wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

KANON FOTOGRAFII W POSZUKIWANIU INDYWIDUALNEGO STYLU


BARNBAUM B.

wydawnictwo: HELION, 2012, wydanie I

cena netto: 71.00 Twoja cena  67,45 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kanon fotografii

W poszukiwaniu indywidualnego stylu


  • Czym jest kompozycja?

  • Czym różni się oko od aparatu?

  • Jak odczytać informacje z histogramu?

Książka, którą trzymasz w rękach, należy już do klasyki. Wydana po raz pierwszy w 1994 roku, zapisała się w historii jako najbardziej literacki, przystępny i przekrojowy podręcznik poświęcony fotografii. Bogato ilustrowana, zawiera liczne tabele, schematy i wykresy pozwalające błyskawicznie opanować wiedzę, którą samodzielnie zdobywałbyś przez wiele lat! Najnowsze wydanie tego bestsellera zostało wzbogacone o informacje na temat fotografii cyfrowej.

W książce zawarto wszystkie najważniejsze aspekty fotografii. Znajdziesz w niej informacje na temat elementów kompozycji, rodzajów światła oraz kolorów. W trakcie lektury nauczysz się wybierać odpowiednie filtry do fotografii czarno-białej i kolorowej oraz rozwiązywać typowe problemy związane z polaryzatorami. Ponadto zdobędziesz obszerną wiedzę na temat strefowego systemu ekspozycji, dowiesz się, jak działa światłomierz oraz jak poradzić sobie z efektem Schwarzschilda. Zdobyta wiedza związana z tradycyjną fotografią zaprocentuje, gdy przejdziesz do rozdziałów związanych z fotografią cyfrową. Właśnie z nich dowiesz się, jak tworzyć widowiskowy efekt HDR, korygować mankamenty optyczne, korzystać z histogramu oraz z cyfrowej ciemni. W zakończeniu książki autor rozprawia się z popularnymi mitami oraz podejmuje rozważania na temat kreatywności, sztuki, realizmu oraz abstrakcji. Książka ta jest obowiązkową pozycją na półce każdego szanującego się fotografa, dlatego musisz ją mieć!

  • Kompozycja i jej elementy

  • Rodzaje światła

  • Kolor a emocje

  • Techniki cyfrowej korekcji koloru

  • Filtry do fotografii czarno-białej, kolorowej oraz filtry neutralne i polaryzacyjne

  • Zasada działania światłomierza

  • Strefowy system ekspozycji

  • Reakcja filmu na światło

  • Efekt Schwarzschilda

  • Kontrola kontrastu w fotografii czarno-białej

  • Wywoływanie filmu

  • Przygotowywanie odbitek

  • Strefowy system w fotografii cyfrowej

  • Obrazy HDR

  • Korygowanie mankamentów optycznych

  • Histogram i ukryte w nim informacje

  • Prezentacja zdjęć

  • Kreatywność, sztuka i abstrakcja - rozważania

  • Testowanie materiałów i sprzętu do tradycyjnej fotografii


Podziękowania (11)

1. Komunikacja przez fotografię (13)

  • Entuzjazm (15)
  • Analiza własnych zainteresowań (22)

 

2. Czym jest kompozycja? (27)

  • W jaki sposób widzimy? (28)
  • Spójność przekazu (30)
  • Prostota (30)
  • Wyrażanie własnego punktu widzenia (31)
  • Złożoność czy prostota? (32)

 

3. Elementy kompozycji (37)

  • Kontrast i tonacja (38)
  • Linia (43)
  • Kształt (47)
  • Linie, kształty, kontrast i emocje (48)
  • Deseń (49)
  • Równowaga (50)
  • Dynamika (51)
  • Harmonia treści i pustej przestrzeni (53)
  • Faktura (54)
  • Umiejscowienie aparatu (54)
  • Ogniskowa i kadrowanie (57)
  • Głębia ostrości (58)
  • Czas naświetlania (60)
  • Relacje (61)
  • Zaangażowanie (63)
  • Reguły, formuły, błędy i pułapki (64)

 

4. Wizualizacja (69)

  • Krok 1. Obserwacja i widzenie fotograficzne (70)
  • Krok 2. Komponowanie obrazu (70)
  • Krok 3. Wyobrażenie gotowej odbitki (72)
  • Krok 4. Opracowanie planu stworzenia odbitki (74)
  • Czym różni się oko od aparatu? (75)
  • Inne podejścia (76)

 

5. Światło (79)

  • Widzieć światło (81)
  • Ćwiczenia w doskonaleniu percepcji światła (82)
  • Światło nadaje kształt (82)
  • Rodzaje światła (87)
  • Światło okiem człowieka i okiem obiektywu oraz rozważania o regule kwadratu odległości (90)

 

6. Kolor (93)

  • Koło i kula barw (97)
  • Kompozycja w kolorze (98)
  • Kolor a emocje (100)
  • Kontrast kolorów i kontrast tonalny (102)
  • Wybór kolorowego filmu (103)
  • Techniki cyfrowej korekcji koloru (104)
  • Światło i kontrola barw (105)
  • Subiektywność i nastrój malowany kolorem (108)
  • Tytułem podsumowania (110)

 

7. Filtry (113)

  • Filtry do fotografii czarno-białej (114)
  • Przykłady hipotetycznego krajobrazu (115)
  • Zmiana kontrastu przy użyciu filtrów (117)
  • Filtry cyfrowe w fotografii czarno-białej (118)
  • Filmy i filtry do fotografowania w podczerwieni (120)
  • Filtry w fotografii kolorowej (120)
  • Filtry neutralnie szare i polaryzacyjne (123)
  • Problemy związane z polaryzatorami (125)

 

8. Strefowy system ekspozycji w tradycyjnej fotografii (127)

  • Krótki wstęp (128)
  • Reakcja filmu na światło - tworzenie systemu strefowego (128)
  • Przełożenie zaczernienia negatywu na tonację odbitki (129)
  • Światłomierz, czyli "jak to działa?" (132)
  • Omówienie procesu ekspozycji negatywu (133)
  • Zastosowanie systemu strefowego w celu zmiany naturalnego charakteru sceny (134)
  • System strefowy w fotografii kolorowej (135)
  • System strefowy a prawo kwadratu odległości (138)
  • Tytułem podsumowania (139)

 

9. Czarno-biały negatyw i kontrola kontrastu, czyli rozszerzony system strefowy (141)

  • Przegląd zagadnień z rozdziału 9. (141)
  • Proces wywoływania negatywu (142)
  • Analogia do mieszka (144)
  • Wykorzystywanie wysokich stref (146)
  • Efekt Schwarzschilda (147)
  • Przykłady zmniejszania oraz zwiększania kontrastu (149)
  • Krzywa ekspozycji/zaczernienia oraz rola strefy 4 w odwzorowaniu cieni (152)
  • Różnice między fotografią a sensytometrią: faktury, tonacja i rola strefy 4 w odwzorowaniu cieni (153)
  • Preekspozycja - cóż to takiego i do czego może się przydać (a do czego nie)? (154)
  • Wywoływanie naświetlonego negatywu (155)
  • Informacje o wywoływaniu kompensacyjnym (160)
  • Podwójna kąpiel kompensacyjna dla negatywów (160)
  • Proces wywoływania dla filmu ciętego i w rolach (162)
  • System strefowy a filmy zwojowe (164)
  • Negatywy i wywoływacze (166)

 

10. Odbitka (171)

  • Czarno-białe papiery fotograficzne (172)
  • Papiery o stałej gradacji a papiery zmiennokontrastowe (173)
  • Papiery celulozowe a papiery z tworzyw sztucznych (174)
  • Wywoływacze do papierów czarno-białych (174)
  • Stykowe naświetlanie odbitek próbnych (175)
  • Przygotowania do tworzenia właściwej odbitki (176)
  • Rób odbitki, a nie paski testowe (177)
  • Dwuetapowy proces wywoływania dla papierów o stałej i zmiennej gradacji (180)
  • Rozjaśnianie i przyciemnianie (180)
  • Integracja procesu - od wizualizacji, przez ekspozycję, wywoływanie, aż do odbitki (182)
  • Przyciemnianie na papierach o zmiennej gradacji (186)
  • Zaawansowane techniki edycji zdjęć w tradycyjnej ciemni (187)
  • Ocena, analiza i mit o wysychaniu (195)
  • Odbielanie żelazicyjankiem potasu (197)
  • Ostateczne utrwalanie (202)
  • Miejscowe i ogólne zmiany kontrastu (203)
  • Skala (204)
  • Tonowanie selenem (205)
  • Inne tonery (206)
  • Barwienie chemiczne (207)
  • Archiwalne zabezpieczanie odbitek (208)
  • Tonowanie, wzmacnianie i odbielanie negatywów (209)
  • Papiery o zimnym, neutralnym i ciepłym zabarwieniu (210)
  • Podsumowanie narzędzi do korekcji kontrastu (210)
  • Odbitki barwne (212)
  • Maskowanie w celu zmniejszenia kontrastu kolorów (213)
  • Maskowanie w celu zmiany nasycenia barw (214)
  • Maska cieni (215)
  • Retusz i korekcja barw na kolorowych odbitkach (216)
  • Płukanie i suszenie kolorowych odbitek (216)
  • Dążenie do poprawnego balansu kolorów (217)

 

11. System strefowy w fotografii cyfrowej (219)

  • Podstawowe informacje o cyfrowej rejestracji obrazu (220)
  • Użyteczny zakres tonalny matrycy (222)
  • Histogram - serce cyfrowego systemu strefowego (224)
  • Konwerter RAW - przetwarzanie "surowych" fotografii (229)
  • Obrazy HDR - rozszerzony system strefowy dla fotografii cyfrowej (238)
  • Uwagi praktyczne, ostrzeżenia i sugestie (247)

 

12. Prezentacja (251)

  • Oprawy klejone na gorąco (253)
  • Tworzenie przymiarów ułatwiających umiejscowienie odbitki (254)
  • Retusz, wytrawianie i drobne poprawki (255)
  • Wykańczanie odbitek (257)

 

13. O bezpodstawności fotograficznych mitów (259)

  • Mit 1. (260)
  • Mit 2. (262)
  • Mit 3. (267)
  • Mit 4. (270)
  • Mit 5. (274)
  • Mit 6. (276)
  • Mit 7. (281)
  • Mit 8. (283)

 

14. Techniki fotograficzne a uczciwość artystyczna (287)

  • Sztuka, komunikacja i uczciwość artystyczna (296)

 

15. Realizm, abstrakcja i sztuka (299)

  • Fotografia jako sztuka (302)
  • Fotografia i malarstwo - wzajemne relacje (303)
  • Potęga abstrakcji (306)
  • Pytania powierzchowne i pytania o istotę fotografii (308)
  • Potęga fotografii (309)

 

16. Przemyślenia o kreatywności (313)

  • Przemyślenia o kreatywności (314)
  • Bariery dla kreatywności (316)
  • Warunki dla rozwoju kreatywności (317)
  • O prawdziwym znaczeniu oryginalności (320)
  • Bądź otwarty na wyobraźnię, kreatywność i nowe pomysły (324)

 

17. Intuicyjne podejście do kreatywności (329)

  • Intuicja w nauce (330)
  • Zagłuszanie intuicji (330)
  • Intuicja - zrozumienie i niezrozumienie (331)
  • Przykłady intuicyjnego podejścia (332)
  • Zastosowanie intuicji w kontekście fotografii (335)
  • Podsumowanie (336)

 

18. Droga do własnej filozofii (339)

  • Elastyczność (339)
  • Sztuki wizualne (340)
  • Inne dziedziny sztuki (341)
  • Określanie i poszerzanie swoich zainteresowań (343)
  • Ograniczenia fotografii (348)
  • W poszukiwaniu indywidualnego stylu (351)
  • Samokrytyka, kształcenie się i współpraca z innymi (352)

 

Dodatek A Testowanie materiałów i sprzętu do tradycyjnej fotografii (355)

  • Test czułości ASA (ISO) (355)
  • Test kontrastu filmu i wywoływacza (356)
  • Test ostrości i pola obrazowania (356)
  • Test mieszka (357)
  • Test oświetlenia ciemniowego (357)
  • Test jednorodności źródła światła w powiększalniku (358)
  • Test ostrości obiektywu powiększalnika (358)

 

Dodatek B Typy głowic w powiększalnikach (359)
Skorowidz (361)


366 stron, Format: 23.0x22.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022