"Klient nasz pan" to powiedzenie, które spędza sen z powiek wielu
handlowcom. Niestety, nie wszyscy stosują się do tej zasady. Zapominają, że to oni
powinni zabiegać o klientów, a nie na odwrót. Licząc na szybki zysk, postępują wobec
nich nieetycznie. Nie traktują ich jak partnerów i nie okazują im szacunku, więc
szybko tracą ich zaufanie. Tacy handlowcy i przedsiębiorcy nie mają szans na
odniesienie sukcesu.
Ta książka to poradnik dla wszystkich, którzy mają bezpośredni kontakt z
klientami i chcieliby udoskonalić swoje umiejętności w tym zakresie. Wielu handlowców
nie zdaje sobie sprawy z tego, jak dużą rolę odgrywają szczegóły, takie jak
oświetlenie pokoju czy porządek na biurku. Nie wiedzą, że klient jest
uważnym obserwatorem, który na podstawie drobnych i - wydawałoby się - mało
znaczących informacji wyciąga ważne wnioski na temat firmy i jej działalności.
Czasami wystarczy nieodpowiedni gest lub niewłaściwe słowo, żeby na zawsze stracić
potencjalnego klienta. Z tej książki dowiesz się, jak uchronić się przed takimi
sytuacjami. To bezcenna wiedza dla wszystkich, którym zależy na dobrych relacjach z
odbiorcami i budowaniu trwałych kontaktów handlowych.
- Zadbaj o odpowiednią atmosferę w trakcie rozmów z klientami.
- Odkryj zachowania, które najbardziej ich drażnią.
- Dowiedz się, jakie elementy składają się na pierwsze wrażenie.
- Naucz się być mądrym, cierpliwym i wyrozumiałym - bez względu na okoliczności.
Czy tego chcesz, czy nie - klient ma zawsze rację!
Spis treści
1. ...nasz pan
2. Otoczenie
3. Atmosfera
4. Organizacja - pracownicy
5. Kontakt z klientem
6. Stali klienci
7. Zadowoleni - niezadowoleni
8. Normalni i ważniejsi
9. Fachowcy
10. Przemądrzalcy
11. Wnikliwcy
12. Nowi
13. Czekanie
14. Brak koncentracji
15. Pośpiech
16. Niedostateczny szacunek
17. Podejrzliwość
18. Niezdecydowanie
19. Niesolidność
20. Podlizywanie się
21. Grzeczność
22. Ważność i wyjątkowość
23. Konsekwencja
24. Radość, sukces
25. Reklamacje
26. Konkurencja
27. Komunikacja
28. Cena
29. Życzenie - potrzeba
30. Przynęty
31. Reklama
32. Ewidencja
33. Znaczenie dbałości o klienta
Skorowidz
88 stron, miękka oprawa