-Korydyś
Zakończenie
Bibliografia

Źródła internetowe
Akty prawne
Inne źródła

Aneks 1. Kwestionariusz ankietowy
Aneks 2. Struktura i liczebność badanych gospodarstw domowych
Aneks 3. Scenariusze wywiadów
Aneks 4. Raport z przebiegu badań fokusowych

Spis tabel

Spis rysunków


278 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022