wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

BRAND AMERICA TAJEMNICA MEGAMARKI


ANHOLT S. HILDRETH J.

wydawnictwo: FPP, 2009, wydanie I

cena netto: 47.30 Twoja cena  44,94 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Ameryka od samego początku w XVIII w. była wymyślona, zaplanowana, zrealizowana, zarządzana i sprzedawana jak marka. W rezultacie stała się najpotężniejszą i najlepiej kupowaną marką w dziejach. A amerykańskie marki firmowe i handlowe dominują w każdej prawie dziedzinie gospodarki, kultury, rozrywki, sportu czy mediów.

"Marka dla Polski"   Z tej serii ukazał się również tytuł "WALLY OLINS O MARCE"


"Marka dla Polski" to program wprowadzenia Polski do elitarnego klubu krajów markowych. Wyrazista i mocna marka narodowa najlepiej sprzedaje kraj - jego produkty, usługi, miejsca, wytwory kultury czy wydarzenia. Zbudujemy ją lepiej i szybciej, ucząc się na cudzych doświadczeniach i błędach.


"Brand America. Tajemnica megamarki" to fascynująca opowieść o tym, jak powstała marka Ameryka, jak nabrała siły, podbiła świat i stała się bezkonkurencyjną potęgą, i jak w ciągu kilku lat popadła w dramatyczne tarapaty. Bezcenne dla budowanej od podstaw marki POLSKA studium przypadku i źródło inspiracji.

W Aneksie wybitni polscy praktycy brandingu wydobywają, komentują, uzupełniają i osadzają w naszej rzeczywistości "nauki dla Polski".

Simon Anholt - Brytyjczyk, czołowy światowy ekspert w kreowaniu strategii marek krajów, regionów i miast. Doradzał między innymi rządom Wielkiej Brytanii, Chorwacji, Nowej Zelandii i Szwajcarii, British Council, Instytutowi Goethego, Bankowi Światowemu i wielu innym organizacjom. Jest założycielem i dyrektorem firmy Placebrands, która doradza rządom i władzom lokalnym w kwestiach tworzenia strategii marek i dyplomacji publicznej. Redaktor kwartalnika Place Branding, a także autor książek m.in. Another One Bites the Grass i Brand New Justice.

Jeremy Hildreth - Amerykanin, ekspert londyńskiego biura Saffron Brand Consultants; w zespole Wally'ego Olinsa pracuje nad projektem"Marka dla Polski". Urodził się w Kalifornii, absolwent uniwersytetów Oxford i Wharton. Liczne publikacje w USA Today, Wall Street Journal, The American Spectator.


Autorom książki należą się gratulacje za podjęcie kwestii, dlaczego marka Ameryka traci znaczenie na całym świecie. Śledzą oni amerykańską historię, analizują wartości marki Ameryka i wzrost antyamerykańskich nastrojów, a także proponują inspirujące metody poprawiania naszego nadszarpniętego wizerunku.

Philip Kotler, profesor marketingu, Kellogg School of Management, Northwestern University


Przyjemne, pouczające i wnikliwe - od pierwszej do ostatniej strony. Ta książeczka-dynamit jest prawdopodobnie pierwszą od pół wieku prawdziwie świeżą analizą Stanów Zjednoczonych i ich potęgi. Czy można zrozumieć, co stało się z wizerunkiem Ameryki bez przeczytania tej książki? Szczerze wątpię!

Ojars Kalnins, Dyrektor Instytutu Łotewskiego, były ambasador Łotwy w Stanach Zjednoczonych


Anholt i Hildreth opowiadają się za brandingiem jako z natury pokojowym i humanistycznym sposobem podejścia do stosunków międzynarodowych. Jest on bowiem oparty na konkurencji, wolnym wyborze i władzy konsumentów. Podejście to jest bliskie zasadom wolności jednostki oraz jej dominującej roli i ma znacznie większe szanse doprowadzić do pokoju na świecie niż koncepcja państw opartych na terytorium, potędze ekonomicznej, ideologii, polityce czy religii. Autorzy pokazują, że analiza marki daje szczególne możliwości "prześwietlania" Ameryki, ponieważ obejmuje zarówno aspekty intelektualne, jak i emocjonalne. "Brand America" nie tylko przekona Was o poważnych możliwościach brandingu narodowego, lecz uświadomi także, że Ameryka jest rzeczywiście matką wszystkich marek.

Observer


Książkę przeczytałem z najwyższym zainteresowaniem. Marka amerykańska, znana na całym świecie, skutecznie promuje wiele tamtejszych produktów, usług, a nawet wartości. Walnie przyczyniła się do globalnych sukcesów gospodarki Stanów Zjednoczonych. Książka w nader atrakcyjnej formie przedstawia proces kształtowania i upowszechniania tej marki na tle dziejów narodu i państwa.

Wojciech Sokolewicz, profesor nauk prawnych, Instytut Nauk Prawnych PAN


Spis treści

KARTA WSPÓŁWYDAWCÓW

Od Redaktora

Słowo wstępne Marszałka Senatu

Przedmowa Autora do wydania polskiego

Brand America. Tajemnica megamarki

Wstęp

Rozdział 1. Niech żyje wolność i kwitnie handel: Ameryka jako marka

Co to właściwie jest marka?
Kraje jako marki.
Ta największa
W czym Marka Ameryka jest liderem
Kontrola nad umysłem?
Naturalna

Rozdział 2. Marka wolności: Ameryka wkracza na rynek

Nie zainteresowani
Niech zabrzmi Dzwon Wolności
Będziemy tacy szczęśliwi
Amerykanin w Paryżu
Wieść się niesie
Ekspansja i imperium

Rozdział 3. Przekonaj albo zgiń. Wymachiwanie Marką Ameryka 

Kogo reprezentujesz?
On Cię wzywa 
Duch radia
To w końcu jest, czy nie jest?
Broń się rozprzestrzenia
Pogłoski o samotnych kobietach 
35-milimetrowa amunicja
Ameryka wydobywa swój Głos

Rozdział 4. Kto nas pozna, ten nas kupi. Partyzancki marketing Marki Ameryka

Wielkie nadzieje 
Kampania prawdy 
Reorientacja byłego wroga 
Poznajcie nas lepiej
Płetwy i obroty
Nadawca znany kiedyś jako Egbert 
Bawcie się dobrze
Wiarygodne zaprzeczenie
Wysoka kultura z ukrycia
Jankeskie bazgroły
Przewaga w przestworzach
Ideologiczne znaczenie solówki na saksofonie
Kultura za przystępną cenę

Rozdział 5. Prywatyzacja Marki Ameryka

Popyt na Amerykę
Ramię w ramię po czerwonym dywanie 
Plaże topless to też kultura
VOA? Nie, ale nadal trzy litery

Rozdział 6. Marnowanie talentu. Marka Ameryka traci na znaczeniu

Marki w odwrocie
Sprawy zasadnicze
Co my tu mamy?
Czy podzielamy właściwe wartości?
Twarde ostrze miękkiej władzy
Nienawidzimy was, ale przyślijcie nam Słoneczny Patrol
Za mało, i za wcześnie

Rozdział 7. Just do it. Odmładzanie Marki Ameryka

Ustal strategię i dziel się nią
Rozróżniaj działania krótko- i długookresowe
Koordynuj relacje z interesariuszami
Żyj marką
Propaguj zachowania zgodne z duchem marki
To co złe, zrównoważ tym, co dobre 
Pozwólmy ludziom budować markę 
Połącz marketing z robieniem polityki 
Rozważmy raz jeszcze rolę kultury i edukacji 
Marka Ameryka na rozdrożu

Przypisy
Bibliografia
Indeks

ANEKS

Marka dla Polski. Eseje Współwydawców

Twórcza moc indywidualizmu i przekory - Mirosław A. Boruc, Instytut Marki Polskiej

Marka narodowa potrzebuje elit - Andrzej Arendarski, Krajowa Izba Gospodarcza

Zarobić na marce narodowej - Andrzej Zdebski, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych

Teraz Polska - Andrzej Czernek, Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego 

Gdańsk. Morze możliwości - Marcin Szpak, Urząd Miejski w Gdańsku 

Smak polskiej marki - Marek Gąsiorowski, Anna Szkiruć, Fundacja Fundusz Współpracy

Wyborowa bo polska - Andrzej Szumowski, Wyborowa S.A. 

Marka dla marek - Agnieszka Sora, Marek Markiewicz, GfK Polonia Sp. z o.o.

Dla kogo marka narodowa? - Grzegorz Winogradski, Unimil S.A.

Wycena marki narodowej - mrzonka czy cenna informacja? - Marcin Anklewicz, Ernst & Young Corporate Finance Sp. z o.o. 

Poprawianie marki bez tajemnic? - Paweł Niziński, Young & Rubicam Poland Sp. z o.o. 

Kiedyś monopolista - dziś narodowy operator - Marek Hancke, Telekomunikacja Polska S.A. 

Bramy narodowej marki - Krzysztof Szymański, Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" 

Polska marka światowa - Jerzy Majewski, International Paper Kwidzyn S.A.

Polska marka budująca - Mirosław Lubarski, Grupa Polskie Składy Budowlane S.A.

Baterie rozwoju - Mariola Michalczyk, Centra S.A.

Gdy uwierzymy sami, uwierzą inni - Włodzimierz Słowiński, Kontakt Studio Sp. z o.o. 

O brandingu nieco inaczej - Mariusz Przybył, Wojciech Mierowski, BNA - Brand Nature Access Sp. z o.o. 

Współwydawcy. Wizytówki

BNA - Brand Nature Access Sp. z o.o. 
Centra S.A. 
DDB Warszawa Sp. z o.o.
ERNST & YOUNG Corporate Finance Sp. z o.o.
Firma Chemiczna DWORY S.A. 
Fabryka Taśm Transporterowych STOMIL WOLBROM S.A. 
Firma Cukiernicza "Solidarność - rok założenia 1952" Sp. z o.o.
Fundacja Fundusz Współpracy 
Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego 
Grupa Polskie Składy Budowlane S.A. 
GfK Polonia Sp. z o.o.
International Paper Kwidzyn S.A.
Kontakt Studio Sp. z o.o.
Kopalnia Soli "Wieliczka" 
Krajowa Izba Gospodarcza
Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris S.A.
Międzynarodowe Targi Poznańskie Sp. z o.o. 
ORBIS S.A.
PKP CARGO S.A. 
Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych 
Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze"
Telekomunikacja Polska S.A.
UNIMIL S.A. 
Urząd Miejski w Gdańsku
Wrocławskie Zakłady Zielarskie "Herbapol" S.A.
WYBOROWA S.A.
Young & Rubicam Poland Sp. z o.o.

248 stron, oprawa lakierowana miękka ze skrzydełkami

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022