Twoja firma już jest w internecie, czy tego chcesz, czy nie. Wykorzystaj to jak
najlepiej
- Klucz do sukcesu w sieci: budowanie e-marki, rozpoznanie ukrytych kosztów
działalności internetowej, zapewnienie bezpieczeństwa transakcji
- Studium przypadku: zwycięzcy i ofiary internetowej gorączki złota
- Nowe zasady prowadzenia firmy w erze klikokracji
Dlaczego niektóre strony tworzone w garażu przez grupy zapaleńców podbijają
świat, a milionowe inwestycje internetowe upadają? Czy istnieje jakiś schemat sukcesu
firmy internetowej? Oczywiście, i to niejeden, tyle że nie ma sensu powielać go w
prosty sposób - sukces Amazon.com nie oznacza, że zarobisz miliony, jeśli otworzysz
e-księgarnię. Pomysł może wypalić, pod warunkiem że dostosujesz go do swojej
branży, firmy, budżetu i rynku. Krótko mówiąc, jeśli chcesz zarobić na internecie,
potrzebujesz własnej strategii e-biznesu.
Celem Twojej strategii e-biznesu nie musi być podbój świata. Być może będziesz
używać internetu do zdobywania informacji o rynku. Może potrzebujesz bazy adresów i
skrzynki e-mailowej, aby szybciej i taniej pozyskiwać klientów. A może chciałbyś
wzbogacić podstawową działalność firmy o wymiar elektroniczny? Już teraz Twoja firma
jest w sieci: wysyłasz e-maile, dostajesz oferty drogą elektroniczną, a część Twoich
klientów robi zakupy przez internet. Wykorzystaj to do własnych celów. Ale najpierw
przeczytaj tę książkę i dowiedz się więcej o e-biznesie.
- Badanie rynku internetowego
- Dystrybucja produktów w sieci: programy partnerskie i strategie cenowe
- Marketing w sieci: jak zaistnieć w wyszukiwarkach www, zbierać adresy klientów i
mierzyć skuteczność e-promocji
- Transakcje internetowe: systemy płatności online, bezpieczeństwo
- Zasady projektowania stron www
- Technologie przyszłości: portale głosowe, P2P, XML, 3G,
Matt Haig jest konsultantem. Specjalizuje się w e-biznesie i e-PR.
Jest autorem trzech bestselerowych książek, jego artykuły regularnie ukazują się w
prasie branżowej.
Spis treści
Przedmowa
1. Przygotowanie firmy do działalności internetowej
Nowy podział w biznesie
"Klikokracja" internetu
Bądź przygotowany
O książce
2. Początek
ISP
Nazwy domen
Sprzedaż w sieci
Zasady dobrego projektowania witryn
Outsourcing w projektowaniu stron WWW
Integracja technologiczna
Doradztwo
3. Twoja marka internetowa
Tworzenie społeczności
Witryny dla obolałych oczu
Nie tylko logo
Ochrona marki
Potęga nowej marki
4. Rynek
Zdefiniuj swój rynek
Rynki międzynarodowe
Boisko równe dla wszystkich
Większa konkurencja
Parlez-vous dot.com? - mówienie językiem Twojego rynku
Pomocna dłoń
Dodawanie wartości
Badanie odbiorcy sieciowego
5. Kwestie finansowe
Sprzedaż produktów w sieci
Programy partnerskie
Sprzedaż powierzchni reklamowej
Nacisk na cenę
Jawność cen
Kwestie walutowe
Potencjał zysku
6. Klienci
Zaufaj mi, jestem firmą internetową (dot.com)
Jak pozbyć się zahamowań związanych z internetem
7. Promocja
Reklama w sieci
Marketing poprzez wyszukiwarki
Marketing wirusowy
Skuteczny marketing wirusowy - pięć zasad
Sieciowe PR
Marketing za zgodą
SPAM
Zbieranie adresów e-mail
8. Mierzenie wyników
ROI czy RIP
Wyniki nienamacalne
Potrzeba dokładności
Wyznaczniki ROI
ROI i handel elektroniczny
Co mierzysz?
Dzienniki dostępu
Darmowe usługi śledzące aktywność strony
Mierzenie rezultatów "miękkich"
Mierzenie sukcesu w przyszłości
Ciągły proces
9. Bezpieczeństwo
Oceń sytuację
Systemy płatności
Hakerzy i firewall
VPN
Wirusy i robaki
Ochrona przed wirusami - rady
Fałszywe ostrzeżenia
Oprogramowanie antywirusowe
Prywatność
Powiadom swoich klientów
Kwestie prawne
Plan awaryjny
Zagrożenie wewnętrzne
Outsourcing
10. Przyszłość
SMS
Voice Portal
P2P
XML
3G
Produkty informacyjne
Sieci biznesowe
11. Następne kroki
Znajdziesz w sieci
Słownik
Skorowidz
156 stron, A5, miękka oprawa