Ekonomia wdzięczności
Zasada wzajemności w biznesie
Gdybyśmy mieli rok 1923, ta książka nosiłaby tytuł Dlaczego radio zmieni wszystko.
Gdyby był rok 1998, tytuł brzmiałby Dlaczego zginiesz, jeśli Twoja firma nie będzie
obecna w internecie i jeśli nie zaczniesz handlować w sieci.
Zasada uczciwej wymiany leży u podstaw tworzenia się wszelkich społeczności
ludzkich.
Kiedy jesteś dla kogoś bezinteresownie miły, on także jest miły i zaczyna Cię
lubić. Rozmawiacie, wymieniacie idee, tworzy się nić sympatii. To genialne w swej
prostocie. I dokładnie tak samo przedstawia się sprawa z budowaniem relacji z klientami.
Ta książka jest tak samo bezpretensjonalna i szczera jak zasada: coś fajnego za coś
fajnego, bez oglądania się na zysk. Dowcipna i pełna przykładów z życia, ukazuje
firmy, które rozwijają się dzięki stosowaniu zasad „ekonomii wdzięczności” w
praktyce.
Gary Vaynerchuk zrewolucjonizował sposób postrzegania interakcji jednostki ze
społecznością. Podczas pracy nad przekształceniem rodzinnego sklepu z alkoholami w
firmę, która stała się liderem w branży, zaobserwował niezwykły potencjał zjawiska
wzajemności. Jako konsultant te same zasady wprowadził do świata wielkiego biznesu.
Portal Askmen.com umieścił go wśród 49 najbardziej wpływowych mężczyzn 2009 roku.
Gary trafił także na listę dwudziestu osób, z których powinien brać przykład każdy
przedsiębiorca (według tygodnika „BusinessWeek”)
Podziękowania (9)
Przedmowa (11)
CZĘŚĆ I. WITAMY W ŚWIECIE EKONOMII WDZIĘCZNOŚCI (15)
1. O tym, jak wszystko się zmienia, poza naturą ludzką (17)
2. Zacieranie linii na piasku (65)
3. Dlaczego rozsądni ludzie odrzucają media społecznościowe i dlaczego robić tego
nie powinni (73)
CZĘŚĆ II. JAK ZWYCIĘŻYĆ (115)
4. Od szczytu: wpajanie właściwej kultury (117)
5. Idealna randka: tradycyjne media spotykają się ze społecznościowymi (145)
6. Sziedzę na konju: o tym, jak Old Spice grał w ping-ponga, a potem upuścił
piłeczkę (153)
7. Intencje: jakość kontra ilość (165)
8. Szok i respekt (179)
CZĘŚĆ III. EKONOMIA WDZIĘCZNOŚCI W AKCJI (189)
9. Avaya: znaleźć się tam, gdzie są inni (191)
10. AJ Bombers: komunikacja ze społecznością (197)
11. Hotele Joie de Vivre: dbałość o rzeczy wielkie i małe (211)
12. Irena Vaksman, doktor chirurgii stomatologicznej: mała praktyka zjada zęby na
mediach społecznościowych (223)
13. Hank Heyming: krótki przykład właściwego wykorzystania kultury i intencji (235)
Zakończenie (241)
CZĘŚĆ IV. ŚCINKI (249)
Garść refleksji... (251)
CZĘŚĆ V. JAK ZWYCIĘŻYĆ W ŚWIECIE EKONOMII WDZIĘCZNOŚCI - WERSJA SKRÓCONA
(285)
Źródła (289)
304 strony, oprawa miękka