Celem niniejszego zbioru tekstów jest dokonanie reprezentatywnego przeglądu
badań nad zachowaniem konsumenta, jakie prowadzono w Europie w ciągu ostatnich
dwudziestu lat. Pierwszeństwo przyznano tym artykułom, które wniosły istotny
wkład w już istniejącą wiedzę bądź mają szansę wpływać na kierunek jej rozwoju
w przyszłości, a zarazem podsumowują i rozwijają konkretny obszar tematyczny. Starano
się też, aby artykuły wyróżniały się jasnością i zrozumiałością wykładu.
Bardzo istotne znaczenie ma również fakt, że większość artykułów, mimo silnego ich
osadzenia w teorii i metodyce badań, odpowiada na pytanie: co oznaczają formułowane
uogólnienia dla procesu decyzyjnego biznesu w obszarze strategicznego marketingu?
Aby pomóc czytelnikowi przejść przez rozmaite etapy, książkę podzielono na cztery
części. Część I wprowadza podstawowe pojęcia i teorie odgrywające istotną rolę w
badaniach nad konsumpcją. Część II omawia konsumenta jako jednostkę i bada główne
aspekty istotne przy podejmowaniu wszelkich decyzji o zakupie. Część III poświęcona
została interakcjom społecznym, które mogą wpływać na dokonywanie wyboru przez
konsumenta. Ujęcie takie, odpowiadające większości koncepcji zachowania konsumenta,
byłoby niepełne, gdyby nie uwzględniono różnych poglądów na konsumpcję. Część
IV przedstawia więc takie dziedziny, jak psychologia ekonomiczna, semiotyka,
postmodernizm itp.
503 strony, miękka oprawa