wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

KONSUMPCJA. ESEJE STATYSTYCZNE


SŁABY T.

wydawnictwo: DIFIN, 2006, wydanie I

cena netto: 52.00 Twoja cena  49,40 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Niniejsza publikacja prezentuje najnowsze myśli, kierunki i techniki badawcze w odniesieniu do przemian struktury konsumpcji, jej uwarunkowań oraz porównań międzyregionalnych.

Popularyzuje nowoczesne sposoby w metodyce badań nad konsumpcją, podkreślając konieczność poprawności merytorycznej w analizach empirycznych. Zwraca się uwagę ponadto, iż dzięki rozwojowi techniki obliczeń za pomocą pakietów komputerowych zwiększył się dostęp do informacji, co ułatwia pogłębione analizy statystyczne. Przedstawione nowe narzędzia analiz mogą znaleźć zastosowanie nie tylko w odniesieniu do badań ilościowych z zakresu spożycia i konsumpcji. Walorem publikacji jest oparcie na szerokich studiach pozycji literaturowych, których daty pojawienia się po raz pierwszy są stosunkowo nieodległe.

Książka jest adresowana nie tylko do środowiska naukowego, w tym do studentów, doktorantów oraz słuchaczy studiów podyplomowych kierunków ekonomicznych i społecznych, ale także do analityków praktyki gospodarczej, którzy chcą poszerzyć dotychczas posiadaną wiedzę o najnowszy dorobek myśli statystycznej w zakresie jej wykorzystania do analiz stanu i zróżnicowania złożonych zjawisk gospodarczo-spo-łecznych, jakie zachodzą obecnie w Polsce.


Dr hab. TERESA SŁABY, prof. SGH, była wieloletnim pracownikiem naukowo-dydaktyczny m Instytutu Statystyki i Demografii Szkoły Głównej Handlowej. Od kilku lat kieruje Katedrą Poziomu Życia i Konsumpcji w Kolegium Zarządzania i Finansów SGH. Od początku kariery naukowej zajmuje się zastosowaniem metod statystycznych w badaniach zjawisk i procesów społecznych zarówno od strony metodologii, jak i praktycznych zastosowań. Obszar zainteresowań badawczych obejmował początkowo badania budżetów czasu, następnie poziomu, jakości i godności życia ludności. Jest autorką wielu koncepcji badawczych z tego zakresu. Do szczególnych osiągnięć należy oryginalna, autorska koncepcja konstrukcji nowego systemu wskaźników społecznych w warunkach transformacji gospodarczej i społecznej, wysoko oceniona przez środowisko statystyków społecznych. Od połowy lat 90. kontynuuje badania w zakresie efektów społecznych rozwoju gospodarczego Polski, w tym struktury czasu wolnego. prezentując propozycje metodologiczne badań w dziedzinie kultury i turystyki. Ostatnie prace naukowo-badawcze dotyczą dwóch biegunów życia w polskiej rzeczywistości: niedoborów konsumpcji oraz wzorcotwórczej roli zachowań konsumpcyjnych gospodarstw wysokodochodowych.


Spis treści

Przedmowa .

CZĘŚĆ l - Zarys problemów w badaniach konsumpcyjnych

1. Potrzeby konsumpcyjne we współczesnym ujęciu

2. Konsument wobec nowych trendów w konsumpcji.

3. Źródła niepewności informacji w badaniach konsumpcji

Część II - Konsumpcja w ujęciu bezpośrednim .

1. Badanie struktury rozkładów wydatków .

2. Analiza współzależności w badaniach konsumpcji .

3. Rangowanie zmiennych jakościowych w modelowaniu konsumpcji

4. Karty kontrolne w pomiarze satysfakcji konsumenta

5. Analiza czynnikowa w ocenie makiawelizmu konsumenckiego .

6. Analiza skupień z użyciem odległości medianowej w badaniach uwarunkowań konsumpcji

7. Metody bootstrapowe w estymacji średnich wydatków

8. Prognozowanie ufności konsumenckiej .

Część III - Konsumpcja w ujęciu pośrednim .

1. Pozycyjna taksonomia numeryczna w badaniach poziomu życia

2. Analiza składowych prostych w badaniach poziomu życia

3. Modelowanie miękkie w badaniach zaspokojenia potrzeb

4. Geomarketing w analizie infrastruktury konsumpcji

5. Czas wolny w nowej polskiej rzeczywistości .

6. Ograniczenia konsumpcji jako miernik wykluczeń społecznych

7. Konsumpcja gospodarstw wysokodochodowych .

Zakończenie

Bibliografia .


221 stron, miękka oprawa

 

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022