Autor "Nowego
spojrzenia na marketing" przeprowadza analizę tzw. kryzysu marketingu wieku
średniego oraz pokazuje, w jaki sposób niezdecydowanie managementu przetarło szlak źle
zaplanowanym inwestycjom opartym na mitach o jakości, satysfakcji klienta, innowacjach.
Poprzez badanie na nowo narzędzi marketingu, które mogą zostać wykorzystane do pomiaru
tego, co powinno się wiedzieć o kliencie, poprzez analizę doświadczeń takich firm jak
Microsoft i Hawlett ? Packard jeśli idzie o obsługę klienta, Robert Shaw uczy, jak
należy stworzyć zintegrowany, oparty na odpowiedniej wiedzy system, służący do
skutecznego zaspokajania potrzeb klienta.
Celem jego książki jest
odseparowanie prawd od półprawd i nieprawd oraz poszperanie trochę głębiej po to, by
odkryć fakty, które naprawdę mają znaczenie przy poruszaniu kwestii klienta i
konkurencji; zdaniem autora nieco więcej zrozumienia dla technik marketingowych i mniej
szumu wokół zarządzania mogłoby wytyczyć prostą drogę do komercyjnego sukcesu.
Książka ta w inteligentny
i wyrazisty sposób wydobywa na światło dzienne ważne spostrzeżenia o właściwym
pomiarze najważniejszych i najbardziej krytykowanych funkcjach marketingu. Shaw
przedstawia w niej metody i narzędzia, które menedżerowie muszą zastosować jeśli
chcą odzyskać wiarygodność w salach konferencyjnych, Philip Kotler, wybitny profesor
marketingu międzynarodowego.
I doświadczony znawca
marketingu, i menedżer chcący zrozumieć mechanizmy kontroli działań marketingowych
swojego zespołu, czy wręcz nowicjusz - każdy znajdzie coś dla siebie w tej książce.
John Leftwich, wice prezydent ds. marketingu, Microsoft Europa, Bliski Wschód i
Afryka.
W ciągu paru ostatnich lat
przetoczyła się prawdziwa fala krytyki marketingu i dało się odczuć ogólne
rozczarowanie. W 1993 roku "McKinsey Quaterly" opublikował artykuł
zatytułowany Kryzys marketingu w średnim wieku, który przytaczał wypowiedź typowego
dyrektora twierdzącego, iż marketing jest mu kamieniem u szyi. Inne artykuły głosiły,
że marketing umrze śmiercią naturalną, a także to, że zostanie odrzucony przez
kręgi biznesu z Wall Street i z City.
Autor, który znakomicie
zdaje sobie sprawę z wagi podejmowanego tematu, przyjmuje wobec niego chłodną postawę
analityka, wolną od egzaltacji i przekonania, że oferuje cudowne recepty na sukces, nie
demonstruje postawy czarodzieja i guru, wydaje się wierzyć przede wszystkim w
rozwiązania empiryczne i racjonalne. Praca oparta jest na obserwacjach współczesnych
działań marketingowych, głównie podejmowanych przez wielkie firmy i korporacje.
Robert Shaw posiada tytuł
doktora fizyki nuklearnej Uniwersytetu w Cambridge. Obecnie wykłada gościnnie marketing
w Cranfield School of Management. Od ponad 20 lat pracuje jako doradca w ponad 50 firmach
w Wielkiej Brytanii, Europie i Stanach Zjednoczonych. Jest konsultantem Brytyjskiej Rady
Marketingu.
298 stron