wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 163.80 155,61   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

INWENTARYZACJA OD A DO Z Z UWZGLĘDNIENIEM STANOWISKA KOMITETU STANDARDÓW RACHUNKOWOŚCI


MAŁKOWSKA D.

wydawnictwo: ODDK, 2016, wydanie VI

cena netto: 163.80 Twoja cena  155,61 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Inwentaryzacja od A do Z

z uwzględnieniem stanowiska Komitetu Standardów Rachunkowości


Wszystko o zasadach i technikach dokonywania inwentaryzacji – fachowy komentarz, wzory dokumentów, praktyczne wskazówki.

WAŻNE - publikacja uwzględnia najnowsze wymogi wynikające ze Stanowiska Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie inwentaryzacji drogą spisu z natury zapasów materiałów, towarów, wyrobów gotowych i półproduktów (Dz.Urz. MF z dnia 28 lipca 2016 r. poz. 55).
 
Autorka szczegółowo omawia:

  • zasady organizacji i dokumentacji inwentaryzacji (podział kompetencji, zakres obowiązków osób odpowiedzialnych, etapy i terminy przeprowadzania)

  • metody inwentaryzacji (spis z natury, potwierdzenie sald, weryfikacja)

  • procedury ustalania i rozliczania oraz dokumentowania różnic inwentaryzacyjnych w księgach rachunkowych, a także w księdze przychodów i rozchodów oraz problematykę podatku VAT w aspekcie zaistniałych niedoborów i otrzymanych za nie odszkodowań.

Wiele uwagi poświęcono również uregulowanym w ustawie o rachunkowości zasadom ewidencji i wyceny rzeczowych składników obrotowych oraz opracowanym przez Komitet Standardów Rachunkowości regułom dotyczącym inwentaryzacji zapasów drogą spisu z natury. Komentarz uwzględnia również problemy związane z korektą kosztów uzyskania przychodów dla celów podatku dochodowego. Opracowanie wzbogacają wzory niezbędnej dokumentacji, przykłady liczbowe i schematy ewidencyjne.


Rozdział I. Organizacja i dokumentacja inwentaryzacji
1. Istota i zadania inwentaryzacji
1.1. Inwentaryzacja i jej znaczenie
1.2. Zadania inwentaryzacji
2. Ogólne zasady inwentaryzacji
2.1. Przedmiot inwentaryzacji
2.2. Zasady inwentaryzacji
2.3. Metody i formy inwentaryzacji
2.4. Terminy inwentaryzacji
3. Organizacja i dokumentacja inwentaryzacji
3.1. Kompetencje osób odpowiedzialnych za przeprowadzenie inwentaryzacji
3.2. Etapy inwentaryzacji

Rozdział II. Inwentaryzacja drogą spisu z natury
1. Zasady przeprowadzania inwentaryzacji drogą spisu z natury
1.1. Istota i przedmiot spisu z natury
1.2. Jednostki miary stosowane w spisie z natury
1.3. Terminy spisu z natury
2. Organizacja i dokumentacja inwentaryzacji drogą spisu z natury
2.1. Czynności i dokumenty przygotowawcze przed spisem z natury
2.2. Przeprowadzanie inwentaryzacji drogą spisu z natury przez podmiot zewnętrzny (outsourcing)
2.3. Przebieg inwentaryzacji zapasów drogą spisu z natury
2.3. Udokumentowanie spisu z natury
2.4. Inwentaryzacja drogą spisu z natury wspomagana informatycznie
2.5. Kontrola przebiegu i zakończenie spisu z natury
3. Rozliczenie inwentaryzacji zapasów drogą spisu z natury
3.1. Wycena spisu z natury
3.2. Porównanie stanów inwentaryzacyjnych zapasów ze stanami ewidencji księgowej
3.4. Analiza i weryfikacja różnic inwentaryzacyjnych
4. Inwentaryzacja składników majątku
4.1. Spis z natury środków pieniężnych i papierów wartościowych
4.2. Spis z natury środków trwałych oraz nieruchomości zaliczonych do inwestycji
5. Najczęściej spotykane błędy w przeprowadzanej inwentaryzacji

Rozdział III. Rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych
1. Istota i podział różnic inwentaryzacyjnych
1.1. Niedobory i szkody usprawiedliwione
1.2. Niedobory/szkody nieusprawiedliwione
1.3. Nadwyżki
1.4. Kompensata niedoborów z nadwyżkami
2. Ewidencja księgowa różnic inwentaryzacyjnych
2.1. Ujęcie księgowe różnic inwentaryzacyjnych
2.2. Rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych
2.3. Różnice inwentaryzacyjne w przepisach podatkowych

Rozdział IV. Inwentaryzacja w drodze potwierdzenia sald
1. Istota i przedmiot inwentaryzacji drogą potwierdzenia sald
2. Inwentaryzacja aktywów drogą potwierdzenia sald
2.1. Inwentaryzacja środków pieniężnych przez bank
2.2. Inwentaryzacja należności
2.3. Inwentaryzacja składników będących w posiadaniu innych jednostek

Rozdział V. Inwentaryzacja w drodze weryfikacji
1. Istota i przedmiot inwentaryzacji drogą weryfikacji
2. Inwentaryzacja aktywów i pasywów drogą weryfikacji
2.1. Inwentaryzacja wartości niematerialnych i prawnych oraz inwestycji w wartości niematerialne i prawne
2.2. Inwentaryzacja gruntów, praw zaliczanych do nieruchomości i środków trwałych, do których dostęp jest znacznie utrudniony
2.3. Inwentaryzacja środków trwałych w budowie
2.4. Inwentaryzacja inwestycji długoterminowych
2.5. Inwentaryzacja materiałów i towarów w drodze oraz dostaw niefakturowanych
2.6. Inwentaryzacja środków pieniężnych w drodze
2.7. Inwentaryzacja należności spornych i wątpliwych
2.8. Inwentaryzacja rozrachunków publicznoprawnych
2.9. Inwentaryzacja rozliczeń międzyokresowych kosztów
2.10. Inwentaryzacja rezerw i rozliczeń międzyokresowych przychodów
2.11. Inwentaryzacja kapitałów (funduszy) własnych i funduszy specjalnych
3. Protokół zbiorczy składników aktywów i pasywów zinwentaryzowanych drogą weryfikacji

Rozdział VI. Rozliczenie inwentaryzacji a wycena bilansowa aktywów
1. Ogólne zasady wyceny bilansowej aktywów
2. Trwała utrata wartości aktywów - dokumentacja i ewidencja księgowa
2.1. Odpisy aktualizujące wartość zapasu towarów
2.2. Odpisy aktualizujące wartość środków trwałych
2.3. Odpisy aktualizujące wartość należności

Rozdział VII. Inwentaryzacja u podatników prowadzących księgi przychodów i rozchodów
1. Remanent początkowy w księdze podatkowej
1.1. Zadania i terminy sporządzania remanentu
1.2. Zakres przedmiotowy spisu z natury
1.3. Wycena remanentu
1.4. Ustalenie dochodu z uwzględnieniem różnicy remanentowej
2. Likwidacja indywidualnej działalności gospodarczej
2.1. Remanent likwidacyjny a podatek dochodowy
2.2. Remanent likwidacyjny a podatek VAT
3. Dokumentacja niedoborów w składnikach majątkowych
3.1. Niedobory-straty
3.2. Braki i towary handlowe przeterminowane
3.3. Ujęcie niedoborów i towarów niepełnowartościowych w podatkowej księdze przychodów i rozchodów
4. Niedobory w składnikach majątkowych a koszty uzyskania przychodu
w świetle przepisów podatkowych
4.1. Straty w środkach trwałych
4.2. Straty w środkach obrotowych

Bibliografia
Akty prawne
Wykaz wzorów
Wykaz tabel
Wykaz schematów


232 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022