Fundamentalne dzieło P. Kotlera - biblia menedżerów.
Fenomenem jest też Marketing, fundamentalne dzieło Kotlera. Ta biblia
menedżerów ukazuje się od ponad trzydziestu lat, nieustannie wzbudzając emocje oraz
stanowiąc źródło wiedzy o marketingu. Podstawą tego wydania jest najaktualniejsza,
zmieniona i uzupełniona jedenasta edycja amerykańska z 2003 roku. Choć to od dawna
podstawowy podręcznik, autor wciąż zaskakuje trzeźwością spojrzenia, wnikliwością
i umiejętnością przewidywania. Prezentując najnowsze pojęcia, teorie i strategie,
kładzie nacisk na dostosowanie marketingu do warunków prowadzenia działalności
gospodarczej. Umiejętne połączenie teorii z praktyką sprawia, że dzieło Kotlera jest
nadal aktualne i żywe.
Philip Kotler to fenomen, człowiek instytucja i naukowiec, którego
wpływ na rozwój i popularyzację marketingu trudno przecenić. Jest profesorem Kellogg
School of Management. Opublikował ponad sto artykułów i wiele książek, znanych
również w Polsce. Z jego wiedzy i doświadczenia korzystały takie firmy, jak IBM, Ford,
GE, Michelin czy AT&T.
Przedmowa
CZĘŚĆ I. Zrozumieć zarządzanie marketingowe
Koncepcja marketingu w XXI wieku
Adaptacja marketingu do nowej gospodarki
Budowanie zadowolenia klienta, wartości i przywiązania
CZĘŚĆ 2. Analiza możliwości rynkowych
Zdobywanie rynków poprzez zorientowane na rynek planowanie strategiczne
Gromadzenie informacji i mierzenie popytu
Analiza otoczenia marketingowego
Analiza rynku konsumenta i zachowania nabywców
Analiza rynku przedsiębiorstw i zachowań klientów instytucjonalnych
Strategia konkurencji
Rozpoznawanie segmentów rynku i wybór rynków docelowych
CZĘŚĆ 3. Rozwój strategii marketingowych
Pozycjonowanie i różnicowanie oferty rynkowej w cyklu życia produktu
Rozwój nowych ofert rynkowych
Projektowanie globalnych ofert rynkowych
CZĘŚĆ 4. Kształtowanie oferty rynkowej
Strategia produktu i marki
Projektowanie usług i zarządzanie nimi
Tworzenie programów i strategii cenowych
CZĘŚĆ 5. Zarządzanie programami marketingowymi
Projektowanie sieci tworzenia wartości i kanałów marketingowych oraz zarządzanie
nimi
Zarządzanie sprzedażą detaliczną, hurtową i systemami fizycznej dystrybucji towarów
Zarządzanie zintegrowaną komunikacją marketingową
Zarządzanie reklamą, promocją sprzedaży, public relations i marketingiem bezpośrednim
Zarządzanie sprzedażą
Zarządzanie całościowym programem marketingowym
Źródła ilustracji
Indeks nazwisk
indeks firm i marek
Indeks tematyczny
784 strony, twarda oprawa