wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 42.20 40,09   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

WSPÓŁPRACA RODZICÓW ZE SZKOŁĄ W KONTEKŚCIE REFORMY EDUKACJI W POLSCE


BANASIAK M.

wydawnictwo: UMK, 2013, wydanie I

cena netto: 42.20 Twoja cena  40,09 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Współpraca rodziców ze szkołą w kontekście reformy edukacji w Polsce


Reforma edukacji w Polsce nałożyła na szkołę wiele nowych obowiązków, także w tak ważnym aspekcie jak budowanie relacji z rodzicami.

Autorka  przedstawia wyniki swoich badań w zakresie znajomości  praw i obowiązków w szkole  rodziców i nauczycieli.

Książka  ukazuje, jak wygląda rzeczywista współpraca rodziny i szkoły w polskich szkołach, zastanawia się, czy reforma edukacji dokonała jakichkolwiek zmian, czy ustawy to po prostu puste frazesy niemające faktycznego wpływu na działalność i funkcjonowanie szkoły.


Wstęp / 9

Rozdział 1
Reforma edukacji w Polsce jako przejaw modernizacji oświaty / 11
1. Modele reagowania szkoły na zmiany / 11
2. Założenia reformy systemu edukacji w Polsce / 21
2.1. Prawa i obowiązki dyrektora wobec rodziców / 30
2.2. Prawa i obowiązki nauczycieli wobec rodziców / 36
3. Status rodziców w zreformowanej szkole / 39

Rozdział 2
Zaangażowanie rodziców w pracę szkoły / 45
1. Kluczowe kategorie pojęciowe wykorzystywane w pracy / 45
2. Formy współpracy rodziców ze szkołą w świetle literaturyprzedmiotu / 48
3. Uzasadnienie potrzeby badań / 54

Rozdział 3
Założenia metodologiczne badań własnych / 57
1. Przedmiot i cele badań / 57
2. Podstawy teoretyczne badań własnych / 59
3. Problematyka badawcza / 70
4. Model badanego zjawiska / 73
5. Metody, techniki i narzędzia badawcze / 75
6. Teren i organizacja badań / 79

Rozdział 4
Wyniki badań własnych / 83
1. Charakterystyka badanej populacji / 83
2. Odzwierciedlenie założeń reformy w dokumentach szkolnych / 90
3. Wiedza dyrektorów szkół na temat reformy edukacji i budowaniarelacji rodzina–szkoła / 95
4. Wiedza na temat reformy edukacji i budowania relacji rodzina–szkoła w świetle wyników badań nauczycieli / 105
4.1. Wiedza nauczycieli a typ ustrojowy szkoły / 106
4.2. Wiedza nauczycieli a usytuowanie środowiskowe szkoły / 116
5. Wiedza na temat reformy edukacji i budowania relacji rodzina–szkoła w świetle wyników badań rodziców / 126
5.1. Wiedza rodziców a typ ustrojowy szkoły / 127
5.2. Wiedza rodziców a usytuowanie środowiskowe szkoły / 135
6. Poziom realizacji założeń reformy w świetle wywiadów z dyrektorami szkół / 143
7. Poziom realizacji założeń reformy w świetle wyników badań nauczycieli / 152
7.1. Poziom realizacji założeń reformy przez nauczycieli a typ ustrojowy szkoły / 152
7.2. Poziom realizacji założeń reformy przez nauczycieli a usytuowanie środowiskowe szkoły / 158
8. Poziom realizacji założeń reformy w świetle wyników badań rodziców / 164
8.1. Poziom realizacji założeń reformy przez rodziców a typ ustrojowy szkoły / 165
8.2. Poziom realizacji założeń reformy przez rodziców a usytuowanie środowiskowe szkoły / 172
9. Zaangażowanie rodziców w pracę szkoły w świetle wyników badań nauczycieli i rodziców / 178
9.1. Zaangażowanie rodziców a typ ustrojowy szkoły / 178
9.2. Zaangażowanie rodziców a usytuowanie środowiskowe szkoły / 183

Rozdział 5
Wnioski z badań własnych / 187
1. Odzwierciedlenie założeń reformy w dokumentach szkoły / 189
2. Wiedza dyrektorów szkół na temat reformy edukacji i budowania relacji rodzina–szkoła / 190
3. Wiedza na temat reformy edukacji w świetle wyników badań nauczycieli / 193
4. Wiedza na temat reformy edukacji w świetle wyników badań rodziców / 200
5. Poziom realizacji założeń reformy w świetle wywiadów z dyrektorami szkół / 208
6. Poziom realizacji założeń reformy w opinii nauczycieli / 214
7. Poziom realizacji założeń reformy w opinii rodziców / 221
8. Zaangażowanie rodziców w świetle opinii nauczycieli i rodziców / 225

Rozdział 6
Uogólnienia i postulaty / 231
1. Zmiana roli dyrektora w szkole uczącej się / 231
2. Zmiana roli nauczyciela w szkole uczącej się / 233
3. Zmiana roli ucznia w szkole uczącej się / 235
4. Zmiana roli rodzica w szkole uczącej się / 236
5. Postulaty / 236
Bibliografia / 241
Aneksy – wzory narzędzi badawczych / 257

Załącznik nr 1. Wywiad z dyrektorem szkoły / 259
Załącznik nr 2. Ankieta dla rodziców na temat współpracy rodziny i szkoły / 265
Załącznik nr 3. Skala ocen dla rodziców / 271
Załącznik nr 4. Ankieta dla nauczycieli na temat współpracy rodziny i szkoły / 279
Załącznik nr 5. Skala ocen dla nauczycieli / 285


292 stron, Format: 15.5x22.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022