Szybki rozwój technologii informatycznych zaowocował powstaniem Internetu,
który można określić jako globalną sieć komputerową. Obecnie skutki powstania
Internetu są zauważalne w sferze zarówno społecznej, jak i gospodarczej. Internet
stał się symbolem nowej gospodarki, tj. gospodarki opartej na wiedzy, i stanowi
podstawę tworzenia współczesnej przestrzeni informacyjnej.
Jednym z ważnych obszarów wykorzystania Internetu jest marketing -
dzięki Internetowi podmioty rynkowe otrzymały nowe narzędzie oddziaływania
marketingowego.
Internet może być wykorzystany jako instrument strategii promocji
(przede wszystkim w kontaktach z szeroko rozumianym otoczeniem), produktu, ceny i
dystrybucji, a także wyjątkowo przydatny w badaniach marketingowych. O tym właśnie
jest ta książka.
Książka jest adresowana do szerokiego kręgu Czytelników - począwszy od studentów
kierunków ekonomicznych uczelni różnych typów, studentów informatyki, a skończywszy
na menedżerach wykorzystujących lub zamierzających wykorzystać Internet w
działalności marketingowej swoich przedsiębiorstw.
Spis treści:
Wprowadzenie
Rozdział I. Infrastrukturalne uwarunkowania wykorzystania Internetu w marketingu
1. Internet jako nowe środowisko dla marketingu
2. Poziom rozwoju infrastruktury Internetu w Polsce i na świecie
3. Technologie internetowe wykorzystywane w marketingu
4. Korzyści użytkowników użytkowników rozwiniętej infrastruktury Internetu
5. Etyczne i prawne aspekty wykorzystania Internetu w biznesie
Rozdział II. Wykorzystanie Internetu w marketingu przedsiębiorstw w świetle
teorii dyfuzji innowacji1. Internet jako innowacja
2. Dyfuzja i adaptacja innowacji
3. Typologia konsumentów konsumentów punktu widzenia ich skłonności do
korzystania z Internetu
4. Cechy otoczenia sprzyjające korzystaniu z Internetu
Rozdział III. Internet a marketing tradycyjny i marketing relacji
1. Internet a badania marketingowe
2. Internet a kształtowanie produktu i jego ceny
3. Internet a dystrybucja
4. Internet a promocja
5. Internet a marketing relacji
Rozdział IV. Wykorzystanie Internetu w marketingu przedsiębiorstw wyniki
badań
1. Charakterystyka próby badawczej
2. Infrastruktura przedsiębiorstw jako warunek wykorzystania Internetu w marketingu
3. Motywy, korzyści i ograniczenia wykorzystania Internetu w marketingu
przedsiębiorstw
4. Cele i zakres wykorzystania Internetu w marketingu przedsiębiorstw
5. Rola Internetu w zintegrowanej komunikacji marketingowej przedsiębiorstw
6. Ocena stron internetowych przedsiębiorstw
Rozdział V. Wykorzystanie Internetu w marketingu samorządów lokalnych
1. Podstawowe założenia komunikacji internetowej w gminie
2. Samorządy lokalne w procesie kształtowania komunikacji marketingowej
3. Komunikacja internetowa gmin w ocenie mieszkańców
4. Komunikacja internetowa gmin w ocenie lokalnych podmiotów gospodarczych
5. Internetowe serwisy gmin jako nowy system komunikacji społecznej
Rozdział VI. Podstawy polskich konsumentów wobec marketingu przedsiębiorstw
w Internecie
1. Profil polskiego internaty
2. Zakres korzystania z Internetu przez konsumentów
3. Zakupy w Internecie
4. Perspektywy rozwoju zakupów w Internecie z punktu widzenia ich wad
i zalet
Podsumowanie
Bibliografia
Aneks
234 strony, oprawa miękka