wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 122.10 116,00   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

ALMANACH FOTOGRAFII


LONDON B.

wydawnictwo: HELION, 2011, wydanie X

cena netto: 122.10 Twoja cena  116,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Almanach fotografii


Fotografia jest pasją, sztuką i rzemiosłem. Czasem staje się obsesją, która szukając twórczego ujścia, zmienia zwyczajne zdjęcia w prawdziwe dzieła sztuki. Ta książka powstała po to, by zwiększyć Twoją wrażliwość wizualną, nadać Twojemu warsztatowi niezbędny szlif i pokazać Ci możliwości, jakie stoją przed głodnym wiedzy pasjonatem, takim jak Ty.

To prawdziwa biblia w dziedzinie fotografii. Pozwoli Ci ona udoskonalić umiejętności, a przede wszystkim będzie stanowiła źródło niewyczerpanych inspiracji. Niezależnie od tego, co chcesz fotografować, ta książka nauczy Cię wszystkiego, co niezbędne, żeby skutecznie i pewnie poruszać się po świecie nieruchomych obrazów. To idealny przewodnik dla początkujących i idealne źródło informacji dla zaawansowanych fotografów.

Znajdziesz tu wiadomości na temat konwencjonalnej fotografii analogowej i tej nowszej, cyfrowej. Setki zdjęć wykonanych przez najlepszych światowych fotografów pozwolą Ci zrozumieć, jak w swojej pracy z aparatem wykorzystywać różnego typu pomysły techniczne.

 

  • Aparaty cyfrowe i analogowe: obiektywy, matryce i filmy, naświetlanie, wywoływanie i uzyskiwanie zdjęć z czarno-białych klisz oraz teoria koloru i jej wykorzystanie w praktyce.

  • Cyfrowa ciemnia: obrabianie i drukowanie zdjęć, tworzenie systemu pozwalającego na ich bezpieczne przechowywanie i łatwe wyszukiwanie.

  • Fotografie współczesne i historyczne: pomoc w osiągnięciu technicznej i artystycznej doskonałości.

  • Oglądanie fotografii: kompozycja, tonalność, ostrość i inne elementy wizualne, których poznanie sprawi, że będziesz robić lepsze zdjęcia oraz oglądać prace innych okiem wytrawnego konesera.

  • Historia: poznaj historię fotografii, dzięki czemu będziesz w stanie umieścić współczesne prace — w tym własne — w kontekście historycznym.

  • Ilustrowany dodatek: różne problemy techniczne, ich przyczyny oraz sposoby zapobiegania.


Wstęp (8)

1. Początek (11)

  • Aparat fotograficzny (12)
  • Przygotowanie aparatu (13)
  • Ostrość i parametry ekspozycji (14)
  • Pierwsze zdjęcie (16)
  • Co będziesz fotografował? (17)
    • Kilka wskazówek, które pomogą Ci zacząć (17)
    • Fotografowanie ludzi (18)
    • Fotografowanie miejsc (20)

2. Aparat (23)

  • Podstawowe parametry fotografowania (24)
  • Migawka (26)
    • Migawka a światło (26)
    • Migawka a ruch (28)
    • Wrażenie ruchu na fotografii (30)
  • Przysłona (32)
    • Przysłona a światło (32)
    • Przysłona a głębia ostrości (34)
  • Kombinacje ustawień przysłony i migawki (36)
  • Wybór aparatu (38)
  • Stabilizowanie aparatu (41)
  • Fotograf w pracy: Fotoreporter James Nachtwey (42)

3. Obiektywy (45)

  • Od małego otworu do obiektywu (46)
  • Ogniskowa obiektywu (48)
    • Standardowa ogniskowa (50)
    • Długa ogniskowa (52)
    • Krótka ogniskowa (54)
    • Obiektywy z zoomem (56)
  • Obiektywy do zastosowań specjalnych (57)
  • Ustawianie ostrości (58)
    • Ręczne ostrzenie (58)
    • Autofokus (60)
  • Ostrzenie a głębia ostrości (62)
    • Regulowanie głębi ostrości (64)
    • Ostrzenie strefowe (66)
    • Ostrzenie na odległość hiperfokalną (67)
  • Perspektywa (68)
  • Wskazówki dla kupującego obiektyw (70)
  • Wykorzystaj w pełni swój aparat i obiektyw (71)
  • Fotograf w pracy: Fotoreporterka dokumentalna Mary Ellen Mark (72)

4. Ekspozycja, matryca i film (75)

  • Podstawowe dane o ekspozycji (76)
    • Ekspozycje równoważne (76)
    • Jak działa światłomierz (77)
    • Wbudowany światłomierz (78)
    • Automatyczne ustawianie ekspozycji (79)
  • Jak mierzyć światło (80)
    • Uśredniony pomiar scen o równomiernym naświetleniu (80)
    • Korzystanie z różnych światłomierzy (81)
    • Pomiar scen o wysokim kontraście (82)
    • Ekspozycja na konkretne tony i bracketing (84)
    • Sceny trudne do zmierzenia (85)
  • Światłoczułość (86)
    • Srebro i piksele (86)
  • Rodzaje filmów i ich zastosowanie (87)
  • Zakres swobody ekspozycji i rozpiętość tonalna (88)
    • Jak bardzo ekspozycje mogą się różnić? (88)
  • Czułość filmu i matrycy (90)
    • Czułość i ISO (90)
    • Ziarno i szum cyfrowy (91)
  • Filtry (92)
    • Filtry polaryzacyjne (94)
  • Poza światłem widzialnym (95)
    • Fotografia w podczerwieni (95)
  • Prawidłowe naświetlanie (96)
  • Fotograf w pracy: Fotograf reklamowy Clint Clemens (98)

5. Wywoływanie negatywu (101)

  • Jak wywołać czarno-biały film (102)
    • Czego będziesz potrzebował (102)
    • Jak przygotować roztwory i z nich korzystać (103)
    • Zasady bezpieczeństwa z odczynnikami (104)
  • Wywoływanie czarno-białego filmu krok po kroku (106)
  • Wpływ sposobu wywoływania filmu na zdjęcia (112)
  • Ekspozycja i wywoływanie: niedoświetlone, normalne i prześwietlone negatywy (114)

6. Odbitki w ciemni (117)

  • Czarno-białe odbitki (118)
    • Czego będziesz potrzebował (118)
    • Powiększalnik (120)
    • Rodzaje papierów fotograficznych (122)
  • Wywołanie czarno-białej odbitki krok po kroku (124)
    • Kopia stykowa: cała rolka na raz (124)
    • Ustawianie powiększenia (126)
    • Pasek testowy dla odbitki (128)
    • Odbitka próbna - a następnie ta właściwa (129)
    • Wywołanie czarno-białej odbitki (130)
  • Ocena gęstości i kontrastu odbitki (134)
  • Regulowanie kontrastu (136)
    • Papier o stałej lub zmiennej gradacji (136)
  • Rozjaśnianie i ściemnianie (138)
  • Kadrowanie (140)
  • Wywoływanie archiwizacyjne dla maksymalnej trwałości (141)
  • Podbarwienie i inne efekty tonowania zdjęć (142)

7. Barwa (145)

  • Barwy: łączenie addytywne i subtraktywne (146)
  • Fotografia barwna: trzy warstwy obrazu (147)
  • Cechy barw (148)
  • Balans kolorów (150)
    • Zmiany barw o różnych porach dnia (150)
    • Zabarwienie (152)
    • Temperatura barw (153)
    • Filtry do korekty barw w fotografii analogowej (154)
  • Wywołanie kolorowej odbitki z negatywu (156)
    • Czego będziesz potrzebował (156)
    • Odbitka testowa (157)
    • Ocena balansu kolorów na odbitce uzyskanej z negatywu (158)
  • Fotograf w pracy: Sport z innego punktu widzenia - Walter Iooss, Jr. (160)

8. Organizowanie cyfrowej ciemni (163)

  • Sprzęt i oprogramowanie (164)
    • Ogólny przegląd (164)
    • Rejestrowanie szczegółów: rozdzielczość i głębia bitowa (165)
  • Fotografie to pliki (166)
    • Formaty plików (166)
  • Zarządzanie barwą (168)
  • Kanały (170)
    • Kolorowe czy czarno-białe? (170)
  • Histogram (172)
    • Anatomia zdjęcia cyfrowego (172)
    • Trzy histogramy kolorów (173)
  • Importowanie zdjęć (174)
    • Przegrywanie z aparatu lub skanowanie (174)
    • Jak wykonać skan (175)
  • System pracy (176)
  • Wielozadaniowe programy do edycji zdjęć (177)
  • Fotograf w pracy: Cyfrowe opowieści Pedro Meyera (178)

9. Edytowanie zdjęć (181)

  • Wstęp do obróbki cyfrowej (182)
    • Wybór oprogramowania (182)
    • Przestrzeń robocza i narzędzia (183)
  • System pracy podczas edycji zdjęcia (184)
    • Proces edycji krok po kroku (184)
  • Regulacja barw i jasności (186)
    • Różne podejścia (186)
    • Poziomy (187)
    • Krzywe (188)
  • Poprawianie całości lub części obrazu (190)
    • Narzędzia do zaznaczania (190)
    • Warstwy (191)
  • Inne narzędzia edycyjne (192)
    • Wysoka rozpiętość tonalna (HDR) (192)
    • Filtry efektów specjalnych (193)
    • Wyostrzanie (194)
    • Retuszowanie (195)
  • Fotomontaż (196)
  • Fotograf w pracy: RetouchShoppe - Scalese i Villarreal (198)

10. Drukowanie (201)

  • Drukarki i drukowanie (202)
    • Wybór drukarki (202)
    • Sterowniki i RIP (203)
    • Profile i "wydruk próbny" na ekranie (próba kolorów) (204)
    • Rodzaje papieru i tuszów (205)
  • Inne opcje wydruku (206)
    • Fotografie panoramiczne (206)
    • Drukowanie w czerni i bieli (208)
  • Prezentacja zdjęć (210)
    • Internet - galeria i źródło informacji (210)
  • Etyka: jak daleko możesz się posunąć? (211)

11. Organizowanie pracy i przechowywanie zdjęć (213)

  • Przechowywanie zdjęć (214)
    • Rozmiar ma znaczenie (214)
  • Programy do katalogowania (216)
  • Archiwizowanie zdjęć cyfrowych (217)
  • Archiwizowanie filmów, odbitek i wydruków (218)

12. Wykańczanie i eksponowanie zdjęć (221)

  • Usuwanie drobnych skaz za pomocą korekty punktowej (222)
  • Oprawianie zdjęć (223)
    • Czego będziesz potrzebował (223)
    • Klejenie na ciepło (224)
    • Wycinanie passe-partout (226)
    • Oprawianie i szklenie (227)

13. Światło (229)

  • Kierunek padania światła (230)
  • Stopień rozproszenia: od ostrego do miękkiego światła (232)
  • Światło zastane - plener (234)
  • Światło zastane - wnętrza (235)
  • Sztuczne oświetlenie (236)
    • Lampy i sprzęt oświetleniowy (236)
    • Cechy sztucznego oświetlenia (237)
  • Światło główne, czyli dominujące (238)
  • Światło wypełniające: rozjaśnianie cieni (240)
  • W błysku flesza (242)
    • Rodzaje lamp błyskowych i ich funkcje (243)
    • Podstawowe techniki posługiwania się fleszem (244)
    • Ręczne ustawianie ekspozycji z błyskiem (246)
    • Automatyczne ustawianie ekspozycji z błyskiem (247)
    • Błysk dopełniający, czyli rozjaśnienie cieni (248)
    • Regulowanie jasności tła (250)
  • Proste oświetlenie portretu (252)
  • Oświetlanie portretu za pomocą kilku lamp (254)
  • Oświetlanie obiektów o bogatej teksturze (256)
  • Oświetlanie błyszczących obiektów (257)
  • Oświetlanie przejrzystych obiektów (258)
  • Stosowanie lampy błyskowej (259)
  • Fotograf w pracy: Lois Greenfield i jej fotografie tańca (260)

14. Wykraczanie poza fotografię (263)

  • Skalowanie (264)
    • Bardzo małe i bardzo duże fotografie (264)
  • Zdjęcia zwielokrotnione (266)
    • Im więcej, tym lepiej (266)
  • Stworzone w celu sfotografowania (268)
  • Fotografia jako obiekt przestrzenny (270)
  • Korzystanie z projekcji (272)
  • Tworzenie książki (273)
  • Szlachetne techniki wywoływania zdjęć (274)
    • Cyjanotypia (274)
    • Platynotypia i palladotypia (275)
    • Guma arabska, czyli technika chromianowa (276)
    • Efekt Sabatiera: częściowo pozytyw, częściowo negatyw (277)
    • Fotogram: zdjęcie bez aparatu (278)
  • Fotografia otworkowa (280)
  • Jak zrobić fotografię makro (282)
    • Ekspozycja w zbliżeniach (283)
  • Techniki kopiowania (284)

15. Aparat wielkoformatowy (287)

  • Wnętrze aparatu wielkoformatowego (288)
  • Ruchy elementów aparatu wielkoformatowego (290)
    • Podnoszenie i obniżanie (290)
    • Przesuwanie (292)
    • Pokłony (294)
    • Obroty (296)
  • Kontrolowanie obrazu w aparacie wielkoformatowym (298)
    • Kontrolowanie płaszczyzny ostrości (299)
    • Kontrolowanie perspektywy (300)
  • Przydatne wyposażenie (302)
  • Od czego zacząć i co robić dalej (303)
  • Zakładanie i wywoływanie błony ciętej (304)

16. System strefowy (307)

  • Skale systemu strefowego (308)
  • Korzystanie ze skali referencyjnej przy pomiarze światła (310)
    • Wybór strefy dla danego tonu i sprawdzanie, gdzie znajdą się inne tony (310)
  • Kontrolowanie kontrastu w trakcie wywoływania (312)
  • Podsumowanie (314)
    • Film w rolce i film barwny (315)

17. Oglądanie fotografii (317)

  • Podstawowe decyzje (318)
    • Zawartość (318)
    • Kadrowanie obiektu (320)
    • Tło (322)
  • Podstawy kompozycji (324)
    • Punkt i linia (324)
    • Kształt i wzór (326)
    • Akcent i równowaga (328)
  • Dodatkowe możliwości (330)
    • Kontrast ostrości i rozmycia (330)
    • Kontrast światła i ciemności (332)
    • Pozycjonowanie obiektu w kadrze (334)
    • Perspektywa i punkt widzenia (336)
  • Jak oglądać i omawiać fotografie (338)
  • Prezentacja prac w redakcjach, agencjach i innych tego typu miejscach (340)

18. Historia fotografii (343)

  • Wynalezienie fotografii (344)
  • Dagerotyp: "kreślenie na srebrnej płytce" (345)
  • Kalotyp: obraz na papierze (346)
  • Mokry kolodion: wyraźny i reprodukowalny (347)
  • Żelatynowa emulsja i film w rolce: fotografia dla każdego (348)
  • Fotografia kolorowa (349)
  • Wczesne portrety (350)
  • Wczesna fotografia podróżnicza (352)
  • Wczesna fotografia wojenna (353)
  • Czas i ruch na pierwszych fotografiach (354)
  • Fotografia jako dokument (355)
  • Fotografia i zmiany społeczne (356)
  • Fotografia reporterska (358)
  • Fotografia jako sztuka w XIX wieku (362)
  • Piktorializm i secesja w fotografii (363)
  • Bezpośrednie zdjęcie z aparatu jako dzieło sztuki (364)
  • Poszukiwanie nowej wizji (365)
  • Fotografia jako sztuka w latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych XX wieku (366)
  • Fotografia jako sztuka w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych XX wieku (368)
  • Fotografia cyfrowa staje się podstawowym nośnikiem (370)
  • Galeria fotografii współczesnej (372)

  • Popularne problemy (388)
  • Słowniczek (399)
  • Bibliografia (405)
  • Prawa autorskie (409)
  • Skorowidz (410)

416 stron, Format: 26x27.3cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022