Tajniki budowania marki i zarządzania nią
- Kreowanie marki
- Wykorzystanie marki do zdobycia lojalnych klientów
- Pozycjonowanie marki na rynku
We współczesnej gospodarce odpowiednio wykreowana i wypromowana marka często okazuje
się źródłem przewagi nad konkurencją i tym samym - wzrostu firmy. W świecie marek
obowiązują brutalne prawa - wygrywa najsilniejszy. Dlatego też samo stworzenie marki
nie wystarczy - należy nią zarządzać. Na czym więc polega zarządzanie marką? Czy
tylko na wprowadzeniu jej w odpowiedni segment rynku? Zdecydowanie nie. Zarządzanie
marką to złożony proces zawierający rozwijanie jej, ochronę, wykorzystywanie jej
możliwości i w razie potrzeby - modyfikowanie jej. Tylko dzięki efektywnemu
zarządzaniu marką udaje się w pełni wykorzystać jej potencjał.
Książka "Błyskotliwość to za mało! Jak skutecznie wykorzystać potencjał
Twojej marki" odsłania tajniki nowoczesnego zarządzania marką. Czytając ją
dowiesz się, jak stworzyć markę, która niesie ze sobą ładunek emocjonalny i jak
dobrać odpowiednią nazwę dla niej. Nauczysz się kreować nie tylko marki towarów, ale
również i usług oraz znajdować dla nich odpowiednie pozycje na rynku. Przekonasz się,
że odpowiednio wykreowana marka może przysporzyć Twojej firmie grono lojalnych
klientów i poznasz sposoby reklamowania marki oraz analizowania jej pozycji na rynku.
- Przekazywanie emocji w marce
- Określanie osobowości marki
- Budowanie lojalności klienta w oparciu o markę
- Kreowanie marki usług
- Znajdowanie odpowiedniego segmentu rynku
- Rozwijanie marki
- Budowanie pozytywnych skojarzeń z marką
- Reklama
Naucz się kreować rozpoznawalną markę.
Peter Cheverton zarządza globalną firmą konsultingową i
szkoleniową INSIGHT Marketing and People. Jego książki są znane marketerom na całym
świecie. Cheverton jako trener i konsultant specjalizuje się w zarządzaniu kluczowymi
klientami, w technikach przywództwa oraz w zarządzaniu finansami.
Spis treści
Przedmowa
Część I Definiowanie marki - cele i zalety
1. Skąd pochodzą marki... i dlaczego ma to znaczenie
Od narodzin... po kres?
A w naszych czasach...
2. Ładunek emocjonalny marki
Typy ładunków emocjonalnych - model dla określania marek
W poszukiwaniu swojego typu
Koło sukcesu
Zmiana i definicja marki
3. Marka jako osobowość
Jaka jest osobowość Twojej marki?
4. Marka jako środek budowania lojalności
Oczekiwania i lojalność klienta
5. Marka jako dowód Twojej wyjątkowej przewagi konkurencyjnej
Marka to coś więcej niż "nieuzasadnione banialuki"
6. Wzrost znaczenia marek własnych
Wieloaspektowość marki własnej
7. Relacje business to business i sektor usługowy - budowanie marki nie
dotyczy jedynie branży dóbr szybkozbywalnych
8. Wycena marki - nie tylko dla księgowych
Budowanie marki a rentowność
Część II Strategia zarządzania marką
9. Strategia biznesowa - marka w kontekście
Rozwój firmy, budowanie marki oraz zarządzanie ryzykiem - efekt halo marki
Budowa marki i nośniki wartości - definiowanie marki
10. Segmentacja - źródło przewagi konkurencyjnej
Innowacyjne metody segmentacji
Mikrosegmentacja antysegmentacją?
11. Pozycjonowanie marki - rezerwowanie przestrzeni w umyśle konsumenta
Proces
Istotny wybór - marki i oczekiwania
Repozycjonowanie
12. Rozszerzanie marki - nie tylko środek przeciw jej starzeniu
Cykl życia produktu
Wzmocnienie marki
Rozszerzenie marki
13. Architektura marki - łączenie ze sobą wszystkich elementów
Zapotrzebowanie na zróżnicowaną architekturę
Indywidualne marki
Marki pochodne
Marki o ustalonej tożsamości
Marki korporacyjne
Marki globalne czy miejscowe?
Część III Zarządzanie marką - implementacja
14. Budowanie pozytywnych skojarzeń - momenty prawdy
Czymże jest nazwa?
Logo i slogany
Opakowanie - Kopciuszek w procesie budowania marki
Relacje z klientami
Tworzenie nowych interakcji i skojarzeń
15. Reklama - ważny, lecz nie najważniejszy element
Dlaczego reklamować?
Problemy z reklamami
Właściwe media, właściwa realizacja
Poza reklamą
Budżet - czy wszystko sprowadza się jedynie do pieniędzy?
16. Briefing - weryfikacja działań
17. Kontrola zdrowia marki
18. Kolejne kroki...
Segmentacja rynku
Branding Performance Map(R)
Literatura zalecana
Skorowidz
200 stron, A5, miękka oprawa