Podręcznik akademicki do przedmiotów związanych z e-marketingiem i
e-biznesem, kierowany do studentów uczelni wyższych na kierunku zarządzanie i
marketing, stanowiący również znakomity poradnik dla praktyków.
Dodatkowymi walorami podręcznika są pytania i literatura zalecana do każdego
rozdziału oraz słowniczek terminów, bibliografia i indeks rzeczowy zamieszczone na
końcu książki.
Autorka przedstawia w nim możliwości wykorzystania Internetu w praktycznych
działaniach marketingowych. Koncentruje się głównie na takich zagadnieniach, jak:
- promocja w sieci,
- uwarunkowania handlu elektronicznego,
- organizacja i zakres badań marketingowych typu on line,
- specyfika wykorzystania Internetu w różnych firmach,
- strategie marketingowe,
- podstawowe błędy w wykorzystaniu Internetu,
- etyczne i prawne aspekty prowadzenia biznesu w sieci.
Do podręcznika dołączona jest płyta CD z prezentacją do wykładów -
(koszt płyty: 4,50 zł z VAT; sprzedaż wyłącznie w komplecie z książką).
Prezentacje do wykładów, sporządzone w programie PowerPoint, ilustrujące w
atrakcyjnej, multimedialnej formie najważniejsze zagadnienia, przykłady stron
internetowych oraz dane statystyczne do każdego rozdziału podręcznika.
Pytania i zadania do rozwiązania dla studentów.
Dr Ewa Frąckiewicz jest adiunktem w Katedrze Marketingu na Wydziale
Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego, stypendystką rządów
francuskiego i kanadyjskiego, ekspertem w innowacyjnym francusko-polskim programie
"Paszport do przedsiębiorczości" oraz autorką lub współautorką wielu
publikacji naukowych - zarówno książkowych, jak i w czasopismach naukowych.
Spis treści
Wstęp
CZĘŚĆ I. CZYM JEST INTERNET DLA MARKETINGU?
Rozdział l. Ogólne informacje o sieci Internet - dlaczego warto się tym zająć?
1.1. Krótka historia Internetu
1.2. Charakterystyka usług sieciowych
1.3. Marketing tradycyjny a marketing internetowy
1.4. Zalety i wady Internetu dla marketingu
1.5. Warunki skutecznego wykorzystania Internetu
Pytania
Zadania do wykonania
Zalecana literatura
Rozdział 2. Rynek internetowy na świecie i w Polsce
2.1. Kim jest internauta na świecie i w Polsce?
2.2. Obecność polskich firm w Internecie
2.3. Koszt prowadzenia działalności marketingowej w sieci
Pytania
Zadania do wykonania
Zalecana literatura
Rozdział 3. Strategie marketingowe w Internecie
3.1. Proces opracowania strategii internetowej i modele biznesu
3.2. Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania wyboru strategii
3.3. Strategie internetowe dla rynku polskiego
Pytania
Zadania do wykonania
Zalecana literatura
CZĘŚĆ II. OBSZARY WYKORZYSTANIA INTERNETU W MARKETINGU FIRMY
Rozdział 4. Promocja w sieci
4.1. Reklama sieciowa
4.2. Public relations w sieci
4.3. Advergaming i inne narzędzia aktywizacji sprzedaży w Internecie
4.4. Programy lojalnościowe w Internecie
4.5. Najlepsze kampanie internetowe
Pytania
Zadania do wykonania
Zalecana literatura
Rozdział 5. Prowadzenie sprzedaży w sieci
5.1. Transakcje tradycyjne a internetowe
5.2. Rynki elektroniczne B2B
5.3. Sklep internetowy
5.4. Aukcje i giełdy w sieci
5.5. Płatności w sieci
5.6. Zabezpieczenia transakcji w sieci
Pytania
Zadania do wykonania
Zalecana literatura
Rozdział 6. Badania marketingowe a Internet
6.1. Internet jako środek dostępu do informacji wtórnych
6.2. Prowadzenie badań pierwotnych w sieci
6.3. Badania ilościowe i jakościowe
6.4. Pomiar Internetu
Pytania
Zadania do wykonania
Zalecana literatura
CZĘŚĆ III. INTERNET W MARKETINGU FIRM O RÓŻNYM PROFILU DZIAŁALNOŚCI I
UWAGI PODSUMOWUJĄCE
Rozdział 7. Marketing internetowy a profil działalności
7.1. Internet w przedsiębiorstwie produkcyjnym
7.2. Internet w przedsiębiorstwie handlowym
7.3. Internet w przedsiębiorstwie usługowym
7.4. Internet w marketingu non profit
Pytania
Zadania do wykonania
Zalecana literatura
Rozdział 8. To, czego unikać, i to, na co należy zwrócić uwagę
8.1. Błędy w wykorzystaniu sieci w marketingu
8.2. Etyczne i prawne aspekty wykorzystania Internetu w marketingu
8.3. M-marketing
Pytania
Zadania do wykonania
Zalecana literatura
Słownik terminów
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Indeks rzeczowy
124 strony, B5, miękka oprawa