Obecnie drobne zwycięstwa i krótkookresowa przewaga konkurencyjna nie zapewniają
już sukcesu na rynku. Zwyciężać będą tylko ci, którzy zdołają zamienić zwykłą
przewagę konkurencyjną w przewagę decydującą. I dopiero wtedy zneutralizują,
zmarginalizują lub nawet wyeliminują rywali.
Autorzy "Hardball czyli twarda gra rynkowa" prowadzą nas w głąb świata
twardej konkurencji - świata, w którym gracze poświęcają całą swoją energię
zwyciężaniu i angażują wszystkie swoje siły we wzmacnianie swoich pozycji
konkurencyjnych, napędzając cykl sprzężenia zwrotnego, który wynosi ich daleko poza
zasięg konkurentów.
Tacy gracze postępują surowo i nikogo za to nie przepraszają. Jednocześnie,
doskonale pojmują "miękką" stronę zarządzania - ścigają talenty i budują
kultury organizacyjne, których członkowie skupiają się na zagadnieniach kluczowych dla
strategii firmy.
Atakuj bezpośrednio z potężną i druzgocącą siłą.
Wykorzystuj anomalie.
Zagrażaj najbardziej zyskownym segmentom działalności konkurentów.
Obserwuj i powielaj.
Zmuszaj rywali do odwrotu.
Niszcz status quo.
Buduj przewagę konkurencyjną przez fuzje i przejęcia.
George Stalk i Rob Lachenauer, podając mnóstwo uszczegółowionych przykładów i
pasjonujących historii z wielu branż, nadają nowe znaczenie siedmiu klasycznym
strategiom twardej gry. Autorzy przybliżają cechy najtwardszych graczy rynkowych.
Mówią, w jakich okolicznościach każda z siedmiu strategii jest najbardziej efektywna.
I wreszcie, pokazują, jak przygotować i skutecznie przeprowadzić atak.
"Hardball, czyli twarda gra rynkowa" uczy zadawać nokautujące ciosy w
silnie konkurencyjnym otoczeniu.
J. Stephen, dyrektor zarządzajacy, Databuilt INC.
"Hardball, czyli twarda gra rynkowa" zmusza nas do poznania niewygodnej
prawdy, że firma może być albo łowcą, albo zwierzyną łowną. Ta książka oczyszcza
atmosferę biznesu.
Tom Hout, współautor książki "Competing against time"
Spis treści
O Autorach
Podziękowania
1. Twarda gra rynkowa: manifest
2. Zaatakuj bezpośrednio z potężną i druzgocącą siłą
3. Wykorzystuj anomalie
4. Zagrażaj najbardziej zyskownym segmentom działalności konkurentów
5. Obserwuj i powielaj
6. Zmuszaj rywali do odwrotu
7. Niszcz status quo
8. Buduj przewagę konkurencyjną przez fuzje i przejęcia
9. Obserwuj zmiany na polu walki
10. Poznaj cechy twardego gracza
Skorowidz
206 stron