|
WYKŁADY Z PEDAGOGIKI OGÓLNEJ T.2 O INTEGRALNĄ WIZJĘ CZŁOWIEKA
SCHULZ R. wydawnictwo: UMK, 2007, wydanie I cena netto: 26.90 Twoja cena 25,56 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Wykłady z pedagogiki ogólnej t. 2
O integralną wizję człowieka i jego rozwoju
Ze słowa wstępnego
Głównym przedmiotem analizy w obecnym tomie jest problematyka ontologiczna,
implikowana przez pytanie o miejsce i rolę edukacji w całościowym procesie
konstytuowania się jednostkowego bytu ludzkiego. W odróżnieniu od dotychczas
stosowanych w filozofii wychowania podejść, zagadnienie to jest rozpatrywane z
perspektywy antropologicznej.
Status obecnego tomu, podobnie jak poprzedniego, jest dwoisty. Pod pewnymi względami
jest to monografia naukowa, gdyż dotyczy pojedynczego, nie w pełni rozpoznanego
zagadnienia, w odniesieniu do którego stosuje się przyjętą w nauce procedurę
formułowania problemów oraz zgłaszania uzasadnionych propozycji ich rozwiązania. Z
drugiej strony jest to skrypt akademicki, miejscami o charakterze tylko konspektu
wykładu, przeznaczony dla studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich,
wspomagający przyswajanie wiadomości z zakresu pedagogiki ogólnej.
Słowo wstępne;
Antropologia systemowa fundamentem światopoglądowym pedagogiki (O perspektywę
antropologiczną w pedagogice ogólnej)
Pedagogika jako nauka o człowieku
Problematyka antropologiipedagogicznej
Jakiej antropologii potrzebuje pedagogika?
Niezbędność perspektywy systemowej w antropologii
Paradygmatsystemowy i pojęcie systemu
Antropologia w poszukiwaniu systemowegoobrazu człowieka
Człowiek czy antroposystem?
Perspektywasynchroniczna i diachroniczna w poznaniu antroposystemu
O systemowyobraz antroporozwoju);
Człowiek rozwijający się - losy idei (Rozwójczłowieka jako kategoria
historyczno-kulturowa)
Wybrane kategorie desygnujące rozwój
Jednostka ludzka - z dziejów idei
Jednostkaludzka - współczesne perspektywy oglądu i kategorie opisu
Naukoweteorie rozwoju osobniczego człowieka
Filozoficzne koncepcje rozwojuosobniczego człowieka
Homogeneza (Rozwój jednostki ludzkiej -przegląd dążeń integracyjnych
Ku systemowej wizji rozwoju osobniczego człowieka
Kategoria homogenezy - ogólna charakterystyka pojęcia
Teliczny wymiar homogenezy - dziedziną pedagogiki
Opieka jako kategoria antropologiczna
Z problematyki pedagogicznego samopoznania(Fides et ratio w doświadczeniu
pedagogicznym )
Refleksje o uniwersumjęzykowym edukacji
Trzy myśli o aksjologii pedagogicznej
152 strony, Format: 16.0x24.0cm, oprawa kartonowa foliowana
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|