wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 26.90 25,56   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

WYKŁADY Z PEDAGOGIKI OGÓLNEJ T.2 O INTEGRALNĄ WIZJĘ CZŁOWIEKA


SCHULZ R.

wydawnictwo: UMK, 2007, wydanie I

cena netto: 26.90 Twoja cena  25,56 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wykłady z pedagogiki ogólnej t. 2

O integralną wizję człowieka i jego rozwoju


Ze słowa wstępnego

Głównym przedmiotem analizy w obecnym tomie jest problematyka ontologiczna, implikowana przez pytanie o miejsce i rolę edukacji w całościowym procesie konstytuowania się jednostkowego bytu ludzkiego. W odróżnieniu od dotychczas stosowanych w filozofii wychowania podejść, zagadnienie to jest rozpatrywane z perspektywy antropologicznej.

Status obecnego tomu, podobnie jak poprzedniego, jest dwoisty. Pod pewnymi względami jest to monografia naukowa, gdyż dotyczy pojedynczego, nie w pełni rozpoznanego zagadnienia, w odniesieniu do którego stosuje się przyjętą w nauce procedurę formułowania problemów oraz zgłaszania uzasadnionych propozycji ich rozwiązania. Z drugiej strony jest to skrypt akademicki, miejscami o charakterze tylko konspektu wykładu, przeznaczony dla studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich, wspomagający przyswajanie wiadomości z zakresu pedagogiki ogólnej.


Słowo wstępne;

Antropologia systemowa fundamentem światopoglądowym pedagogiki (O perspektywę antropologiczną w pedagogice ogólnej)  

Pedagogika jako nauka o człowieku  

Problematyka antropologiipedagogicznej  

Jakiej antropologii potrzebuje pedagogika? 

Niezbędność perspektywy systemowej w antropologii  

Paradygmatsystemowy i pojęcie systemu  

Antropologia w poszukiwaniu systemowegoobrazu człowieka  

Człowiek czy antroposystem?  

Perspektywasynchroniczna i diachroniczna w poznaniu antroposystemu  

O systemowyobraz antroporozwoju);

Człowiek rozwijający się - losy idei (Rozwójczłowieka jako kategoria historyczno-kulturowa)  

Wybrane kategorie desygnujące rozwój  

Jednostka ludzka - z dziejów idei  

Jednostkaludzka - współczesne perspektywy oglądu i kategorie opisu  

Naukoweteorie rozwoju osobniczego człowieka  

Filozoficzne koncepcje rozwojuosobniczego człowieka

Homogeneza (Rozwój jednostki ludzkiej -przegląd dążeń integracyjnych  

Ku systemowej wizji rozwoju osobniczego człowieka  

Kategoria homogenezy - ogólna charakterystyka pojęcia 

Teliczny wymiar homogenezy - dziedziną pedagogiki  

Opieka jako kategoria antropologiczna

Z problematyki pedagogicznego samopoznania(Fides et ratio w doświadczeniu pedagogicznym ) 

Refleksje o uniwersumjęzykowym edukacji  

Trzy myśli o aksjologii pedagogicznej


152 strony, Format: 16.0x24.0cm, oprawa kartonowa foliowana

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022