Działalność marketingowa oraz tworzenie skutecznej strategii marketingowej wymagają
pozyskiwania i odpowiedniego przetwarzania informacji marketingowych, ponieważ informacje
aktualne, rzetelne i przydatne są czynnikiem przyspieszającym sukces rynkowy firmy.
Pomocny w tym względzie jest odpowiednio wspomagany technologicznie, sprawny i nowoczesny
system informacyjny marketingu (SIM). Aby zapewnić optymalne działanie takiego systemu w
przedsiębiorstwie, konieczny jest proces jego modelowania, ponieważ jedynie wtedy firma
ma możliwość stałego doskonalenia istniejącego systemu i dostosowywania go do swoich
zmieniających się potrzeb.
W książce Autorzy w interesujący sposób przedstawili:
- system informacyjny marketingu jako przedmiot modelowania, tj. istotę,
strukturę, sposoby oceny efektywności oraz bezpieczeństwo tego systemu;
- proces modelowania systemu informacyjnego marketingu, tj. przesłanki i
uwarunkowania modelowania, modelowanie procesów biznesowych marketingu, podstawowe
badania stosowane w procesie modelowania oraz budowę modelu SIM według podejść
strukturalnego i obiektywnego;
- przykłady rozwiązań praktycznych, tzn. możliwości wykorzystania
komputerowego wspomagania w procesie modelowania SIM, wybrane pakiety oprogramowania
wykorzystywane w obsłudze SIM oraz podstawowe rozwiązania z zakresu Marketing
Intelligence.
Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków zarządzania i marketingu uczelni
różnych typów, ale zainteresuje również menedżerów i służby informatyczne
przedsiębiorstw, w których są lub będą tworzone systemy informacyjne na potrzeby
nowoczesnego zarządzania firmą oraz praktyków wdrażających strategie marketingowe w
przedsiębiorstwach.
255 stron, miękka oprawa