Podstawowe założenie
koncepcji kapitału klienta jest proste: klienci stanowią aktywa finansowe, toteż firmy
i inne organizacje powinny mierzyć je, maksymalizować i zarządzać nimi jak wszystkimi
innymi aktywami.
Zarządzanie kapitałem
klienta to dynamiczny, zintegrowany system marketingowy wykorzystujący techniki wyceny
finansowej oraz dane na temat klientów w celu optymalizacji ich pozyskiwania i
utrzymywania oraz sprzedawania im dodatkowych produktów, a także maksymalizujący
wartość, jaką dla firmy przedstawiają relacje z klientem w całym ich cyklu życia.
(..)
Zarządzanie klientem jako
składnikiem majątkowym jest dziś dla firmy ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej z
trzech powodów.
Po pierwsze, specjaliści od
marketingu, którzy postrzegają klienta z punktu widzenia jego wartości kapitałowej,
podejmują lepsze decyzje niż ci, którzy ograniczają się do perspektywy produktu,
marki czy transakcji.
Po drugie, dzisiejsza
technologia obliczeniowa umożliwia precyzyjne zarządzanie kapitałem klienta. Firmy
mogą dziś efektywnie gromadzić i przetwarzać informacje potrzebne im do zrozumienia
kapitału klienta.
Po trzecie wreszcie, zmiany
warunków rynkowych napędzane rozwojem systemów informacyjnych, komunikacji i produkcji,
będą sprzyjały firmom rozumiejącym wartość każdego poszczególnego klienta i zarządzającym
nią, pomagając im wypierać firmy sprzedaży masowej, a następnie zajmować ich
miejsce.
325 stron, miękka oprawa