wprowad¼ w³asne kryteria wyszukiwania ksi±¿ek: (jak szukaæ?)
Twój koszyk:   0 z³   zamówienie wysy³kowe >>>
Strona g³ówna > opis ksi±¿ki
English version
Ksi±¿ki:

polskie
podzia³ tematyczny
 
anglojêzyczne
podzia³ tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowo¶ciach z wybranego tematu
 
Informacje:

o ksiêgarni

koszty wysy³ki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytu³u?
Pomo¿emy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


mo¿esz te¿ zadzwoniæ
+48 512 994 090

MISTRZOWSKA EDYCJA ZDJÊÆ ADOBE PHOTOSHOP CS5/CS5 PL DLA FOTOGRAFÓW


EVENING M.

wydawnictwo: HELION, 2013, wydanie I

cena netto: 151.00 Twoja cena  143,45 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka

Mistrzowska edycja zdjêæ

Adobe Photoshop CS5/CS5 PL dla fotografów


  • Jak wybraæ sprzêt na potrzeby pracy z Adobe Photoshop?

  • Jak zarz±dzaæ zdjêciami i zapewniæ im bezpieczeñstwo?

  • Jak przygotowaæ zapieraj±ce dech w piersiach zdjêcia w technice HDR?

Adobe Photoshop CS5 to najnowsza ods³ona znanego i cenionego programu, dziêki któremu mo¿esz stworzyæ najprawdziwsz± ciemniê. Jednak tê ciemniê z tak±, któr± znasz z lat m³odo¶ci, ³±czy tylko nazwa. Reszta jest lepsza. Nieograniczone mo¿liwo¶ci eksperymentowania, korygowania i retuszowania fotografii, natychmiast widoczne efekty pracy, ³atwo¶æ publikowania i dzielenia siê osi±gniêciami… i znacznie wiêcej innych atutów ma Twoja cyfrowa ciemnia — marzenie fotografów minionych lat.

Ksi±¿ka, któr± trzymasz w rêkach, w ca³o¶ci traktuje o najnowszej ods³onie programu Photoshop, oznaczonej symbolem CS5. Po jej przeczytaniu bez problemów bêdziesz umia³ operowaæ narzêdziem Camera RAW, profesjonalnie retuszowaæ zdjêcia oraz automatyzowaæ czêsto wykonywane operacje. Spogl±daj±c do spisu tre¶ci, przekonasz siê, ¿e wiedzy zawartej w tym podrêczniku jest zdecydowanie wiêcej! Dowiesz siê, jak dostosowaæ ¶rodowisko pracy do swoich potrzeb, korzystaæ z filtrów, warstw oraz masek. Ponadto bêdziesz mia³ mo¿liwo¶æ zapoznania siê ze sposobami kalibracji sprzêtu w celu wiarygodnego odzwierciedlenia barw. Zobaczysz te¿, jak publikowaæ zdjêcia w sieci, tak aby by³y one wysokiej jako¶ci, a jednocze¶nie nie obci±¿a³y ³±cza u¿ytkownika. Nieprzebrane mnóstwo przydatnych informacji znajdziesz w tej cenionej ksi±¿ce, przeznaczonej dla wszystkich osób u¿ywaj±cych oraz chc±cych u¿ywaæ Photoshopa w codziennej pracy.

  • Dostosowanie ¶rodowiska pracy oraz interfejsu u¿ytkownika do w³asnych potrzeb

  • Narzêdzia wype³nienia, rysunkowe oraz edycji obrazu

  • Zastosowanie grup i warstw

  • Historia zmian

  • Obs³ugiwane formaty plików

  • Zarz±dzanie zdjêciami

  • Wybór sprzêtu do pracy z Adobe Photoshop

  • Kopie bezpieczeñstwa obrazów

  • Przetwarzanie obrazów za pomoc± Camera RAW

  • Korygowanie zdjêæ w Camera RAW

  • Wyostrzanie i redukcja szumów

  • Jednostki miary

  • Histogram

  • Korekta kolorów

  • Kadrowanie

  • Praca ze zdjêciami czarno-bia³ymi

  • Technika HDR

  • Warstwy, zaznaczenia i maski

  • Blokowanie warstw

  • Filtry wykorzystywane w obróbce zdjêæ

  • Zarz±dzanie kolorami

  • Drukowanie i publikacja obrazów


  • Przedmowa (xix)
  • Wprowadzenie (xx)
    • Zawarto¶æ ksi±¿ki i CD (xxi)
    • Podziêkowania (xxii)

 

Rozdzia³ 1. Podstawy Photoshopa (1)

  • Przegl±d zawarto¶ci rozdzia³ów (2)
  • Jak korzystaæ z ksi±¿ki? (4)
  • Instalacja Photoshopa (7)
  • Interfejs programu (8)
    • Okna dokumentów w kartach (10)
    • Zarz±dzanie oknami dokumentów (12)
    • Szczegó³y okna dokumentu (14)
      • Opcje powiêkszenia dynamicznego (14)
      • Ikony skrótów na pasku tytu³owym (tylko Mac OS) (15)
    • Miarki, linie pomocnicze i siatka (16)
    • Przyci±ganie (17)
    • Widok Pixel Grid (Siatka pikseli) (17)
    • Pasek aplikacji (18)
    • Panele Photoshopa (19)
      • Uk³adanie i dokowanie paneli (20)
      • Zapamiêtywanie po³o¿enia paneli w przestrzeni roboczej (21)
      • Dostosowywanie opcji w menu (22)
      • Dostosowywanie skrótów klawiszowych (23)
    • Przestrzenie robocze dla okre¶lonych zadañ (24)
      • Praca na dwóch monitorach (26)
    • Aplikacja Adobe(tm) Configurator 2 (27)
    • Panele rozszerzeñ (28)
  • Panel Tools (Narzêdzia) Photoshopa CS5 (30)
    • Pasek Options (Opcje) (32)
    • Panel Tool Presets (Domy¶lne ustawienia narzêdzia) (32)
  • Narzêdzia zaznaczania (34)
    • Color Range (Zakres koloru) (36)
    • Klawisze modyfikuj±ce (38)
  • Narzêdzia malarskie (40)
    • Szybkie zmiany w³a¶ciwo¶ci pêdzla (41)
      • Modyfikowanie pêdzli na ekranie (42)
    • Panel Brush (Pêdzel) (43)
      • Opcje panelu Brush (Pêdzel) (44)
    • Urz±dzenia steruj±ce wra¿liwe na nacisk (44)
    • Ustawienia narzêdzia Brush (Pêdzel) (45)
    • Mixer Brush (Pêdzel mieszaj±cy) (45)
    • Pêdzle ze szczeciny (47)
  • Narzêdzia wype³nienia (48)
  • Narzêdzia rysunkowe (49)
  • Narzêdzia edycji obrazu (50)
  • Praca z warstwami (52)
  • Automatyzowanie Photoshopa (53)
    • Narzêdzie Move (Przesuniêcie) (54)
    • Zaznaczanie warstw za pomoc± narzêdzia Move (Przesuniêcie) (54)
  • Narzêdzia nawigacyjne i informacyjne (56)
    • Flick panning (Przesuwanie przez strzepniêcie) (57)
    • Widok z lotu ptaka (57)
    • Narzêdzie Rotate View (Obróæ widok) (58)
    • Narzêdzie Notes (Notatki) (59)
    • Tryby widoku ekranu (60)
  • Okno Preset Manager (Mened¿er ustawieñ domy¶lnych) (61)
  • Historia (62)
    • Panel History (Historia) (62)
    • Ustawienia historii a zu¿ycie pamiêci (63)
    • History Brush (Pêdzel historii) (65)
    • U¿ycie historii a cofanie (65)
    • Migawki (66)
    • Historia nieliniowa (67)
    • Gdy nie mo¿na otworzyæ plików (68)
    • Zapisuj czêsto (69)
      • Zapisywanie obrazów za pomoc± polecenia Save As... (Zapisz jako...) (70)
  • Formaty plików (71)
    • W³asny format plików Photoshopa (71)
      • Inteligentne pliki PSD (71)
    • PSB (format du¿ych dokumentów) (72)
    • TIFF (72)
      • Pixel Order (Kolejno¶æ pikseli) (73)
      • Byte Order (Kolejno¶æ bajtów) (74)
      • Save Image Pyramid (Zapisz piramidkê obrazków) (74)
      • Opcje kompresji obrazów TIFF (74)
      • Sp³aszczone pliki TIFF (74)
    • Photoshop PDF (75)
      • Ochrona plików PDF (75)
  • Adobe Bridge CS5 (76)
    • Interfejs Bridge (78)
      • W³asne przestrzenie robocze w Bridge (79)
      • Pokazy slajdów (79)
    • Mini Bridge (81)
    • Otwieranie plików z Bridge (82)
    • Otwieranie fotografii z Bridge w Camera Raw (82)
    • Co nowego w Camera Raw 6.0? (83)
  • Ukryte przes³anie (84)

 

Rozdzia³ 2. Konfigurowanie Photoshopa (85)

  • Czego bêdziesz potrzebowa³? (86)
    • Mackintosh (86)
    • Windows (86)
  • Idealne miejsce pracy przy komputerze (87)
    • Wybór monitora (88)
    • Monitory o szerokim zakresie dynamiki (89)
      • Karty wideo (89)
    • Kalibracja i profilowanie monitora (90)
      • Sprzêt s³u¿±cy do kalibracji (90)
    • Proces kalibracji i profilowania (92)
      • Punkt bieli (92)
      • Wspó³czynnik gamma (93)
      • Luminancja (94)
    • Kalibracja urz±dzenia i pomiary (94)
    • Proces profilowania (94)
      • Czy chcesz uzyskaæ dobre kolory, czy tylko wystarczaj±ce? (96)
    • Ustawienia zarz±dzania kolorami (97)
      • Synchronizowanie ustawieñ kolorów (98)
    • Dodatki (99)
    • Tworzenie kopii bezpieczeñstwa obrazów (99)
  • Preferencje Photoshopa (100)
    • General (Ogólne) (101)
    • Interface (Interfejs) (103)
    • File Handling (Obs³uga plików) (105)
      • File Compatibility (Zgodno¶æ pliku) (106)
      • Preferencje Camera Raw (106)
      • Opcje TIFF i PSD (108)
      • Lista ostatnich plików (109)
    • Performance (Wydajno¶æ) (109)
      • Memory Usage (Zu¿ycie pamiêci) (110)
      • Ograniczenia pamiêci RAM w systemach 32- i 64-bitowych (111)
    • History & Cache (Historia i bufor) (112)
    • Dyski magazynuj±ce (113)
    • Wydajno¶æ dysków magazynuj±cych (114)
      • Z³±cza interfejsu (115)
      • Szybko¶æ obrotów dysków twardych (115)
    • Systemy RAID (116)
      • RAID 0 (³±czenie) (116)
      • RAID 1 (powielanie) (116)
      • Wewnêtrzna macierz RAID (117)
      • Zewnêtrzna macierz RAID (117)
      • Ustawienia GPU (118)
    • Cursors (Kursory) (118)
    • Transparency & Gamut (Przezroczysto¶æ i gamut) (119)
      • Gamut Warning (Alarm przestrzeni kolorów) (120)
    • Units & Rulers (Jednostki i miarki) (121)
      • Guides, Grid & Slices (Linie pomocnicze, Siatka i Plasterki) (122)
    • Plug-ins (Wtyczki) (123)
    • Type (Tekst) (124)

 

Rozdzia³ 3. Przetwarzanie obrazów za pomoc± Camera Raw (125)

  • Zalety Camera Raw (126)
    • Nowy porz±dek pracy Camera Raw (126)
      • Czy kolejno¶æ ma znaczenie? (128)
      • Utrwalanie w formacie RAW (128)
      • Utrwalanie w formacie JPEG (129)
      • Edytowanie plików JPEG i TIFF w Camera Raw (129)
      • Alternatywne edytory RAW (130)
    • Podstawowy porz±dek pracy w Camera Raw i Photoshopie (130)
    • Porz±dek pracy w zestawie Lightroom - Photoshop (131)
    • Obs³uga Camera Raw (136)
      • Zgodno¶æ formatu DNG (136)
  • Przenoszenie obrazów RAW do Photoshopa (137)
    • Pobieranie obrazów (137)
      • Importowanie obrazów za pomoc± Photo Downloader (138)
      • Importowanie plików z przy³±czonego aparatu (143)
      • Fotografowanie za pomoc± przy³±czonego aparatu z wykorzystaniem Canon EOS Utility (144)
      • Importowanie obrazów za po¶rednictwem innych programów (147)
    • Importowanie za pomoc± programu Lightroom (148)
      • Importowanie obrazów za pomoc± programu Lightroom 3 (149)
  • Podstawowa edycja obrazów za pomoc± Camera Raw (152)
    • Praca z Bridge i Camera Raw (152)
    • Otwieranie pojedynczych plików (154)
      • Tryb pe³noekranowy (156)
    • Otwieranie wielu plików (156)
    • Otwieranie plików RAW jako obiektów inteligentnych (158)
    • Zapisywanie fotografii z poziomu Camera Raw (162)
    • Histogram (163)
    • Przegl±danie obrazów za pomoc± Camera Raw (164)
    • Preferencje Camera Raw (166)
      • Automatyczne dopasowania tonalne (167)
      • Ustawienia domy¶lne dla poszczególnych typów aparatów (167)
      • Rozmiar bufora Camera Raw (169)
      • Obs³uga plików DNG (169)
      • Udostêpnianie metadanych XMP (170)
      • Otwieranie plików TIFF i JPEG (170)
    • Wersje procesu (171)
    • Kadrowanie i prostowanie za pomoc± Camera Raw (171)
    • Jak kadrowaæ i prostowaæ? (172)
  • Kontrolki w panelu Basic (Podstawowe) (174)
    • White Balance (Balans bieli) (174)
      • U¿ywanie narzêdzia White Balance (Balans bieli) (175)
    • Kontrolki korekty tonalnej (176)
      • Exposure (Ekspozycja) (176)
      • Recovery (Odtwarzanie) (176)
      • Blacks (Czarne) (176)
      • Fill Light (¦wiat³o wype³nienia) (177)
      • Sugerowana kolejno¶æ zastosowania podstawowych dopasowañ (177)
    • Podstawowa procedura dopasowania obrazu (178)
    • Zachowywanie szczegó³ów ¶wiate³ (180)
    • Kiedy przycinaæ ¶wiat³a? (182)
    • Jak przycinaæ cienie? (183)
    • Poziomy cieni po konwersji (184)
      • Ekspozycja cyfrowa (186)
    • Brightness (Jasno¶æ) (188)
    • Contrast (Kontrast) (190)
    • Clarity (Przejrzysto¶æ) (191)
      • Przejrzysto¶æ ujemna (192)
    • Vibrance (Jaskrawo¶æ) i Saturation (Nasycenie) (194)
    • Panel Tone Curve (Krzywa tonalna) (196)
    • Korygowanie obrazu o wysokim kontra¶cie (198)
    • Panel HSL/Grayscale (HSL/Skala szaro¶ci) (200)
      • Przywracanie kolorów spoza przestrzeni kolorów (201)
      • Dopasowywanie barwy i nasycenia (202)
    • Panel Lens Corrections (Korekcja obiektywu) (204)
      • Defringe (Usuñ otoczkê) (205)
      • Kontrolka Lens Vignetting (Winietowanie obiektywu) (206)
    • Panel Effects (Efekty) (208)
      • Kontrolka Post Crop Vignetting (Winietowanie po kadrowaniu) (208)
      • Opcje menu Style (Styl warstwy) kontrolki Post Crop Vignetting (Winietowanie po kadrowaniu) (210)
      • Suwak Highlights (¦wiat³a) (212)
      • Dodawanie efektów za pomoc± suwaków Grain (Ziarno) (214)
    • Panel Camera Calibration (Kalibracja aparatu) (216)
      • Nowe profile w Camera Raw (216)
      • Gotowe profile "najlepszego wygl±du" w aparatach (217)
    • Profile w³asne aparatów (218)
      • DNG Profile Editor (220)
    • Narzêdzie Spot Removal (Redukcja punktów) (224)
      • Zsynchronizowany retusz punktowy w Camera Raw (225)
    • Narzêdzie Red Eye Removal (Usuwanie efektu czerwonych oczu) (226)
  • Dopasowania miejscowe (227)
    • Adjustment Brush (Pêdzel korekty) (227)
    • Pocz±tkowe opcje narzêdzia Adjustment Brush (Pêdzel korekty) (228)
      • Ustawienia pêdzla (228)
    • Dodawanie nowego efektu pêdzla (229)
    • Edytowanie dopasowañ wykonanych pêdzlem (230)
      • Podgl±d obszarów poci±gniêæ pêdzla (230)
      • Maskowanie automatyczne (232)
    • Rêczne kolorowanie w trybie Color (Kolor) (234)
    • Narzêdzie Graduated Filter (Stopniowy filtr) (236)
    • Gradienty ustawione pod innym k±tem (239)
      • Dodawanie przejrzysto¶ci i kontrastu (239)
    • Menu ustawieñ Camera Raw (241)
      • Eksportowanie ustawieñ do XMP (242)
      • Update DNG Previews (Uaktualnij podgl±dy DNG) (242)
      • Load Settings... (Wczytaj ustawienia...) i Save Settings... (Zapisz ustawienia...) (243)
      • Ustawienia domy¶lne Camera Raw (243)
    • Panel Presets (Ustawienia domy¶lne) (243)
      • Zapisywanie i stosowanie predefiniowanych zestawów ustawieñ (244)
      • Kopiowanie i synchronizowanie ustawieñ (245)
    • Praca z migawkami (246)
  • Format plików DNG (248)
    • Rozwi±zanie - format DNG (248)
    • Zgodno¶æ formatu DNG (249)
    • DNG Converter (250)

 

Rozdzia³ 4. Wyostrzanie i redukcja szumu (251)

  • Kiedy wyostrzaæ? (252)
    • Wyostrzanie jednokrotne (252)
    • Wyostrzanie wstêpne (po utrwaleniu) (252)
      • Wyostrzanie wstêpne skanowanych obrazów (253)
    • Wersje procesu (254)
    • Poprawki wyostrzania w Camera Raw (254)
    • Przyk³ad wyostrzania obrazu (257)
    • Panel Detail (Szczegó³) (257)
      • Domy¶lne ustawienia wyostrzania (258)
      • Dzia³anie suwaków wyostrzaj±cych (258)
      • Suwak Amount (Ilo¶æ) (259)
      • Suwak Radius (Promieñ) (260)
      • Kontrolki t³umienia (261)
      • Suwak Detail (Szczegó³) (261)
      • Interpretowanie podgl±dów w skali szaro¶ci (263)
      • Podgl±d w skali szaro¶ci suwaków Radius (Promieñ) i Detail (Szczegó³) (263)
    • Suwak Masking (Maskowanie) (264)
      • Przyk³ad zastosowania suwaka Masking (Maskowanie) (265)
    • Przyk³ady wyostrzania konkretnych typów obrazów (266)
      • Wyostrzanie portretów (266)
      • Wyostrzanie krajobrazów (267)
      • Wyostrzanie obrazu zawieraj±cego drobne szczegó³y (268)
    • Zapisywanie ustawieñ wyostrzania jako ustawieñ predefiniowanych (269)
    • Wyostrzanie wstêpne - podsumowanie (270)
    • Wyostrzanie selektywne w Camera Raw (271)
      • Wyostrzanie ujemne (271)
      • Rozszerzanie zakresu wyostrzania (271)
    • Usuwanie szumu w Camera Raw (274)
      • Suwaki redukcji szumu w panelu Detail (Szczegó³) (274)
  • Wyostrzanie miejscowe w Photoshopie (278)
    • Filtr Smart Sharpen (Inteligentne wyostrzanie) (278)
      • Tryb Basic (Podstawowe) filtra Smart Sharpen (Inteligentne wyostrzanie) (278)
      • Filtr Smart Sharpen (Inteligentne wyostrzanie) w trybie Advanced (Zaawansowane) (280)
      • Usuwanie rozmycia ruchu (281)
    • Tworzenie pêdzla g³êbi ostro¶ci (282)
  • Usuwanie szumu w Photoshopie (285)
    • Oprogramowanie s³u¿±ce do redukcji szumu autorstwa innych firm (285)
    • Filtr Reduce Noise (Redukcja szumu) (286)
      • Zaawansowany tryb redukcji szumu (287)
      • Usuwanie szumu JPEG (288)
      • Zapisywanie ustawieñ filtra Reduce Noise (Redukcja szumu) (288)

 

Rozdzia³ 5. Podstawy edycji obrazów (289)

  • Piksele kontra wektory (290)
    • Photoshop jako program grafiki wektorowej (291)
    • Terminologia (291)
      • ppi (ang. pixels per inch - piksele na cal) (291)
      • lpi (ang. lines per inch - linie na cal) (291)
      • dpi (ang. dots per inch - punkty na cal) (292)
      • Rozdzielczo¶æ drukarek biurkowych (292)
      • Wybieranie w³a¶ciwej rozdzielczo¶ci wydruku (293)
    • Optymalna liczba pikseli (293)
    • Kilka uwag o reprografii (294)
    • Relacja miêdzy ppi a lpi (295)
      • Ale my zawsze u¿ywamy rozdzielczo¶ci 300 ppi! (296)
    • Tworzenie nowego dokumentu (297)
    • Zmiana rozmiaru obrazu (298)
    • Interpolacja obrazów (299)
      • Nearest Neighbor (Najbli¿szy s±siad) (299)
      • Bilinear (Dwuliniowa) (299)
      • Bicubic (Dwusze¶cienna) (299)
    • Zaawansowane metody interpolacji dwusze¶ciennej (300)
      • Bicubic Smoother [Dwusze¶cienna (wyg³adzanie)] (300)
      • Bicubic Sharper [Dwusze¶cienna (wyostrzanie)] (300)
    • Interpolacja stopniowa (300)
  • Podstawy edycji obrazów rastrowych (302)
    • Histogram obrazu (302)
    • Podstawowa edycja obrazu za pomoc± dopasowania Levels (Poziomy) i histogramu (305)
    • G³êbia bitowa (306)
      • Edycja obrazu w trybie 8-bitowym a 16-bitowym (307)
      • Porównanie edycji w trybie 8-bitowym i 16-bitowym (308)
      • 16 bitów a wybór przestrzeni kolorów (309)
    • Przestrzeñ edycji RGB i wybór przestrzeni kolorów (310)
    • Bezpo¶rednie dopasowania obrazu (312)
      • Warstwy dopasowania i panel Adjustments (Dopasowania) (312)
      • Procedura dodawania warstw dopasowañ (313)
      • U¿ywanie pól panelu Adjustments (Dopasowania) (313)
      • Kontrolki w panelu Adjustments (Dopasowania) (315)
    • Dopasowanie Levels (Poziomy) (316)
      • Analizowanie histogramu (316)
      • U¿ycie poziomów do poprawy kontrastu (318)
    • Warstwy dopasowania krzywych (320)
      • Edycja krzywych na obrazie (322)
    • Dopasowanie za pomoc± okna Curves (Krzywe) (324)
    • Zapisywanie i wczytywanie krzywych (324)
      • U¿ywanie krzywych zamiast poziomów (326)
      • Dopasowywanie poziomów wyj¶ciowych (326)
      • U¿ycie okna dialogowego Curves (Krzywe) do poprawy kontrastu (328)
      • Luminancja i nasycenie za pomoc± krzywych (328)
      • Tryby mieszania Luminosity (Jasno¶æ) i Color (Kolor) (330)
      • Ustawienia krzywych (332)
      • Blokowanie czê¶ci krzywej (334)
      • Tworzenie krzywej podwójnego kontrastu (335)
    • Brightness/Contrast (Jasno¶æ/Kontrast) (336)
    • Korekta szczegó³ów cieni i ¶wiate³ (338)
      • Amount (Warto¶æ) (338)
      • Tonal Width (Szeroko¶æ tonalna) (338)
      • Radius (Promieñ) (338)
      • Color Correction (Korekcja kolorów) (341)
      • Midtone Contrast (Kontrast pó³cieni) (341)
  • Korekta koloru (342)
    • Podstawowy balans kolorów za pomoc± okna dialogowego Levels (Poziomy) (343)
    • Dopasowania automatyczne (344)
    • Korekta kolorów za pomoc± okien Levels (Poziomy) lub Curves (Krzywe) (346)
    • Precyzyjna korekta kolorów za pomoc± okna dialogowego Curves (Krzywe) (348)
    • Hue/Saturation (Barwa/Nasycenie) (352)
    • Vibrance (Jaskrawo¶æ) (355)
    • Photo Filter (Filtr fotograficzny) (356)
    • Kilka warstw dopasowania (357)
    • Maski warstw dopasowania (358)
    • Kontrolki w panelu Masks (Maski) (358)
      • Edytowanie maski za pomoc± panelu Masks (Maski) (360)
      • Maskowanie warstwy dopasowania za pomoc± Color Range (Zakres koloru) (362)
    • Dopasowania z u¿yciem trybów mieszania (364)
  • Kadrowanie (366)
    • Kadrowanie oparte na zaznaczeniach (368)
    • Kadrowanie perspektywy (369)
    • Obracanie obrazów (370)
    • Rozmiar obszaru roboczego (371)
    • Skalowanie z uwzglêdnieniem zawarto¶ci (372)
      • Jak chroniæ kolory skóry (374)
      • Jak usuwaæ obiekty ze sceny (375)
    • "Du¿e" obrazy (376)

 

Rozdzia³ 6. Czerñ i biel (377)

  • Konwertowanie kolorów na czerñ i biel (378)
    • Konwersja na czerñ i biel - wersja najprostsza (378)
    • Lepsze konwersje na czerñ i biel (378)
    • Ustawienia predefiniowane dopasowania Black & White (Czarno-bia³y) (381)
    • Barwienie rozdzielone za pomoc± Color Balance (Balans kolorów) (382)
    • Barwienie rozdzielone za pomoc± dopasowania Curves (Krzywe) (384)
    • Konwersja na czerñ i biel w Camera Raw (386)
      • Zalety i wady wykorzystania Camera Raw (387)
    • Panel Split Toning (Rozdziel tonowanie) w Camera Raw (388)
      • Barwienie rozdzielone za pomoc± Camera Raw (389)
  • Drukowanie obrazów czarno-bia³ych (390)

 

Rozdzia³ 7. Poszerzanie zakresu dynamicznego (391)

  • Wielokrotne konwersje surowych zdjêæ (392)
    • Skrypt Place-A-Matic (395)
  • Tworzenie obrazów o szerokim zakresie dynamicznym (396)
    • Podstawy techniczne HDR (396)
      • Super CCD Fuji (397)
      • Podej¶cia alternatywne (398)
      • Bracketing (398)
      • Wy¶wietlanie kolorów wielobitowych (399)
    • Uchwycenie ca³ej rozpiêto¶ci tonalnej widoku (400)
    • Robienie zdjêæ HDR - porady (401)
      • Formaty plików HDR (402)
      • Jak oszukaæ Merge to HDR Pro (Scal do HDR Pro) (402)
    • Merge to HDR Pro (Scal do HDR Pro) (404)
    • Mapowanie tonów w obrazach HDR (406)
      • Local Adaptation (Adaptacja lokalna) (406)
      • Usuwanie przyt³umieñ (408)
      • Jak unikn±æ "stylu HDR" (408)
    • Rêczne mapowanie tonów (414)

 

Rozdzia³ 8. Retuszowanie obrazu (415)

  • Podstawowe metody klonowania (416)
    • Clone Stamp (Stempel) (416)
      • Ustawienia narzêdzia Clone Stamp (Stempel) (416)
    • Healing Brush (Pêdzel koryguj±cy) (418)
    • Wybór odpowiedniego trybu wyrównania (420)
    • Panel Clone Source (Powiel ¼ród³o) i nak³adki (420)
    • Powielanie do góry nogami (422)
    • Lepsze krawêdzie pêdzla koryguj±cego (424)
    • Spot Healing Brush (Punktowy pêdzel koryguj±cy) (426)
      • Opcje próbkowania stempla i pêdzli koryguj±cych (427)
    • Patch (£atka) (428)
    • Korekcja punktowa w trybie Content-Aware (Uwzglêdnianie zawarto¶ci) (430)
      • Wype³nienie z uwzglêdnieniem zawarto¶ci (432)
    • Technika z wykorzystaniem narzêdzia History Brush (Pêdzel historii) (434)
    • Kalibracja z u¿yciem flatfieldów (436)
  • Retusz portretów (438)
  • Retusz glamour (440)
  • Liquify (Skraplanie) (442)
    • Ustawienia narzêdzi filtra Liquify (Skraplanie) (444)
      • Rekonstrukcja (444)
      • Mask Options (Opcje maski) (445)
      • View Options (Opcje widoku) (446)
      • Zapisywanie siatki (446)
    • Wyrównywanie grzywki filtrem Liquify (Skraplanie) (448)

 

Rozdzia³ 9. Warstwy, zaznaczenia i maski (451)

  • Zaznaczenia i kana³y (452)
    • Zaznaczenia (452)
    • Tryb szybkiej maski (454)
    • Tworzenie zaznaczenia (455)
    • Modyfikowanie zaznaczeñ (456)
    • Kana³y alfa (456)
    • Dodawanie obszarów do zaznaczenia (457)
    • Zaznaczenia, kana³y alfa i maski (459)
    • Wyg³adzanie (460)
    • Wtapianie (460)
  • Warstwy (461)
    • Podstawy korzystania z warstw (461)
    • Warstwy obrazu (461)
    • Warstwy kszta³tu (462)
    • Warstwy tekstowe (462)
    • Warstwy dopasowania (462)
    • Ustawienia panelu Layers (Warstwy) (463)
      • Style warstw (465)
    • Nak³adanie masek warstwowych (465)
      • Podgl±d maski (466)
      • Usuwanie maski warstwy (466)
      • Nak³adanie pustej maski warstwy obrazu (466)
    • Tworzenie maski warstwy z przezroczysto¶ci (468)
    • Panel Masks (Maski) (470)
    • Funkcja Refine Edge (Popraw krawêd¼) (471)
      • Sekcja View Mode (Tryby wy¶wietlania) (473)
      • Sekcja Edge Detection (Wykrywanie krawêdzi) (473)
      • Sekcja Adjust Edge (Dopasuj krawêd¼) (474)
      • Sekcja Output (Wyj¶cie) (475)
    • Praca z narzêdziem szybkiego zaznaczania (476)
    • Stosowanie szybkiego zaznaczania z funkcj± Refine Edge (Popraw krawêd¼) (478)
    • Maskowanie z u¿yciem funkcji Color Range (Zakres kolorów) (484)
  • Tryby mieszania warstw (488)
    • Ustawienia Advanced Blending (Mieszanie zaawansowane) (494)
      • Opcje odcinania (494)
      • Mieszanie efektów wewnêtrznych (494)
    • Tworzenie zdjêæ panoramicznych funkcj± Photomerge (496)
    • Mieszanie g³êbi ostro¶ci (498)
  • Praca z wieloma warstwami (500)
    • Oznaczanie kolorami (500)
    • Zarz±dzanie grupami warstw (500)
      • Kompatybilno¶æ zagnie¿d¿onych grup warstw (501)
      • Zarz±dzanie warstwami w grupie (502)
    • Maski przycinaj±ce (503)
      • Sposoby tworzenia masek przycinaj±cych (503)
    • Maskowanie warstw w grupie (504)
    • Warstwy przycinaj±ce i dopasowania (504)
    • £±czenie warstw (506)
      • Zaznaczanie wszystkich warstw (506)
    • Zaznaczanie warstw narzêdziem Move (Przesuniêcie) (507)
    • £±czenie masek warstw (508)
    • Blokowanie warstw (509)
      • Lock Transparent Pixels (Zablokuj przezroczyste piksele) (509)
      • Lock Image Pixels (Zablokuj piksele) (509)
      • Lock Layer Position (Zablokuj po³o¿enie) (509)
      • Lock All (Zablokuj wszystkie) (509)
  • Polecenia Transform (Przekszta³æ) (510)
    • Powtarzanie przekszta³ceñ (512)
    • Przekszta³cenia numeryczne (512)
    • Przekszta³canie zaznaczeñ i ¶cie¿ek (513)
    • Przekszta³cenia i wyrównywanie (514)
  • Tworzenie efektu kalejdoskopowego poleceniami przekszta³ceñ (515)
    • Wypaczenia (518)
    • Puppet Warp (Wypaczenie marionetkowe) (520)
      • Obrót punktu (521)
      • G³êboko¶æ punktu (522)
      • Zaznaczanie wielu punktów (522)
      • Obiekty inteligentne (522)
    • Przeci±ganie i umieszczanie dokumentów na warstwach (526)
  • Obiekty inteligentne (528)
  • ¦cie¿ki (532)
    • Tryby ¶cie¿ek (533)
    • Rysowanie ¶cie¿ek (533)
    • Jak rysowaæ narzêdziem Pen (Pióro) (533)
      • Skróty narzêdzia Pen (Pióro) (535)
      • Tryb Rubber Band (Stempel) (535)
    • Maski wektorowe (536)
      • Wydzielanie obiektu z t³a (537)

 

Rozdzia³ 10. Filtry niezbêdne przy obróbce zdjêæ (539)

  • Niezbêdne filtry (540)
    • Filtry 16-bitowe (540)
    • Filtry rozmycia (540)
      • Radial Blur (Rozmycie promieniste) i opcja Spin (Obrót) (540)
      • Average Blur (¦rednia) (542)
      • Gaussian Blur (Rozmycie gaussowskie) (542)
      • Motion Blur (Poruszenie) (542)
      • Surface Blur (Rozmycie powierzchniowe) (545)
      • Box Blur (Rozmycie polowe) (545)
      • Shape Blur (Rozmycie kszta³tu) (545)
      • Lens Blur (Rozmycie soczewkowe) (546)
      • Ustawianie g³êbi ostro¶ci (546)
      • Nak³adanie rozmycia soczewkowego na z³o¿one obrazy (548)
  • Inteligentne filtry (550)
    • Nak³adanie inteligentnych filtrów na zwyk³e warstwy (551)
    • Tworzenie postrzêpionych krawêdzi poleceniem Refine Edge (Popraw krawêd¼) (556)
    • Korekcje obiektywu (558)
      • Niestandardowe korekcje obiektywu (558)
      • Wybór najlepszego profilu (562)
    • Adobe Lens Profile Creator (563)
      • Interpolacja profilów obiektywów (563)
      • Profile korekty obiektywu i automatyczne wyrównywanie (563)
  • Filter Gallery (Galeria filtrów) (566)

 

Rozdzia³ 11. Zarz±dzanie plikami graficznymi (567)

  • Bridge (568)
    • Konfiguracja ustawieñ General (Ogólne) (568)
    • Uruchamianie Bridge (570)
    • Obracanie miniaturek i podgl±du (570)
  • Zarz±dzanie zawarto¶ci± Bridge (572)
    • Dostosowywanie paneli i obszaru zawarto¶ci (574)
    • Przyk³adowe przestrzenie robocze Bridge (576)
    • Praca z wieloma oknami (578)
    • Funkcja Slideshow (Pokaz slajdów) (579)
    • Ustawienia miniaturek (580)
    • Zarz±dzanie buforem (581)
    • Pozosta³e preferencje (583)
    • Podgl±d pojedynczym klikniêciem (584)
    • Usuwanie zawarto¶ci (584)
    • Tworzenie stosów (584)
    • Automatyczne tworzenie stosów (586)
  • Panele Bridge (588)
    • Panel Folders (Foldery) (588)
    • Panel Favorites (Ulubione) (588)
    • Panel Preview (Podgl±d) (589)
    • Tryb recenzji (590)
  • Zarz±dzanie obrazami w Bridge (591)
    • Oceny i etykiety (592)
    • Sortowanie obrazów w Bridge (594)
    • Panel Filter (Filtr) (594)
    • Panel Metadata (Metadane) (596)
      • Metadane obrazu (597)
      • Rozszerzenia IPTC (598)
        • Inne rodzaje metadanych (600)
        • Przysz³e zastosowania metadanych (602)
        • Edycja dziennika historii (603)
        • S³owa kluczowe (604)
        • Panel Keywords (S³owa kluczowe) (605)
        • Wyszukiwanie obrazów (606)
        • Panel Collections (Kolekcje) (608)
          • Kolekcje inteligentne (609)
      • Publikacja w internecie i w formacie PDF (610)
        • Publikacja w internecie (611)
          • Style galerii (612)
          • Ustawienia galerii (612)
          • Ustawienia wyj¶cia (616)
        • Publikacja w formacie PDF (617)
          • Panele w trybie PDF (618)
          • Opcje wyj¶cia PDF (619)
      • Automatyzacja Bridge (620)
        • Zmiana nazw plików (621)
          • Nazewnictwo plików (622)
          • Cofanie seryjnej zmiany nazw (622)
        • Stosowanie ustawieñ Camera Raw (622)
      • Mini Bridge (623)
        • Interfejs Mini Bridge (623)
          • Opcje widoku (624)
          • Menu Filter (Filtruj) i Sort (Sortuj) (628)
        • Modu³y Navigator (Nawigacja) i Preview (Podgl±d) (628)
        • Wyszukiwanie obrazów (630)

      Rozdzia³ 12. Zarz±dzanie kolorami (631)

      • Konieczno¶æ zarz±dzania kolorami (632)
        • Jak by³o dotychczas (632)
        • Urz±dzenia RGB (634)
          • Dlaczego nie wszystkie przestrzenie RGB s± takie same? (635)
          • Uniwersalno¶æ RGB (635)
        • Zarz±dzanie kolorem zorientowane na wyj¶cie (636)
      • Profilowane zarz±dzanie kolorami (637)
        • Modu³y zarz±dzania kolorami (638)
        • Przestrzeñ PCS (638)
        • Wybieranie przestrzeni roboczej RGB (640)
          • Apple RGB (640)
          • sRGB IEC61966-2.1 (640)
          • ColorMatch RGB (641)
          • Adobe RGB (1998) (641)
          • ProPhoto RGB (641)
        • Profilowanie monitora (642)
          • Kalibracja i profilowanie (643)
        • Profilowanie wej¶cia (644)
        • Profilowanie wyj¶cia (645)
      • Interfejs zarz±dzania kolorami w Photoshopie (647)
        • Ustawienia kolorów (647)
          • Zasady zarz±dzania kolorami (648)
          • Zachowywanie osadzonego profilu (648)
          • Niedopasowania profilów i brakuj±ce profile (649)
          • Konwersja na przestrzeñ robocz± (649)
          • Wy³±cz zarz±dzanie kolorami (650)
        • Konwersje profilów (651)
          • Konwertuj do profilu (652)
          • Przydziel profil (653)
          • Niezgodno¶æ profilów (654)
        • Zapisywanie ustawieñ kolorów (656)
        • Ograniczanie ryzyka wyst±pienia b³êdu (657)
        • Praca w skali szaro¶ci (659)
        • Zaawansowane ustawienia kolorów (661)
          • Opcje konwersji (662)
          • Opcja Use Black Point Compensation (U¿yj kompensacji punktu czerni) (662)
          • Opcja Use Dither (U¿yj roztrz±sania) dla obrazów 8-bitowych (662)
          • Opcja Blend RGB Colors Using Gamma (Mieszaj kolory RGB, u¿ywaj±c Gamma) (663)
          • Dopasowywanie wspó³czynnika gamma RGB i przestrzeni roboczej (664)
      • RGB na CMYK (665)
        • Konfiguracja CMYK (665)
        • Tworzenie w³asnych ustawieñ CMYK (665)
          • Kolory farb (666)
          • Przyrost punktu rastrowego (667)
          • Zastêpowanie sk³adnika szarego (GCR) (668)
          • Opcja Black Generation (Generowanie czerni) (668)
          • Dodawanie podkoloru (UCA) (669)
          • Usuwanie podkoloru (UCR) (669)
      • Wybieranie odpowiedniej przestrzeni roboczej RGB (669)
        • Metody konwersji (670)
          • Perceptual (Percepcyjna) (670)
          • Saturation (Nasycona) (670)
          • Relative Colorimetric (Relatywna kolorymetryczna) (671)
          • Absolute Colorimetric (Absolutna kolorymetryczna) (671)
          • Szczegó³owe dopasowywanie punktów koñcowych CMYK (674)
        • CMYK na CMYK (676)
        • Lab Color (676)
        • Panel Info (Informacje) (677)
        • Upraszczaj±c (678)

      Rozdzia³ 13. Drukowanie (679)

      • Wyostrzanie wydruku (680)
        • Oceniaj wydruk, nie podgl±d (681)
        • Technika wyostrzania krawêdzi filtrem High Pass (Górnoprzepustowy) (681)
        • Obejrzyj próbê przed drukowaniem (684)
      • Drukowanie (686)
        • Okno Print (Drukuj) (687)
          • Wybór drukarki i skalowanie wydruku (688)
          • Ustawienia wyj¶cia (689)
          • Zarz±dzanie kolorami (690)
          • Ustawienia próby w oknie Print (Drukuj) (693)
          • Wydruk próbny czy wzorcowy? (693)
        • Konfiguracja ustawieñ druku na macintoshu i PC (694)
        • Zapisywanie ustawieñ druku (696)
        • Drukowanie w skryptach (696)
        • Centrowanie drukowanych obrazów (697)
        • W³asne profile drukarek (698)

      Rozdzia³ 14. Przygotowywanie do publikacji w internecie (699)

      • Przesy³anie obrazów w internecie (700)
        • Za³±czniki do e-maili (700)
        • Przesy³anie na serwer (700)
          • Oprogramowanie FTP (701)
        • Formaty plików wykorzystywane w internecie (703)
          • JPEG (703)
          • Wybieranie w³a¶ciwego rodzaju kompresji (706)
        • Kompresja TIFF do transferu przez FTP (707)
        • GIF (708)
        • PNG (Portable Network Graphics) (708)
        • Save for Web & Devices (Zapisz dla Internetu i urz±dzeñ) (709)
          • Podgl±d w przegl±darce (710)
          • Optymalizacja ustawieñ obrazu (710)
          • Ustawienia zapisu (711)
          • Zapisywanie w formacie GIF dla internetu (712)
        • Eksport Zoomify(tm) (714)

      Rozdzia³ 15. Automatyzacja Photoshopa (715)

      • Praca z operacjami (716)
        • Odtwarzanie operacji (716)
        • Nagrywanie operacji (717)
        • Rozwi±zywanie problemów z operacjami (719)
          • Ograniczenia obowi±zuj±ce przy nagrywaniu operacji (720)
          • Operacje rejestruj± jedynie zmienione ustawienia (720)
          • T³a i g³êbia bitowa (720)
        • Wskazówki dotycz±ce nagrywania operacji (721)
        • Wstawianie elementów menu (721)
        • Wsadowe przetwarzanie operacji (722)
        • Tworzenie dropletu (724)
        • Image Processor (Procesor obrazów) (725)
      • Pisanie skryptów (726)
        • Script Events Manager (Mened¿er skryptów) (726)
      • Zautomatyzowane dodatki (727)
        • Crop and Straighten Photos (Kadrowanie i prostowanie zdjêæ) (727)
        • Fit Image (Zmie¶æ obraz) (727)

      Skorowidz (728)


754 stron, Format: 17.2x24.5cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy poczt± e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.

 
Wszelkie prawa zastrze¿one PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022