wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 38.50 36,58   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

MEDIA WERSJA BETA FILM I TELEWIZJA W CZASACH GIER KOMPUTEROWYCH I INT.


FILICIAK M.

wydawnictwo: KATEDRA, 2013, wydanie I

cena netto: 38.50 Twoja cena  36,58 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Media wersja beta

Film i telewizja w czasach gier komputerowych i internetu


"Książkę Mirosława Filiciaka można czytać w sposób co najmniej dwojaki. Po pierwsze jako pogłębioną analizę relacji zachodzących dziś pomiędzy mediami, jako refleksję na temat sposobów ich używania przez odbiorców oraz kulturowych i społecznych konsekwencji przeobrażeń, jakim ulega system medialny. Po drugie jako tekst zawierający propozycję znaczącej korekty w sposobie uprawiania nauk humanistycznych, propozycję detronizującą tekst jako podstawowy przedmiot analiz na rzecz przyglądania się społecznym praktykom, technologiom, działaniom aktorów jako czynnikom odpowiedzialnym za formowanie się określonego porządku społecznego i kulturowego".

(prof. Marek Krajewski)

"Media, wersja beta Mirosława Filiciaka to książka, która znakomicie odświeża dyskurs rodzimego medioznawstwa i kulturoznawstwa. To znakomite, ciekawie napisane studium „starych” i „nowych” mediów jako praktyk oraz praktyk samego medioznawstwa; praca kulturoznawcza o walorze wybitnie interdyscypliarnym, pokazująca pośrednio, jak niefunkcjonalny jest obecny akademicki podział pracy, który do tej pory separował filmoznawstwo i badania nad mediami od etnografii, socjologii i „teorii praktyki”, teorię mediów od historii kultury; medioznawstwo od socjologii wiedzy, archeologię mediów od software studies".

(prof. Tomasz Majewski)


Mirosław Filiciak – medioznawca, adiunkt w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, redaktor kwartalnika „Kultura Popularna”. Jego zainteresowania ogniskują się na przecięciu zjawisk kultury współczesnej i mediów cyfrowych.


Wstęp

ROZDZIAŁ 1
Problemy badań nad mediami, czyli założenia wstępne
Problem pierwszy - o wyjściu zza biurka
Problem drugi - społeczne czy techniczne?
Problem trzeci - pozycja badacza
Raz, dwa, trzy... i co dalej?

ROZDZIAŁ 2
Gra w kino
Gry i kino jako wydarzenia wizualne
Przyjemność (iluzji) kontroli
Filmo-gra - renesans obrazów-działań
Immersja w kinie - movie ride
Hybrydyzacja technologiczna - machinima i interaktywne filmy
Film o innych mediach - tematyzacja poprzez parateksty
Kino i symulacja

ROZDZIAŁ 3
W parku rozrywki: granice mediów
Pomiędzy mediami: Universal Studios
Korekta perspektywy
Kino oswojonych atrakcji
Konwergencja 1.0, konwergencja 2.0

ROZDZIAŁ 4
Telewizja "po telewizji"
Mniej popularne, bardziej demokratyczne
Inaczej niż telewizja?
Gra o prestiż
Polak przed ekranem
Nowe pola

ROZDZIAŁ 5
Nieautoryzowane, nieformalne... marginalne?
Nieformalność i imperializm teorii
W stronę konkluzji

Podziękowania
Bibliografia
Indeks osób


312 stron, Format: 12.0x19.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022