wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

BADANIA MARKETINGOWE W PRAKTYCE


KĘDZIOR Z. KARCZ K.

wydawnictwo: PWE, 2007, wydanie III

cena netto: 38.00 Twoja cena  36,10 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Marketing bez tajemnic to seria praktycznych poradników dających pogłębioną znajomość poszczególnych dziedzin marketingu. Autorzy, opierając się na rozwiązaniach sprawdzonych w praktyce, podają w każdej książce z serii zasady postępowania przy rozwiązywaniu konkretnych problemów dotyczących działania na rynku.

Seria jest adresowana do biznesmenów, menedżerów, kadry kierowniczej urzędów administracji państwowej i samorządowej, studentów wyższych uczelni wszystkich typów oraz słuchaczy różnych kursów i szkoleń doskonalących umiejętności kierownicze i menedżerskie.

Książka Badaniu marketingowe w praktyce:

przekazuje podstawową wiedzę o roli systemu informacji w procesie zarządzania marketingowego,

ukazuje znaczenie badań marketingowych przy podejmowaniu decyzji rynkowych,

przedstawia procedurę tych badań, źródła informacji, sposoby pomiaru, dobór próby, metody i techniki badawcze,

radzi, jak dokonać wyboru właściwej agencji badań marketingowych, i podaje zasady współpracy z tą agencją,

wskazuje, jak analizować, interpretować i prezentować wyniki badań,

podaje przykłady rozwiązywania problemów zawartych w studiach przypadków (tzw. cases).

 


Spis treści:

 

Rozdział 1. Wstęp do badań marketingowych, czyli badać czy nie badać, oto jest pytanie

System informacji w procesie zarządzania marketingowego
   Czy wystarczy intuicja? 
   Jeśli informacje, to jakie? 
   Co to jest system informacji marketingowej? 
   Struktura systemu informacji marketingowej
Badania marketingowe jako podstawa decyzji marketingowych 
   Co to są badania marketingowe? 
   O co pytać w badaniach marketingowych? 
   Dlaczego należy prowadzić badania marketingowe? 
   Proces podejmowania decyzji 
   Kiedy badania marketingowe powinny być prowadzone? 
   Korzyści a koszty 
Użyteczność badań marketingowych w opinii menedżerów
Podsumowanie
Lista pytań 

Rozdział 2. Procedura badań marketingowych, czyli co i jak badać oraz kto to ma robić 

Typy badań marketingowych
   Kryteria podziału
   Badania marketingowe według ich zakresu (przedmiotu)
   Badania "zza biurka" czy badania w terenie?
   Badania eksploracyjne czy badania eksplanacyjne?
   Badania ilościowe czy badania jakościowe?
Projektowanie badań marketingowych
   Czym się kierować, podejmując decyzję o badaniach marketingowych?
   Etapy badania marketingowego
   Z czego składa się projekt badania marketingowego?
   Co to jest badanie próbne?
   Zlecać czy wykonywać badania marketingowe we własnym zakresie? 
   Jak realizować międzynarodowe badania marketingowe? 
Zasady wyboru agencji badań marketingowych
   Formularz zamówienia badania marketingowego i brief
   Co powinno się znaleźć w odpowiedzi na nasze zapytanie ofertowe?
   Wybór agencji badań marketingowych
   Jak współpracować z wybraną agencją badań marketingowych?
   Jak oceniać raport końcowy?
   Zasady współpracy z agencją badań marketingowych
Podsumowanie
Lista pytań

Rozdział 3. Źródła informacji oraz sposób pomiaru i doboru próby, czyli jak się przygotować do badań bezpośrednich

Źródła informacji na potrzeby badań marketingowych 
   Jakie są źródłowe podstawy badań marketingowych? 
   Gdzie szukać zewnętrznych źródeł wtórnych, czyli informacji publikowanych? 
   Gdzie znajdują się wewnętrzne źródła wtórne, czyli czego szukać we własnej firmie? 
   Jak przygotować informacje wtórne do analizy?
Pomiar w badaniach marketingowych 
   Pierwotne źródła informacji 
   Warunki pomiaru o wysokiej jakości 
   Skale pomiarowe 
   Przedmiot pomiaru
Dobór próby do badań bezpośrednich 
   Badamy wszystkich czy wybieramy? 
   Korzyści z doboru próby 
   Zdefiniowanie populacji badanej 
   Ustalenie operatu populacji badanej 
   Ustalenie liczebności próby 
   Wybór metody doboru próby 
   Pobranie próby
Podsumowanie
Lista pytań

Rozdział 4. Metody i techniki badań bezpośrednich, czyli za pomocą czego i jak zbierać informacje

Przegląd metod i technik badań bezpośrednich 
   Wartość informacji ze źródeł pierwotnych 
   Jak zdobywać nowe informacje? 
   Obserwacja 
   Wywiady 
   Ankiety 
   Metody projekcyjne 
   Eksperyment 
   Metody heurystyczne (twórczego myślenia)
Kwestionariusz 
   Zasady budowy kwestionariusza 
   Etapy opracowania kwestionariusza 
   Jakie pytania? 
   Pytania specjalne 
   Reguły układania pytań 
   Kwestionariusz i co jeszcze?
Pilotaż
Kontrola pracy ankietera
Podsumowanie
Lista pytań

Rozdział 5. Analiza danych i raport, czyli jak przetwarzać i prezentować informacje z badań bezpośrednich

Interpretacja i wnioskowanie
Analiza i interpretacja danych jakościowych
   Kto jest odpowiedzialny za zebranie danych jakościowych? 
   Jak porządkować materiał ? 
   Jak wyciągać wnioski?
Analiza i interpretacja danych ilościowych 
   Ręczne zliczanie danych ilościowych 
   Komputerowa analiza danych ilościowych 
   Statystyka w badaniach marketingowych
Formy prezentacji wyników badań marketingowych 
   Wykresy 
   Tablice 
   Przykłady prezentacji
Podstawowe zasady opracowania raportu z badań marketingowych 
   Procedura przekazania wyników badań marketingowych 
   Struktura raportu 
   "Złote reguły" opracowania raportu
Podsumowanie
Lista pytań

Rozdział 6. Zamiast zakończenia, czyli sprawdź swoje umiejętności

Zasady i procedura analizy studium przypadku
"Nie kupuj kota w worku", czyli jak wybrać agencję badań marketingowych 
   Opis sytuacji 
   Oferta I - Agencja Badań Konsumentów 
   Oferta II - Zieliński i Spółka 
   Oferta III - "Badania Ekspresowe" 
   Problemy do rozwiązania
"Kosztowna pomyłka", czyli jak uniknąć błędów w przygotowaniu i realizacji badania marketingowego 
   Opis sytuacji 
   Ankieta 
   Problemy do rozwiązania
"Im więcej wiesz, tym mniej ryzykujesz", czyli jakie informacje są potrzebne, aby wprowadzić nowy produkt na rynek
   Opis sytuacji 
   Problemy do rozwiązania
"Zrób to sam", czyli własny projekt badań marketingowych

Słownik użytecznych terminów
Wybrane pozycje bibliograficzne

 


159 stron

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:


 

- 100 NAJLEPSZYCH KSIĄŻEK BIZNESOWYCH POZNAJ NIEZBĘDNY KANON
COVERT J. SATTERSTEN T.

- PRANIE PIENIĘDZY METODY RAJE PODATKOWE ZWALCZANIE
GRZYWACZ J.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2021