Książka dla studentów, którzy chcą się uczyć i dla wykładowców,
którzy uczyć lubią. Przygotowana z myślą nie tylko o psychologii i pedagogice, ale
też socjologii, psychiatrii społecznej, naukach o zarządzaniu. Metody opisu i
wnioskowania statystycznego przedstawiane są od podstaw, w przystępny sposób, tak aby
do ich przyswojenia wystarczyła elementarna znajomość matematyki.
Podręcznik zawiera liczne ułatwienia dydaktyczne - pytania typu: co powinieneś
umieć po przeczytaniu tego rozdziału?, marginalia z definicjami pojęć, bloki
rozszerzające dla zaawansowanych, podsumowania, słowa kluczowe na końcu rozdziałów
oraz bogaty zestaw zadań i problemów do samodzielnego rozwiązania ilustrujących
istotę przedstawionych metod oraz pokazujących możliwości interpretacji otrzymanych
wyników.
Podręcznik powstał przede wszystkim z myślą o takim poszerzaniu wiedzy
czytelników, które odbywa się poprzez rozumienie omawianych problemów. Tekst uczy
więc studentów rozumienia logiki statystyki i stosowanych w niej procedur,
właściwości narzędzi statystycznych, wagi założeń, które z tymi narzędziami są
związane oraz rozumienia tego, co się zdarzy, gdy owe surowe wymagania teorii
statystycznej zostaną skonfrontowane z realnymi danymi zebranymi w trakcie badań
empirycznych.
(Ze Wstępu)
688 stron, oprawa miękka