wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

KANAŁY MARKETINGOWE


STERN L.W. EL-ANSARY A. COUGHLAN A.T.

wydawnictwo: PWN, 2002, wydanie I

cena netto: 48.00 Twoja cena  45,60 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka podzielona jest na pięć części. Część I przedstawia główne pojęcia teoretyczne związane ze strukturą i działaniem kanałów marketingowych. Pojęcia te służą do wyjaśnienia, dlaczego powstały wyspecjalizowane agencje i instytucje pomagające w udostępnianiu towarów i usług konsumentom przemysłowym, instytucjonalnym i gospodarstwom domowym. Pośród ważniejszych pojęć przedstawionych w rozdziale l znajdują się pojęcia "użyteczności" (poziomu usług, cech obsługi) oraz "przepływów" marketingowych.

Część II opisuje niektóre główne instytucje i agencje, z których składają się kanały marketingowe - detalistów, hurtowników oraz agencje biorące udział w działaniach logistycznych, jak np. zwykli przewoźnicy, publiczne i prywatne firmy magazynujące i centra dystrybucyjne. Część ta przedstawia w zarysie strukturę, zarządzanie i wymagania dotyczące efektywności organizacji detalistów, hurtowników oraz organizacji logistycznych.

Część III koncentruje się na tym, w jaki sposób kierownictwo powinno projektować, planować i organizować kanały marketingowe. Ta część składa się z dwóch rozdziałów przedstawiających wielostopniowy proces projektowania zorientowanych na klienta systemów dystrybucji, w których główny nacisk jest położony na zapewnienie satysfakcji klientowi. Omawia również, jak można zorganizować systemy dystrybucji, np. systemy franchisingowe czy grupy dobrowolnie zrzeszających się detalistów. Zajmuje się także problemem "wykonywać samodzielnie czy kupować" - czy np. dokonać twardej integracji pionowej, czy też miękkiej integracji pionowej.

Część IV, składająca się z czterech rozdziałów, koncentruje się na zarządzaniu kanałem. Część ta pokazuje, jak w celu zarządzania kanałem można w sposób kreatywny i pozytywny używać władzy. Zajmuje się także konfliktami, które pojawiają się w kanale, oraz strategiami opanowywania tych konfliktów, dzięki którym można zapobiec zniszczeniu potencjalnie efektywnych systemów kanałowych. Rozdział ten zajmuje się zagadnieniami związanymi z przywództwem w kanale oraz stymulowaniem uczestników kanału poprzez odpowiednie mechanizmy motywacyjne. Kolejny rozdział traktuje o wielu strategiach zarządzania kanałem, które można wdrażać w celu pobudzania określonych zachowań jego uczestników, oraz o badaniu zgodności tych strategii z amerykańskim prawem antytrustowym. Omówiono także racjonalne przesłanki stosowania tych strategii oraz wskazano sytuacje, w których mogą one być negatywnie ocenione przez urzędy antytrustowe oraz sądy federalne. Przedstawiono środki, których używają uczestnicy kanału, aby zebrać i przesłać dane, wiadomości i wiedzę. Szczególną uwagę poświęca się nowym technologiom używanym do zbudowania efektywnych systemów informacyjnych i komunikacyjnych dla całego kanału. Podane zostały różne sposoby oceny wydajności poszczególnych uczestników oraz całego systemu kanału.

Część V opisuje zarządzanie kanałem na arenie międzynarodowej. Dotyczy kwestii związanych ze strukturą kanału oraz jego zarządzaniem w otoczeniu międzynarodowym. Zastosowano tu wiadomości z poprzednich rozdziałów w kontekście związków między krajem a zagranicą. Szczególną uwagę zwraca się na zagadnienia dotyczące struktury, zarządzania oraz efektywności w relacjach kraj-zagranica, a także wpływające na nie czynniki otoczenia.

Wydanie piąte w jeszcze większym stopniu niż poprzednie koncentruje się na zagadnieniach dotyczących projektowania i strategii. Zarządzanie kanałem przedstawione jest jako zastosowanie strategii zarządczych w celu osiągnięcia wysoce efektywnych relacji w kanale. Ogólny schemat takiego podejścia przedstawiony jest w rozdziale I. Zapewnia on możliwość przyjęcia różnych punktów widzenia i zastosowania różnych ujęć w trakcie prowadzenia wykładów na temat kanałów marketingowych. Alternatywnymi punktami wyjścia mogą być przy tym: otoczenie, strategia, wydajność lub zarządzanie kanałem.

Jakość usług, zarządzanie jakością, marketing relacji oraz partnerskie układy między dostawcami i sprzedawcami to dziedziny, na które będą kładły główny nacisk zarówno organizacje komercyjne, jak i organizacje nienastawione na zysk. System odniesienia w postaci zarządzania kanałem oferuje wyjątkową okazję do osiągnięcia tych celów, prowadząc tym samym do osiągnięcia trwałej przewagi konkurencyjnej.

Książka zawiera liczne zmiany i uaktualnienia w stosunku do jej poprzedniego, czwartego wydania.

651 stron, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022