Mistrzowska edycja zdjêæ
Adobe Photoshop CS5/CS5 PL dla fotografów
Jak wybraæ sprzêt na potrzeby pracy z Adobe Photoshop?
Jak zarz±dzaæ zdjêciami i zapewniæ im bezpieczeñstwo?
Jak przygotowaæ zapieraj±ce dech w piersiach zdjêcia w technice HDR?
Adobe Photoshop CS5 to najnowsza ods³ona znanego i cenionego programu, dziêki
któremu mo¿esz stworzyæ najprawdziwsz± ciemniê. Jednak tê ciemniê z tak±, któr±
znasz z lat m³odo¶ci, ³±czy tylko nazwa. Reszta jest lepsza. Nieograniczone
mo¿liwo¶ci eksperymentowania, korygowania i retuszowania fotografii, natychmiast
widoczne efekty pracy, ³atwo¶æ publikowania i dzielenia siê osi±gniêciami… i
znacznie wiêcej innych atutów ma Twoja cyfrowa ciemnia — marzenie fotografów
minionych lat.
Ksi±¿ka, któr± trzymasz w rêkach, w ca³o¶ci traktuje o najnowszej ods³onie
programu Photoshop, oznaczonej symbolem CS5. Po jej przeczytaniu bez problemów bêdziesz
umia³ operowaæ narzêdziem Camera RAW, profesjonalnie retuszowaæ zdjêcia oraz
automatyzowaæ czêsto wykonywane operacje. Spogl±daj±c do spisu tre¶ci, przekonasz
siê, ¿e wiedzy zawartej w tym podrêczniku jest zdecydowanie wiêcej! Dowiesz siê, jak
dostosowaæ ¶rodowisko pracy do swoich potrzeb, korzystaæ z filtrów, warstw oraz masek.
Ponadto bêdziesz mia³ mo¿liwo¶æ zapoznania siê ze sposobami kalibracji sprzêtu w
celu wiarygodnego odzwierciedlenia barw. Zobaczysz te¿, jak publikowaæ zdjêcia w sieci,
tak aby by³y one wysokiej jako¶ci, a jednocze¶nie nie obci±¿a³y ³±cza
u¿ytkownika. Nieprzebrane mnóstwo przydatnych informacji znajdziesz w tej cenionej
ksi±¿ce, przeznaczonej dla wszystkich osób u¿ywaj±cych oraz chc±cych u¿ywaæ
Photoshopa w codziennej pracy.
Dostosowanie ¶rodowiska pracy oraz interfejsu u¿ytkownika do w³asnych potrzeb
Narzêdzia wype³nienia, rysunkowe oraz edycji obrazu
Zastosowanie grup i warstw
Historia zmian
Obs³ugiwane formaty plików
Zarz±dzanie zdjêciami
Wybór sprzêtu do pracy z Adobe Photoshop
Kopie bezpieczeñstwa obrazów
Przetwarzanie obrazów za pomoc± Camera RAW
Korygowanie zdjêæ w Camera RAW
Wyostrzanie i redukcja szumów
Jednostki miary
Histogram
Korekta kolorów
Kadrowanie
Praca ze zdjêciami czarno-bia³ymi
Technika HDR
Warstwy, zaznaczenia i maski
Blokowanie warstw
Filtry wykorzystywane w obróbce zdjêæ
Zarz±dzanie kolorami
Drukowanie i publikacja obrazów
- Przedmowa (xix)
- Wprowadzenie (xx)
- Zawarto¶æ ksi±¿ki i CD (xxi)
- Podziêkowania (xxii)
Rozdzia³ 1. Podstawy Photoshopa (1)
- Przegl±d zawarto¶ci rozdzia³ów (2)
- Jak korzystaæ z ksi±¿ki? (4)
- Instalacja Photoshopa (7)
- Interfejs programu (8)
- Okna dokumentów w kartach (10)
- Zarz±dzanie oknami dokumentów (12)
- Szczegó³y okna dokumentu (14)
- Opcje powiêkszenia dynamicznego (14)
- Ikony skrótów na pasku tytu³owym (tylko Mac OS) (15)
- Miarki, linie pomocnicze i siatka (16)
- Przyci±ganie (17)
- Widok Pixel Grid (Siatka pikseli) (17)
- Pasek aplikacji (18)
- Panele Photoshopa (19)
- Uk³adanie i dokowanie paneli (20)
- Zapamiêtywanie po³o¿enia paneli w przestrzeni roboczej (21)
- Dostosowywanie opcji w menu (22)
- Dostosowywanie skrótów klawiszowych (23)
- Przestrzenie robocze dla okre¶lonych zadañ (24)
- Praca na dwóch monitorach (26)
- Aplikacja Adobe(tm) Configurator 2 (27)
- Panele rozszerzeñ (28)
- Panel Tools (Narzêdzia) Photoshopa CS5 (30)
- Pasek Options (Opcje) (32)
- Panel Tool Presets (Domy¶lne ustawienia narzêdzia) (32)
- Narzêdzia zaznaczania (34)
- Color Range (Zakres koloru) (36)
- Klawisze modyfikuj±ce (38)
- Narzêdzia malarskie (40)
- Szybkie zmiany w³a¶ciwo¶ci pêdzla (41)
- Modyfikowanie pêdzli na ekranie (42)
- Panel Brush (Pêdzel) (43)
- Opcje panelu Brush (Pêdzel) (44)
- Urz±dzenia steruj±ce wra¿liwe na nacisk (44)
- Ustawienia narzêdzia Brush (Pêdzel) (45)
- Mixer Brush (Pêdzel mieszaj±cy) (45)
- Pêdzle ze szczeciny (47)
- Narzêdzia wype³nienia (48)
- Narzêdzia rysunkowe (49)
- Narzêdzia edycji obrazu (50)
- Praca z warstwami (52)
- Automatyzowanie Photoshopa (53)
- Narzêdzie Move (Przesuniêcie) (54)
- Zaznaczanie warstw za pomoc± narzêdzia Move (Przesuniêcie) (54)
- Narzêdzia nawigacyjne i informacyjne (56)
- Flick panning (Przesuwanie przez strzepniêcie) (57)
- Widok z lotu ptaka (57)
- Narzêdzie Rotate View (Obróæ widok) (58)
- Narzêdzie Notes (Notatki) (59)
- Tryby widoku ekranu (60)
- Okno Preset Manager (Mened¿er ustawieñ domy¶lnych) (61)
- Historia (62)
- Panel History (Historia) (62)
- Ustawienia historii a zu¿ycie pamiêci (63)
- History Brush (Pêdzel historii) (65)
- U¿ycie historii a cofanie (65)
- Migawki (66)
- Historia nieliniowa (67)
- Gdy nie mo¿na otworzyæ plików (68)
- Zapisuj czêsto (69)
- Zapisywanie obrazów za pomoc± polecenia Save As... (Zapisz jako...) (70)
- Formaty plików (71)
- W³asny format plików Photoshopa (71)
- Inteligentne pliki PSD (71)
- PSB (format du¿ych dokumentów) (72)
- TIFF (72)
- Pixel Order (Kolejno¶æ pikseli) (73)
- Byte Order (Kolejno¶æ bajtów) (74)
- Save Image Pyramid (Zapisz piramidkê obrazków) (74)
- Opcje kompresji obrazów TIFF (74)
- Sp³aszczone pliki TIFF (74)
- Photoshop PDF (75)
- Adobe Bridge CS5 (76)
- Interfejs Bridge (78)
- W³asne przestrzenie robocze w Bridge (79)
- Pokazy slajdów (79)
- Mini Bridge (81)
- Otwieranie plików z Bridge (82)
- Otwieranie fotografii z Bridge w Camera Raw (82)
- Co nowego w Camera Raw 6.0? (83)
- Ukryte przes³anie (84)
Rozdzia³ 2. Konfigurowanie Photoshopa (85)
- Czego bêdziesz potrzebowa³? (86)
- Mackintosh (86)
- Windows (86)
- Idealne miejsce pracy przy komputerze (87)
- Wybór monitora (88)
- Monitory o szerokim zakresie dynamiki (89)
- Kalibracja i profilowanie monitora (90)
- Sprzêt s³u¿±cy do kalibracji (90)
- Proces kalibracji i profilowania (92)
- Punkt bieli (92)
- Wspó³czynnik gamma (93)
- Luminancja (94)
- Kalibracja urz±dzenia i pomiary (94)
- Proces profilowania (94)
- Czy chcesz uzyskaæ dobre kolory, czy tylko wystarczaj±ce? (96)
- Ustawienia zarz±dzania kolorami (97)
- Synchronizowanie ustawieñ kolorów (98)
- Dodatki (99)
- Tworzenie kopii bezpieczeñstwa obrazów (99)
- Preferencje Photoshopa (100)
- General (Ogólne) (101)
- Interface (Interfejs) (103)
- File Handling (Obs³uga plików) (105)
- File Compatibility (Zgodno¶æ pliku) (106)
- Preferencje Camera Raw (106)
- Opcje TIFF i PSD (108)
- Lista ostatnich plików (109)
- Performance (Wydajno¶æ) (109)
- Memory Usage (Zu¿ycie pamiêci) (110)
- Ograniczenia pamiêci RAM w systemach 32- i 64-bitowych (111)
- History & Cache (Historia i bufor) (112)
- Dyski magazynuj±ce (113)
- Wydajno¶æ dysków magazynuj±cych (114)
- Z³±cza interfejsu (115)
- Szybko¶æ obrotów dysków twardych (115)
- Systemy RAID (116)
- RAID 0 (³±czenie) (116)
- RAID 1 (powielanie) (116)
- Wewnêtrzna macierz RAID (117)
- Zewnêtrzna macierz RAID (117)
- Ustawienia GPU (118)
- Cursors (Kursory) (118)
- Transparency & Gamut (Przezroczysto¶æ i gamut) (119)
- Gamut Warning (Alarm przestrzeni kolorów) (120)
- Units & Rulers (Jednostki i miarki) (121)
- Guides, Grid & Slices (Linie pomocnicze, Siatka i Plasterki) (122)
- Plug-ins (Wtyczki) (123)
- Type (Tekst) (124)
Rozdzia³ 3. Przetwarzanie obrazów za pomoc± Camera Raw (125)
- Zalety Camera Raw (126)
- Nowy porz±dek pracy Camera Raw (126)
- Czy kolejno¶æ ma znaczenie? (128)
- Utrwalanie w formacie RAW (128)
- Utrwalanie w formacie JPEG (129)
- Edytowanie plików JPEG i TIFF w Camera Raw (129)
- Alternatywne edytory RAW (130)
- Podstawowy porz±dek pracy w Camera Raw i Photoshopie (130)
- Porz±dek pracy w zestawie Lightroom - Photoshop (131)
- Obs³uga Camera Raw (136)
- Zgodno¶æ formatu DNG (136)
- Przenoszenie obrazów RAW do Photoshopa (137)
- Pobieranie obrazów (137)
- Importowanie obrazów za pomoc± Photo Downloader (138)
- Importowanie plików z przy³±czonego aparatu (143)
- Fotografowanie za pomoc± przy³±czonego aparatu z wykorzystaniem Canon EOS Utility
(144)
- Importowanie obrazów za po¶rednictwem innych programów (147)
- Importowanie za pomoc± programu Lightroom (148)
- Importowanie obrazów za pomoc± programu Lightroom 3 (149)
- Podstawowa edycja obrazów za pomoc± Camera Raw (152)
- Praca z Bridge i Camera Raw (152)
- Otwieranie pojedynczych plików (154)
- Otwieranie wielu plików (156)
- Otwieranie plików RAW jako obiektów inteligentnych (158)
- Zapisywanie fotografii z poziomu Camera Raw (162)
- Histogram (163)
- Przegl±danie obrazów za pomoc± Camera Raw (164)
- Preferencje Camera Raw (166)
- Automatyczne dopasowania tonalne (167)
- Ustawienia domy¶lne dla poszczególnych typów aparatów (167)
- Rozmiar bufora Camera Raw (169)
- Obs³uga plików DNG (169)
- Udostêpnianie metadanych XMP (170)
- Otwieranie plików TIFF i JPEG (170)
- Wersje procesu (171)
- Kadrowanie i prostowanie za pomoc± Camera Raw (171)
- Jak kadrowaæ i prostowaæ? (172)
- Kontrolki w panelu Basic (Podstawowe) (174)
- White Balance (Balans bieli) (174)
- U¿ywanie narzêdzia White Balance (Balans bieli) (175)
- Kontrolki korekty tonalnej (176)
- Exposure (Ekspozycja) (176)
- Recovery (Odtwarzanie) (176)
- Blacks (Czarne) (176)
- Fill Light (¦wiat³o wype³nienia) (177)
- Sugerowana kolejno¶æ zastosowania podstawowych dopasowañ (177)
- Podstawowa procedura dopasowania obrazu (178)
- Zachowywanie szczegó³ów ¶wiate³ (180)
- Kiedy przycinaæ ¶wiat³a? (182)
- Jak przycinaæ cienie? (183)
- Poziomy cieni po konwersji (184)
- Brightness (Jasno¶æ) (188)
- Contrast (Kontrast) (190)
- Clarity (Przejrzysto¶æ) (191)
- Przejrzysto¶æ ujemna (192)
- Vibrance (Jaskrawo¶æ) i Saturation (Nasycenie) (194)
- Panel Tone Curve (Krzywa tonalna) (196)
- Korygowanie obrazu o wysokim kontra¶cie (198)
- Panel HSL/Grayscale (HSL/Skala szaro¶ci) (200)
- Przywracanie kolorów spoza przestrzeni kolorów (201)
- Dopasowywanie barwy i nasycenia (202)
- Panel Lens Corrections (Korekcja obiektywu) (204)
- Defringe (Usuñ otoczkê) (205)
- Kontrolka Lens Vignetting (Winietowanie obiektywu) (206)
- Panel Effects (Efekty) (208)
- Kontrolka Post Crop Vignetting (Winietowanie po kadrowaniu) (208)
- Opcje menu Style (Styl warstwy) kontrolki Post Crop Vignetting (Winietowanie po
kadrowaniu) (210)
- Suwak Highlights (¦wiat³a) (212)
- Dodawanie efektów za pomoc± suwaków Grain (Ziarno) (214)
- Panel Camera Calibration (Kalibracja aparatu) (216)
- Nowe profile w Camera Raw (216)
- Gotowe profile "najlepszego wygl±du" w aparatach (217)
- Profile w³asne aparatów (218)
- Narzêdzie Spot Removal (Redukcja punktów) (224)
- Zsynchronizowany retusz punktowy w Camera Raw (225)
- Narzêdzie Red Eye Removal (Usuwanie efektu czerwonych oczu) (226)
- Dopasowania miejscowe (227)
- Adjustment Brush (Pêdzel korekty) (227)
- Pocz±tkowe opcje narzêdzia Adjustment Brush (Pêdzel korekty) (228)
- Dodawanie nowego efektu pêdzla (229)
- Edytowanie dopasowañ wykonanych pêdzlem (230)
- Podgl±d obszarów poci±gniêæ pêdzla (230)
- Maskowanie automatyczne (232)
- Rêczne kolorowanie w trybie Color (Kolor) (234)
- Narzêdzie Graduated Filter (Stopniowy filtr) (236)
- Gradienty ustawione pod innym k±tem (239)
- Dodawanie przejrzysto¶ci i kontrastu (239)
- Menu ustawieñ Camera Raw (241)
- Eksportowanie ustawieñ do XMP (242)
- Update DNG Previews (Uaktualnij podgl±dy DNG) (242)
- Load Settings... (Wczytaj ustawienia...) i Save Settings... (Zapisz ustawienia...) (243)
- Ustawienia domy¶lne Camera Raw (243)
- Panel Presets (Ustawienia domy¶lne) (243)
- Zapisywanie i stosowanie predefiniowanych zestawów ustawieñ (244)
- Kopiowanie i synchronizowanie ustawieñ (245)
- Praca z migawkami (246)
- Format plików DNG (248)
- Rozwi±zanie - format DNG (248)
- Zgodno¶æ formatu DNG (249)
- DNG Converter (250)
Rozdzia³ 4. Wyostrzanie i redukcja szumu (251)
- Kiedy wyostrzaæ? (252)
- Wyostrzanie jednokrotne (252)
- Wyostrzanie wstêpne (po utrwaleniu) (252)
- Wyostrzanie wstêpne skanowanych obrazów (253)
- Wersje procesu (254)
- Poprawki wyostrzania w Camera Raw (254)
- Przyk³ad wyostrzania obrazu (257)
- Panel Detail (Szczegó³) (257)
- Domy¶lne ustawienia wyostrzania (258)
- Dzia³anie suwaków wyostrzaj±cych (258)
- Suwak Amount (Ilo¶æ) (259)
- Suwak Radius (Promieñ) (260)
- Kontrolki t³umienia (261)
- Suwak Detail (Szczegó³) (261)
- Interpretowanie podgl±dów w skali szaro¶ci (263)
- Podgl±d w skali szaro¶ci suwaków Radius (Promieñ) i Detail (Szczegó³) (263)
- Suwak Masking (Maskowanie) (264)
- Przyk³ad zastosowania suwaka Masking (Maskowanie) (265)
- Przyk³ady wyostrzania konkretnych typów obrazów (266)
- Wyostrzanie portretów (266)
- Wyostrzanie krajobrazów (267)
- Wyostrzanie obrazu zawieraj±cego drobne szczegó³y (268)
- Zapisywanie ustawieñ wyostrzania jako ustawieñ predefiniowanych (269)
- Wyostrzanie wstêpne - podsumowanie (270)
- Wyostrzanie selektywne w Camera Raw (271)
- Wyostrzanie ujemne (271)
- Rozszerzanie zakresu wyostrzania (271)
- Usuwanie szumu w Camera Raw (274)
- Suwaki redukcji szumu w panelu Detail (Szczegó³) (274)
- Wyostrzanie miejscowe w Photoshopie (278)
- Filtr Smart Sharpen (Inteligentne wyostrzanie) (278)
- Tryb Basic (Podstawowe) filtra Smart Sharpen (Inteligentne wyostrzanie) (278)
- Filtr Smart Sharpen (Inteligentne wyostrzanie) w trybie Advanced (Zaawansowane) (280)
- Usuwanie rozmycia ruchu (281)
- Tworzenie pêdzla g³êbi ostro¶ci (282)
- Usuwanie szumu w Photoshopie (285)
- Oprogramowanie s³u¿±ce do redukcji szumu autorstwa innych firm (285)
- Filtr Reduce Noise (Redukcja szumu) (286)
- Zaawansowany tryb redukcji szumu (287)
- Usuwanie szumu JPEG (288)
- Zapisywanie ustawieñ filtra Reduce Noise (Redukcja szumu) (288)
Rozdzia³ 5. Podstawy edycji obrazów (289)
- Piksele kontra wektory (290)
- Photoshop jako program grafiki wektorowej (291)
- Terminologia (291)
- ppi (ang. pixels per inch - piksele na cal) (291)
- lpi (ang. lines per inch - linie na cal) (291)
- dpi (ang. dots per inch - punkty na cal) (292)
- Rozdzielczo¶æ drukarek biurkowych (292)
- Wybieranie w³a¶ciwej rozdzielczo¶ci wydruku (293)
- Optymalna liczba pikseli (293)
- Kilka uwag o reprografii (294)
- Relacja miêdzy ppi a lpi (295)
- Ale my zawsze u¿ywamy rozdzielczo¶ci 300 ppi! (296)
- Tworzenie nowego dokumentu (297)
- Zmiana rozmiaru obrazu (298)
- Interpolacja obrazów (299)
- Nearest Neighbor (Najbli¿szy s±siad) (299)
- Bilinear (Dwuliniowa) (299)
- Bicubic (Dwusze¶cienna) (299)
- Zaawansowane metody interpolacji dwusze¶ciennej (300)
- Bicubic Smoother [Dwusze¶cienna (wyg³adzanie)] (300)
- Bicubic Sharper [Dwusze¶cienna (wyostrzanie)] (300)
- Interpolacja stopniowa (300)
- Podstawy edycji obrazów rastrowych (302)
- Histogram obrazu (302)
- Podstawowa edycja obrazu za pomoc± dopasowania Levels (Poziomy) i histogramu (305)
- G³êbia bitowa (306)
- Edycja obrazu w trybie 8-bitowym a 16-bitowym (307)
- Porównanie edycji w trybie 8-bitowym i 16-bitowym (308)
- 16 bitów a wybór przestrzeni kolorów (309)
- Przestrzeñ edycji RGB i wybór przestrzeni kolorów (310)
- Bezpo¶rednie dopasowania obrazu (312)
- Warstwy dopasowania i panel Adjustments (Dopasowania) (312)
- Procedura dodawania warstw dopasowañ (313)
- U¿ywanie pól panelu Adjustments (Dopasowania) (313)
- Kontrolki w panelu Adjustments (Dopasowania) (315)
- Dopasowanie Levels (Poziomy) (316)
- Analizowanie histogramu (316)
- U¿ycie poziomów do poprawy kontrastu (318)
- Warstwy dopasowania krzywych (320)
- Edycja krzywych na obrazie (322)
- Dopasowanie za pomoc± okna Curves (Krzywe) (324)
- Zapisywanie i wczytywanie krzywych (324)
- U¿ywanie krzywych zamiast poziomów (326)
- Dopasowywanie poziomów wyj¶ciowych (326)
- U¿ycie okna dialogowego Curves (Krzywe) do poprawy kontrastu (328)
- Luminancja i nasycenie za pomoc± krzywych (328)
- Tryby mieszania Luminosity (Jasno¶æ) i Color (Kolor) (330)
- Ustawienia krzywych (332)
- Blokowanie czê¶ci krzywej (334)
- Tworzenie krzywej podwójnego kontrastu (335)
- Brightness/Contrast (Jasno¶æ/Kontrast) (336)
- Korekta szczegó³ów cieni i ¶wiate³ (338)
- Amount (Warto¶æ) (338)
- Tonal Width (Szeroko¶æ tonalna) (338)
- Radius (Promieñ) (338)
- Color Correction (Korekcja kolorów) (341)
- Midtone Contrast (Kontrast pó³cieni) (341)
- Korekta koloru (342)
- Podstawowy balans kolorów za pomoc± okna dialogowego Levels (Poziomy) (343)
- Dopasowania automatyczne (344)
- Korekta kolorów za pomoc± okien Levels (Poziomy) lub Curves (Krzywe) (346)
- Precyzyjna korekta kolorów za pomoc± okna dialogowego Curves (Krzywe) (348)
- Hue/Saturation (Barwa/Nasycenie) (352)
- Vibrance (Jaskrawo¶æ) (355)
- Photo Filter (Filtr fotograficzny) (356)
- Kilka warstw dopasowania (357)
- Maski warstw dopasowania (358)
- Kontrolki w panelu Masks (Maski) (358)
- Edytowanie maski za pomoc± panelu Masks (Maski) (360)
- Maskowanie warstwy dopasowania za pomoc± Color Range (Zakres koloru) (362)
- Dopasowania z u¿yciem trybów mieszania (364)
- Kadrowanie (366)
- Kadrowanie oparte na zaznaczeniach (368)
- Kadrowanie perspektywy (369)
- Obracanie obrazów (370)
- Rozmiar obszaru roboczego (371)
- Skalowanie z uwzglêdnieniem zawarto¶ci (372)
- Jak chroniæ kolory skóry (374)
- Jak usuwaæ obiekty ze sceny (375)
- "Du¿e" obrazy (376)
Rozdzia³ 6. Czerñ i biel (377)
- Konwertowanie kolorów na czerñ i biel (378)
- Konwersja na czerñ i biel - wersja najprostsza (378)
- Lepsze konwersje na czerñ i biel (378)
- Ustawienia predefiniowane dopasowania Black & White (Czarno-bia³y) (381)
- Barwienie rozdzielone za pomoc± Color Balance (Balans kolorów) (382)
- Barwienie rozdzielone za pomoc± dopasowania Curves (Krzywe) (384)
- Konwersja na czerñ i biel w Camera Raw (386)
- Zalety i wady wykorzystania Camera Raw (387)
- Panel Split Toning (Rozdziel tonowanie) w Camera Raw (388)
- Barwienie rozdzielone za pomoc± Camera Raw (389)
- Drukowanie obrazów czarno-bia³ych (390)
Rozdzia³ 7. Poszerzanie zakresu dynamicznego (391)
- Wielokrotne konwersje surowych zdjêæ (392)
- Skrypt Place-A-Matic (395)
- Tworzenie obrazów o szerokim zakresie dynamicznym (396)
- Podstawy techniczne HDR (396)
- Super CCD Fuji (397)
- Podej¶cia alternatywne (398)
- Bracketing (398)
- Wy¶wietlanie kolorów wielobitowych (399)
- Uchwycenie ca³ej rozpiêto¶ci tonalnej widoku (400)
- Robienie zdjêæ HDR - porady (401)
- Formaty plików HDR (402)
- Jak oszukaæ Merge to HDR Pro (Scal do HDR Pro) (402)
- Merge to HDR Pro (Scal do HDR Pro) (404)
- Mapowanie tonów w obrazach HDR (406)
- Local Adaptation (Adaptacja lokalna) (406)
- Usuwanie przyt³umieñ (408)
- Jak unikn±æ "stylu HDR" (408)
- Rêczne mapowanie tonów (414)
Rozdzia³ 8. Retuszowanie obrazu (415)
- Podstawowe metody klonowania (416)
- Clone Stamp (Stempel) (416)
- Ustawienia narzêdzia Clone Stamp (Stempel) (416)
- Healing Brush (Pêdzel koryguj±cy) (418)
- Wybór odpowiedniego trybu wyrównania (420)
- Panel Clone Source (Powiel ¼ród³o) i nak³adki (420)
- Powielanie do góry nogami (422)
- Lepsze krawêdzie pêdzla koryguj±cego (424)
- Spot Healing Brush (Punktowy pêdzel koryguj±cy) (426)
- Opcje próbkowania stempla i pêdzli koryguj±cych (427)
- Patch (£atka) (428)
- Korekcja punktowa w trybie Content-Aware (Uwzglêdnianie zawarto¶ci) (430)
- Wype³nienie z uwzglêdnieniem zawarto¶ci (432)
- Technika z wykorzystaniem narzêdzia History Brush (Pêdzel historii) (434)
- Kalibracja z u¿yciem flatfieldów (436)
- Retusz portretów (438)
- Retusz glamour (440)
- Liquify (Skraplanie) (442)
- Ustawienia narzêdzi filtra Liquify (Skraplanie) (444)
- Rekonstrukcja (444)
- Mask Options (Opcje maski) (445)
- View Options (Opcje widoku) (446)
- Zapisywanie siatki (446)
- Wyrównywanie grzywki filtrem Liquify (Skraplanie) (448)
Rozdzia³ 9. Warstwy, zaznaczenia i maski (451)
- Zaznaczenia i kana³y (452)
- Zaznaczenia (452)
- Tryb szybkiej maski (454)
- Tworzenie zaznaczenia (455)
- Modyfikowanie zaznaczeñ (456)
- Kana³y alfa (456)
- Dodawanie obszarów do zaznaczenia (457)
- Zaznaczenia, kana³y alfa i maski (459)
- Wyg³adzanie (460)
- Wtapianie (460)
- Warstwy (461)
- Podstawy korzystania z warstw (461)
- Warstwy obrazu (461)
- Warstwy kszta³tu (462)
- Warstwy tekstowe (462)
- Warstwy dopasowania (462)
- Ustawienia panelu Layers (Warstwy) (463)
- Nak³adanie masek warstwowych (465)
- Podgl±d maski (466)
- Usuwanie maski warstwy (466)
- Nak³adanie pustej maski warstwy obrazu (466)
- Tworzenie maski warstwy z przezroczysto¶ci (468)
- Panel Masks (Maski) (470)
- Funkcja Refine Edge (Popraw krawêd¼) (471)
- Sekcja View Mode (Tryby wy¶wietlania) (473)
- Sekcja Edge Detection (Wykrywanie krawêdzi) (473)
- Sekcja Adjust Edge (Dopasuj krawêd¼) (474)
- Sekcja Output (Wyj¶cie) (475)
- Praca z narzêdziem szybkiego zaznaczania (476)
- Stosowanie szybkiego zaznaczania z funkcj± Refine Edge (Popraw krawêd¼) (478)
- Maskowanie z u¿yciem funkcji Color Range (Zakres kolorów) (484)
- Tryby mieszania warstw (488)
- Ustawienia Advanced Blending (Mieszanie zaawansowane) (494)
- Opcje odcinania (494)
- Mieszanie efektów wewnêtrznych (494)
- Tworzenie zdjêæ panoramicznych funkcj± Photomerge (496)
- Mieszanie g³êbi ostro¶ci (498)
- Praca z wieloma warstwami (500)
- Oznaczanie kolorami (500)
- Zarz±dzanie grupami warstw (500)
- Kompatybilno¶æ zagnie¿d¿onych grup warstw (501)
- Zarz±dzanie warstwami w grupie (502)
- Maski przycinaj±ce (503)
- Sposoby tworzenia masek przycinaj±cych (503)
- Maskowanie warstw w grupie (504)
- Warstwy przycinaj±ce i dopasowania (504)
- £±czenie warstw (506)
- Zaznaczanie wszystkich warstw (506)
- Zaznaczanie warstw narzêdziem Move (Przesuniêcie) (507)
- £±czenie masek warstw (508)
- Blokowanie warstw (509)
- Lock Transparent Pixels (Zablokuj przezroczyste piksele) (509)
- Lock Image Pixels (Zablokuj piksele) (509)
- Lock Layer Position (Zablokuj po³o¿enie) (509)
- Lock All (Zablokuj wszystkie) (509)
- Polecenia Transform (Przekszta³æ) (510)
- Powtarzanie przekszta³ceñ (512)
- Przekszta³cenia numeryczne (512)
- Przekszta³canie zaznaczeñ i ¶cie¿ek (513)
- Przekszta³cenia i wyrównywanie (514)
- Tworzenie efektu kalejdoskopowego poleceniami przekszta³ceñ (515)
- Wypaczenia (518)
- Puppet Warp (Wypaczenie marionetkowe) (520)
- Obrót punktu (521)
- G³êboko¶æ punktu (522)
- Zaznaczanie wielu punktów (522)
- Obiekty inteligentne (522)
- Przeci±ganie i umieszczanie dokumentów na warstwach (526)
- Obiekty inteligentne (528)
- ¦cie¿ki (532)
- Tryby ¶cie¿ek (533)
- Rysowanie ¶cie¿ek (533)
- Jak rysowaæ narzêdziem Pen (Pióro) (533)
- Skróty narzêdzia Pen (Pióro) (535)
- Tryb Rubber Band (Stempel) (535)
- Maski wektorowe (536)
- Wydzielanie obiektu z t³a (537)
Rozdzia³ 10. Filtry niezbêdne przy obróbce zdjêæ (539)
- Niezbêdne filtry (540)
- Filtry 16-bitowe (540)
- Filtry rozmycia (540)
- Radial Blur (Rozmycie promieniste) i opcja Spin (Obrót) (540)
- Average Blur (¦rednia) (542)
- Gaussian Blur (Rozmycie gaussowskie) (542)
- Motion Blur (Poruszenie) (542)
- Surface Blur (Rozmycie powierzchniowe) (545)
- Box Blur (Rozmycie polowe) (545)
- Shape Blur (Rozmycie kszta³tu) (545)
- Lens Blur (Rozmycie soczewkowe) (546)
- Ustawianie g³êbi ostro¶ci (546)
- Nak³adanie rozmycia soczewkowego na z³o¿one obrazy (548)
- Inteligentne filtry (550)
- Nak³adanie inteligentnych filtrów na zwyk³e warstwy (551)
- Tworzenie postrzêpionych krawêdzi poleceniem Refine Edge (Popraw krawêd¼) (556)
- Korekcje obiektywu (558)
- Niestandardowe korekcje obiektywu (558)
- Wybór najlepszego profilu (562)
- Adobe Lens Profile Creator (563)
- Interpolacja profilów obiektywów (563)
- Profile korekty obiektywu i automatyczne wyrównywanie (563)
- Filter Gallery (Galeria filtrów) (566)
Rozdzia³ 11. Zarz±dzanie plikami graficznymi (567)
- Bridge (568)
- Konfiguracja ustawieñ General (Ogólne) (568)
- Uruchamianie Bridge (570)
- Obracanie miniaturek i podgl±du (570)
- Zarz±dzanie zawarto¶ci± Bridge (572)
- Dostosowywanie paneli i obszaru zawarto¶ci (574)
- Przyk³adowe przestrzenie robocze Bridge (576)
- Praca z wieloma oknami (578)
- Funkcja Slideshow (Pokaz slajdów) (579)
- Ustawienia miniaturek (580)
- Zarz±dzanie buforem (581)
- Pozosta³e preferencje (583)
- Podgl±d pojedynczym klikniêciem (584)
- Usuwanie zawarto¶ci (584)
- Tworzenie stosów (584)
- Automatyczne tworzenie stosów (586)
- Panele Bridge (588)
- Panel Folders (Foldery) (588)
- Panel Favorites (Ulubione) (588)
- Panel Preview (Podgl±d) (589)
- Tryb recenzji (590)
- Zarz±dzanie obrazami w Bridge (591)
- Oceny i etykiety (592)
- Sortowanie obrazów w Bridge (594)
- Panel Filter (Filtr) (594)
- Panel Metadata (Metadane) (596)
- Metadane obrazu (597)
- Rozszerzenia IPTC (598)
- Inne rodzaje metadanych (600)
- Przysz³e zastosowania metadanych (602)
- Edycja dziennika historii (603)
- S³owa kluczowe (604)
- Panel Keywords (S³owa kluczowe) (605)
- Wyszukiwanie obrazów (606)
- Panel Collections (Kolekcje) (608)
- Kolekcje inteligentne (609)
- Publikacja w internecie i w formacie PDF (610)
- Publikacja w internecie (611)
- Style galerii (612)
- Ustawienia galerii (612)
- Ustawienia wyj¶cia (616)
- Publikacja w formacie PDF (617)
- Panele w trybie PDF (618)
- Opcje wyj¶cia PDF (619)
- Automatyzacja Bridge (620)
- Zmiana nazw plików (621)
- Nazewnictwo plików (622)
- Cofanie seryjnej zmiany nazw (622)
- Stosowanie ustawieñ Camera Raw (622)
- Mini Bridge (623)
- Interfejs Mini Bridge (623)
- Opcje widoku (624)
- Menu Filter (Filtruj) i Sort (Sortuj) (628)
- Modu³y Navigator (Nawigacja) i Preview (Podgl±d) (628)
- Wyszukiwanie obrazów (630)
Rozdzia³ 12. Zarz±dzanie kolorami (631)
- Konieczno¶æ zarz±dzania kolorami (632)
- Jak by³o dotychczas (632)
- Urz±dzenia RGB (634)
- Dlaczego nie wszystkie przestrzenie RGB s± takie same? (635)
- Uniwersalno¶æ RGB (635)
- Zarz±dzanie kolorem zorientowane na wyj¶cie (636)
- Profilowane zarz±dzanie kolorami (637)
- Modu³y zarz±dzania kolorami (638)
- Przestrzeñ PCS (638)
- Wybieranie przestrzeni roboczej RGB (640)
- Apple RGB (640)
- sRGB IEC61966-2.1 (640)
- ColorMatch RGB (641)
- Adobe RGB (1998) (641)
- ProPhoto RGB (641)
- Profilowanie monitora (642)
- Kalibracja i profilowanie (643)
- Profilowanie wej¶cia (644)
- Profilowanie wyj¶cia (645)
- Interfejs zarz±dzania kolorami w Photoshopie (647)
- Ustawienia kolorów (647)
- Zasady zarz±dzania kolorami (648)
- Zachowywanie osadzonego profilu (648)
- Niedopasowania profilów i brakuj±ce profile (649)
- Konwersja na przestrzeñ robocz± (649)
- Wy³±cz zarz±dzanie kolorami (650)
- Konwersje profilów (651)
- Konwertuj do profilu (652)
- Przydziel profil (653)
- Niezgodno¶æ profilów (654)
- Zapisywanie ustawieñ kolorów (656)
- Ograniczanie ryzyka wyst±pienia b³êdu (657)
- Praca w skali szaro¶ci (659)
- Zaawansowane ustawienia kolorów (661)
- Opcje konwersji (662)
- Opcja Use Black Point Compensation (U¿yj kompensacji punktu czerni) (662)
- Opcja Use Dither (U¿yj roztrz±sania) dla obrazów 8-bitowych (662)
- Opcja Blend RGB Colors Using Gamma (Mieszaj kolory RGB, u¿ywaj±c Gamma) (663)
- Dopasowywanie wspó³czynnika gamma RGB i przestrzeni roboczej (664)
- RGB na CMYK (665)
- Konfiguracja CMYK (665)
- Tworzenie w³asnych ustawieñ CMYK (665)
- Kolory farb (666)
- Przyrost punktu rastrowego (667)
- Zastêpowanie sk³adnika szarego (GCR) (668)
- Opcja Black Generation (Generowanie czerni) (668)
- Dodawanie podkoloru (UCA) (669)
- Usuwanie podkoloru (UCR) (669)
- Wybieranie odpowiedniej przestrzeni roboczej RGB (669)
- Metody konwersji (670)
- Perceptual (Percepcyjna) (670)
- Saturation (Nasycona) (670)
- Relative Colorimetric (Relatywna kolorymetryczna) (671)
- Absolute Colorimetric (Absolutna kolorymetryczna) (671)
- Szczegó³owe dopasowywanie punktów koñcowych CMYK (674)
- CMYK na CMYK (676)
- Lab Color (676)
- Panel Info (Informacje) (677)
- Upraszczaj±c (678)
Rozdzia³ 13. Drukowanie (679)
- Wyostrzanie wydruku (680)
- Oceniaj wydruk, nie podgl±d (681)
- Technika wyostrzania krawêdzi filtrem High Pass (Górnoprzepustowy) (681)
- Obejrzyj próbê przed drukowaniem (684)
- Drukowanie (686)
- Okno Print (Drukuj) (687)
- Wybór drukarki i skalowanie wydruku (688)
- Ustawienia wyj¶cia (689)
- Zarz±dzanie kolorami (690)
- Ustawienia próby w oknie Print (Drukuj) (693)
- Wydruk próbny czy wzorcowy? (693)
- Konfiguracja ustawieñ druku na macintoshu i PC (694)
- Zapisywanie ustawieñ druku (696)
- Drukowanie w skryptach (696)
- Centrowanie drukowanych obrazów (697)
- W³asne profile drukarek (698)
Rozdzia³ 14. Przygotowywanie do publikacji w internecie (699)
- Przesy³anie obrazów w internecie (700)
- Za³±czniki do e-maili (700)
- Przesy³anie na serwer (700)
- Formaty plików wykorzystywane w internecie (703)
- JPEG (703)
- Wybieranie w³a¶ciwego rodzaju kompresji (706)
- Kompresja TIFF do transferu przez FTP (707)
- GIF (708)
- PNG (Portable Network Graphics) (708)
- Save for Web & Devices (Zapisz dla Internetu i urz±dzeñ) (709)
- Podgl±d w przegl±darce (710)
- Optymalizacja ustawieñ obrazu (710)
- Ustawienia zapisu (711)
- Zapisywanie w formacie GIF dla internetu (712)
- Eksport Zoomify(tm) (714)
Rozdzia³ 15. Automatyzacja Photoshopa (715)
- Praca z operacjami (716)
- Odtwarzanie operacji (716)
- Nagrywanie operacji (717)
- Rozwi±zywanie problemów z operacjami (719)
- Ograniczenia obowi±zuj±ce przy nagrywaniu operacji (720)
- Operacje rejestruj± jedynie zmienione ustawienia (720)
- T³a i g³êbia bitowa (720)
- Wskazówki dotycz±ce nagrywania operacji (721)
- Wstawianie elementów menu (721)
- Wsadowe przetwarzanie operacji (722)
- Tworzenie dropletu (724)
- Image Processor (Procesor obrazów) (725)
- Pisanie skryptów (726)
- Script Events Manager (Mened¿er skryptów) (726)
- Zautomatyzowane dodatki (727)
- Crop and Straighten Photos (Kadrowanie i prostowanie zdjêæ) (727)
- Fit Image (Zmie¶æ obraz) (727)
Skorowidz (728)
754 stron, Format: 17.2x24.5cm, oprawa twarda