wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 36.70 34,87   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

WYKŁADY Z PEDAGOGIKI T.3 LOGOS EDUKACJI


SCHULZ R.

wydawnictwo: UMK, 2009, wydanie I

cena netto: 36.70 Twoja cena  34,87 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wykłady z pedagogiki tom 3

Logos edukacji


Niniejsza książka to wynik realizacji jednego z punktów szerszego planu, polegającego na zastosowaniu perspektywy antropologicznej w definiowaniu i rozstrzyganiu światopoglądowych problemów pedagogiki.

Zawiera ona charakterystykę pedagogicznego poznania i wiedzy na szerszym tle procesów informacyjnych, leżących u podstaw narodzin, funkcjonowania i rozwoju ładu edukacyjnego. Swym podtytułem praca nawiązuje do jednego z rozdziałów (Pedagogika jako logos edukacji) pierwszego tomu obecnego cyklu Wykładów, w którym idee tu rozwijane zostały po raz pierwszy przedstawione w swej wstępnej, a zarazem elementarnej postaci.

W sensie dydaktycznym prezentowana książka dotyczy spraw, które w systemie kształcenia wyższego pedagogów (na UMK) zajmują miejsce pośrednie między „Wprowadzeniem do pedagogiki" a „Metodologią badań pedagogicznych".

Znaczenie terminu „logos" jest najczęściej objaśniane za pomocą takich pojęć, jak: „słowo", „mowa", „rozum", „nauka", „myślenie". Sens nadrzędny w stosunku do tych znaczeń ma jednak interpretacja, zgodnie z którą „logos" to duch, dusza, czynnik ożywiający martwą materię, siła tłumacząca szczególny status i własności tworów ożywionych. W takim właśnie - ogólnym - znaczeniu, z jego licznymi pochodnymi, słowo „logos" jest stosowane w niniejszej książce.

„Duchem" systemu edukacyjnego jest zachodzący w nim „metabolizm informacyjny". To on ostatecznie „odpowiada" za to, że systemy edukacyjne (mikro lub makro) charakteryzuj ą się własnościami typowymi dla „ożywionych" skład­ników rzeczywistości kulturowej:
- są wyodrębnione z otoczenia - całkowicie lub częściowo, trwale lub przejściowo; mają status bytu całościowego, w sensie strukturalnym czy funkcjonalnym,
- zorganizowanego, posiadającego własną strukturę, samoregulującego się; realizują przypisane im (z racji zajmowanego miejsca i roli w kulturze) funkcje, misje czy cele - ukryte lub jawne, zakładane lub artykułowane;
- utrzymują w czasie swą strukturę, organizację; przeciwdziałają entropii;
- przystosowują swą strukturę i zachowanie do warunków środowiskowych; podlegają rozwojowi.


226 stron, Format: 15.5x22.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022