Książka Finansowanie
strategii marketingowych przedstawia problematykę marketingu i finansowania
strategii przedsiębiorstwa. Plan marketingowy zawierający najważniejsze cele firmy i
środki ich realizacji bez konfrontacji z finansami przedsiębiorstwa oraz źródłami
finansowania przedsięwzięć nie może być realizowany w praktyce. Wielkość zasobów,
którymi dysponuje firma warunkuje zakres i intensywność działań marketingowych.
Natomiast prawidłowo przygotowana i realizowana strategia marketingowa powoduje
osiąganie przez przedsiębiorstwo zysków, zwiększanie zasobów i umacnianie jego
pozycji na rynku. Związki i zależności między finansowaniem a strategiami
marketingowymi są więc ścisłe i obustronne.
Książka posiada także
walor praktyczny, bowiem w jej końcowej części umieszczono kilka studiów przypadków,
które łączą obydwa wyżej wymienione zagadnienia. Książka jest więc przeznaczona
dla studentów akademii ekonomicznych i kierunków ekonomicznych i zarządzania
uniwersytetów, a także menedżerów marketingu w przedsiębiorstwach.
Prof. dr hab. Wojciech
Grzegorczyk jest kierownikiem Zakładu Strategii Marketingowych Uniwersytetu
Łódzkiego. Jego zainteresowania koncentrują się na zagadnieniach marketingu,
marketingu bankowego i funkcjonowania rynków finansowych. Jest autorem ponad 130
publikacji w tym 9 książek.
134 strony