wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

NIERÓWNOŚĆ SZANS EDUKACYJNYCH PRZYCZYNY SKUTKI KONCEPCJE ZMIAN


ŻŁOBICKI W. MAJ B.

wydawnictwo: IMPULS, 2012, wydanie I

cena netto: 51.20 Twoja cena  48,64 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Nierówność szans edukacyjnych

Przyczyny, skutki, koncepcje zmian


Tom, który prezentujemy Czytelnikom, poświęcony jest problematyce nierówności w dostępie do edukacji i udziału poszczególnych grup społecznych w kształceniu różnego typu i na różnych poziomach w Polsce oraz w innych krajach Europy.

Artykuły zostały zebrane w kilku grupach tematycznych.

Zgodzę się z redaktorami tomu, że zebrane w publikacji teksty obrazują złożoność i wieloaspektowość podjętej problematyki. Od siebie dodam, że bardzo dobrze ją oddają. Zaproszeni do współpracy autorzy w sposób wyczerpujący, a jednocześnie bardzo dobrze osadzony w literaturze tematu odkrywają przed czytelnikiem obszary, przyczyny, uwarunkowania i oblicza nierówności edukacyjnych. Wnikliwy odbiorca znajdzie w tym tomie materiał, który może zaskoczyć, zszokować, wręcz zbulwersować, jak choćby wskazane przez jedną z autorek błędy w podręcznikach dla uczniów klas I–III szkół podstawowych. Może jednak również skłaniać do refleksji i zadania sobie pytań podstawowych, o to, czym są dla nas równość, demokracja, jakiej równości, jakiej demokracji chcemy, a na jaką się zgadzamy.

Z przyjemnością rekomenduję publikację pod redakcją Wiktora Żłobickiego i Beaty Maj pod tytułem Nierówność szans edukacyjnych – przyczyny, skutki, koncepcje zmian do druku i jestem przekonana, że znajdzie ona szerokie grono czytelników.

Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Iwony Chrzanowskiej


Wstęp

Część I Stan i perspektywy współczesnej edukacji

Bogusław Śliwerski
Demokracja w szkole - szkołą wyrównywania szans rozwojowych i edukacyjnych uczniów

Krystyna Ferenz
Oblicza współczesnego egalitaryzmu edukacyjnego

Marek Budajczak
O dyskryminacji i opresji w polskim systemie oświaty z przypadku edukacji domowej metodami semiotycznymi wywiedzionych

Wiktor Żłobicki
Wspieranie uzdolnień jako oferta optymalizacji szans edukacyjnych uczniów

Część II Edukacja w wybranych krajach europejskich - rys historyczny oraz współczesność

Anna Jurek
Metody nauki czytania i pisania w Polsce i Rosji jako przykład nierównych szans edukacyjnych uczniów?

Bozena Supsakova, Jaroslava Markofova
Ked sa lokalne stretne s globalnym: reflexia politiky umeleckeho vzdelavania a globalnej vizualnej kultury v kurikule umeleckej edukacie v europskych statoch

Tomasz Gmerek
Edukacja wyższa i nierówności społeczne w Rosji - od socjalizmu do neoliberalizmu

Arleta Suwalska
Zmiany w ideologiach edukacyjnych w polityce oświatowej w Wielkiej Brytanii

Katarzyna Wawrzynkowska
Holandia i Polska - nierówne szanse edukacyjne? Analiza systemów kształcenia specjalnego

Część III Środowiskowe uwarunkowania dostępu do edukacji

Beata Maj
Nierówność szans edukacyjnych środowisk zróżnicowanych społecznie

Katarzyna Palka
Szanse edukacyjne dzieci i młodzieży ze wsi Analiza temporalna i środowiskowa

Ewa Kurek
Między rzeczywistością a światem medialnym
Pustka aksjologiczna młodzieży gimnazjalnej żyjącej w środowisku miasta robotniczego

Iwona Paszenda
Nierówność dostępu do edukacji w szkole wyższej Wybrane tendencje i egzemplifikacje

Beata Krawiec
Nierówności w idiomie kulturowym współczesnych wspólnot uczonych

Janusz Maj
Pluralizm wartości a równość szans edukacyjnych

Grażyna Lubowicka
Równość i sprawiedliwość - u podstaw problematyki nierówności i wyrównywania szans

Część IV Doświadczenia edukacyjne w różnych fazach życia

Aneta Czerska
Edukacja rodziców i jej rola w rozwoju małego dziecka

Marzena Możdżyńska
Osoby znaczące dla sukcesów i niepowodzeń uczniów z punktu widzenia nauczycieli

Emilia Mazurek
Doświadczenie nierówności szans edukacyjnych w dzieciństwie i adolescencji z perspektywy człowieka dorosłego

Katarzyna Ziomek-Michalak
Uczenie się przez całe życie na przykładzie uniwersytetu trzeciego wieku

Część V Szanse i bariery dostępu osób niepełnosprawnych do edukacji

Dorota Kornas-Biela
Przekraczanie barier edukacyjnych w ujęciu pedagogiki niepełnosprawności Jeana Vaniera: inspiracje biograficzne

Marta Papiernik
Znaczenie edukacji w życiu osób z niepełnosprawnością fizyczną

Marzena Dycht
Funkcjonalne następstwa schorzeń narządu wzroku i zaburzeń widzenia a jakość edukacji dziecka słabowidzącego

Iwona Jagoszewska
Możliwości i ograniczenia edukacji zawodowej młodzieży niesłyszącej

Agnieszka Jędrzejowska
Wspomaganie rozwoju komunikacji u małego dziecka z zaburzeniami rozwoju z zastosowaniem elementów AAC

Łukasz Banaszak
Szanse i bariery dostępu pacjentów terminalnych do edukacji - egzemplifikacja


486 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022