Wyczerpujące omówienie wszystkich najważniejszych aspektów planowania
marketingowego
- Poznaj zasady planowania marketingowego
- Sprawnie definiuj rynki i segmenty docelowe
- Zaplanuj politykę promocji, sprzedaży i obsługi klienta
Tworzenie strategii marketingowych nadal pozostaje słabą stroną wielu
przedsiębiorstw. Tymczasem realistyczne, użyteczne i osiągalne plany marketingowe są
kluczowym elementem sukcesu firmy. Zanim jednak rozpocznie się tworzenie planu
marketingowego, należy wykonać kilka czynności przygotowawczych. Po ich realizacji oraz
zrozumieniu celów i zasad planowania marketingowego stworzenie doskonałej strategii
marketingowej nie powinno nastręczyć trudności.
Książka "Błyskotliwość to za mało! Skuteczne techniki planowania
marketingowego" to doskonały podręcznik dla menedżerów, którzy chcą poznać
zasady tworzenia strategii podbijania rynków, a nie mają czasu na przebijanie się przez
setki stron książek pełnych wiadomości teoretycznych. Przedstawia kluczowe zasady i
pojęcia oraz działania niezbędne do stworzenia skutecznego i możliwego do realizacji
planu marketingowego. Zawiera wiele ćwiczeń, przykładów i testów, które ułatwią
szybkie zastosowanie wiedzy w praktyce.
- Różnice pomiędzy strategią i taktyką
- Miejsce planowania marketingowego w procesie planowania w firmie
- Wewnętrzny audyt marketingowy
- Analiza mocnych i słabych stron przedsiębiorstwa
- Określenie rynków docelowych
- Analiza portfela produktów
- Ustalanie strategii reklamy, promocji i sprzedaży
- Stworzenie polityki cenowej
Poznaj tajniki jednego z najistotniejszych elementów procesów marketingowych.
Spis treści
Od autora
Przedmowa
Wstęp
1. Zrozumienie planowania marketingowego
Potrzeba metodycznego podejścia
Różnica pomiędzy strategią i taktyką
Pytania i odpowiedzi
2. Planowanie marketingowe jako część procesu planowania w firmie
Pytania i odpowiedzi
3. Proces strategicznego planowania marketingowego oraz plan marketingowy
Audyt marketingowy
Analizy SWOT
Założenia
Formułowanie strategii
Strategiczny plan marketingowy - "składniki" i "przepis"
Pytania i odpowiedzi
4. Zdefiniowanie rynków i segmentów przed przystąpieniem do planowania
Pytania i odpowiedzi
5. Zrozumienie specyfiki produktów i usług przed przystąpieniem do
planowania
Pytania i odpowiedzi
6. Ustalenie celów i strategii marketingowych
Cele marketingowe
Strategie marketingowe
Pytania i odpowiedzi
7. Reklama i strategie promocji sprzedaży
Strategie reklamowe
Strategie promocji sprzedaży
Pytania i odpowiedzi
8. Strategie sprzedaży
Pytania i odpowiedzi
9. Strategie cenowe
Pytania i odpowiedzi
10. Strategie dystrybucji i obsługi klienta
Pytania i odpowiedzi
11. Informacje i organizacja
Informacje
Prognozowanie
Organizacja
Pytania i odpowiedzi
12. Aby planowanie marketingowe było skuteczne
Pytania i odpowiedzi
Skorowidz
205 stron, A5, miękka oprawa