|
ROZWÓJ ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH TEORIA I PRAKTYKA
SCHMIDT J. wydawnictwo: SEDNO, 2012, wydanie I cena netto: 51.70 Twoja cena 49,12 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Rozwój organizacji pozarządowych
Teoria i praktyka
"Rozwój organizacji pozarządowych. Teoria i praktyka" to książka, w
której przedstawiono analizy dotyczące rozwoju organizacji pozarządowych w Polsce,
pokazane z perspektywy rzeczywistości gospodarczej, w jakiej te podmioty funkcjonują.
W publikacji opisano rozwój i przemiany trzeciego sektora po 1989 roku oraz typy
(profile) rozwoju organizacji wyróżnione na podstawie badań własnych autorki. Zawarto
w niej także informacje dotyczące specyfiki organizacji pozarządowych, ich roli i
znaczenia rozpatrywanych z punktu widzenia wielu teorii (przede wszystkim ekonomicznych,
ale także socjologicznych i politologicznych).
Publikacja ma formę podręcznika akademickiego, który został wzbogacony o studia
przypadków i zadania pozwalające na praktyczną analizę przedstawionych treści.
Książka skierowana jest przede wszystkim do studentów kierunków społecznych i
ekonomicznych, ale także do praktyków – osób działających i pracujących w
organizacjach pozarządowych oraz osób zainteresowanych rozwojem i zarządzaniem
organizacją.
Od autorki
Rozdział 1. Organizacje pozarządowe w gospodarce rynkowej
1.1. Pojęcie organizacji pozarządowych
1.1.1. Definicje organizacji pozarządowych
1.1.2. Klasyfikacja organizacji pozarządowych
1.1.3. Cechy organizacji pozarządowych w perspektywie zróżnicowanych warunków
socjoekonomicznych ich funkcjonowania
1.2. Miejsce i rola organizacji pozarządowych w gospodarce i społeczeństwie
1.2.1. Ekonomiczne teorie istnienia i roli organizacji pozarządowych
1.2.2. Teorie behawioralne - ekonomiczne modele zachowań organizacji pozarządowych
1.2.3. Socjologiczne i politologiczne teorie trzeciego sektora
Pytania sprawdzające
Rozdział 2. Rozwój i funkcjonowanie organizacji pozarządowych w Polsce
2.1. Rozwój sektora organizacji pozarządowych w ustroju gospodarki rynkowej w Polsce
2.1.1. Rozwój sektora pozarządowego na świecie
2.1.2. Historia organizacji pozarządowych w Polsce
2.1.3. Proces profesjonalizacji działalności sektora pozarządowego w gospodarce
rynkowej
2.2. Charakterystyka polskiego sektora non profit
2.2.1. Wielkość sektora pozarządowego w Polsce
2.2.2. Dziedziny działania organizacji pozarządowych
2.2.3. Finansowanie działalności podmiotów non profit
2.2.4. Organizacje pozarządowe i ich relacje z sektorem publicznym
2.3. Bariery rozwoju sektora pozarządowego w Polsce
Pytania sprawdzające
Rozdział 3. Typy rozwoju organizacji pozarządowych w Polsce
3.1. Pojęcie i koncepcje rozwoju organizacji pozarządowych
3.1.1. Ogólne podejście do indywidualnego rozwoju organizacji pozarządowych
3.1.2. Specyfika rozwoju organizacji pozarządowej
3.2. Profile rozwojowe organizacji pozarządowych
3.3. Organizacje ekspansywne
3.4. Organizacje trwałe
3.5. Organizacje amatorskie
Pytania sprawdzające
Rozdział 4. Studia przypadków i zadania
4.1. Zadania
4.1.1. Teorie sektora pozarządowego a ich użyteczność w kontekście polskich warunków
Zadania do wykonania
4.1.2. Profesjonalizacja i instytucjonalizacja organizacji pozarządowych a oddolna,
spontaniczna działalność społeczna - rozwój społeczeństwa obywatelskiego i sektora
non profit
Zadania do wykonania
4.1.3. Forma współpracy i zatrudnienia w organizacji a trudności zarządzania zasobami
ludzkimi
Zadania do wykonania
4.1.4. Finansowanie działalności organizacji - umiejętność ubiegania się o środki
Zadania do wykonania
4.1.5. Wizerunek trzeciego sektora
Zadania do wykonania
4.2. Studia przypadków
4.2.1. Stowarzyszenie na rozstaju dróg
Pytania do studium
Problemy do dyskusji
4.2.2. Kto tu rządzi? - między "starym" i "nowym" w organizacji
Pytania do studium
Problemy do dyskusji
4.2.3. Skąd brać "świeży narybek"? Starzenie się organizacji
Pytania do studium
Problemy do dyskusji
Załącznik: Metodyka badań typów rozwoju organizacji pozarządowych
1. Metodyka badania rozwoju organizacji
1.1. Konceptualizacja i operacjonalizacja pojęcia rozwoju
1.2. Konstrukcja narzędzia i procedura obliczania wyników
2. Metodyka badania zasobów ludzkich w organizacjach
2.1. Konceptualizacja i operacjonalizacja pojęcia "zasoby ludzkie"
2.2. Konstrukcja narzędzia i procedura obliczania wyników
3. Dobór próby badawczej
4. Procedura zbierania danych
5. Metodyka analizy danych empirycznych
Bibliografia
176 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|