wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

KULTURA SZTUKA EDUKACJA W ŚWIECIE ZMIAN


PANKOWSKA K. / REFLEKSJE ANTROPOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE

wydawnictwo: WYD UW, 2013, wydanie I

cena netto: 31.90 Twoja cena  30,31 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kultura sztuka edukacja w świecie zmian

Refleksje antropologiczno-pedagogiczne


Książka prezentuje problemy współczesnej edukacji w sytuacji przyspieszonych przemian kulturowych.

Dotyczy procesów związanych z umasowieniem treści kulturowych, ich unifikacją i globalizacją. Traktuje o wyzwaniach edukacyjnych ze strony kultury popularnej, o nowych perspektywach pedagogiki kultury, przemianach w obrębie kanonu.

Analizuje również takie zjawiska i problemy we współczesnej kulturze, które implikują problemy pedagogiczne, jak: wirtualizacja rzeczywistości, wkraczanie zabawy (karnawału) jako imperatywu w codzienne życie człowieka, presja mód i trendów, powodująca odchodzenie od myślenia o edukacji kategoriami trwałych wzorów.

Wskazuje też na nowe relacje sztuki i kultury współczesnej, prowadzące do redefinicji teorii wychowania estetycznego.


Wstęp. Zmiany w świecie współczesnym i problemy wychowania

CZĘŚĆ I. Kultura i edukacja - nowe problemy, nowe zadania

ROZDZIAŁ 1. Wychowanie w czasach popkultury
1.1. Pojęcie i zakres popkultury
1.2. Naukowe stanowiska wobec popkultury
1.3. Nostalgiczny paradygmat kultury
1.4. Przemiany w obrębie kanonu
1.5. Następne kierunki przemian i środki zaradcze
Zakończenie

ROZDZIAŁ 2. Pedagogika kultury wobec zjawiska globalizacji
2.1. Humanistyczny vs antropologiczny dyskurs kultury
2.2. Pytania o wartości kultur narodowych
2.3. Znajomość wielokulturowych kodów
2.4. Nowe wspólnoty kulturowe

ROZDZIAŁ 3. Kanon w procesie przemian kulturowych
3.1. Kanon szkolny w procesie przemian
3.2. Współczesny sposób istnienia kanonu
3.3. Kanon jako proces na osi czasu
3.4. Kanon kultury narodowej
3.5. Szkoła jako ostatni bastion kanonu?

ROZDZIAŁ 4. Myśl klasyków a postępująca liberalizacja wychowania
4.1. Nauczanie wychowujące - stanowisko historyczne
4.2. Progressive Education - i co dalej?
4.3. Nauczanie wychowujące - ujęcie antropologiczne
4.4. Antypedagogika a prefiguracja
4.5. Warunki wychowania dziś
4.6. Ważne zadania, szansę i możliwości

CZĘŚĆ II. Wychowanie w świecie przyspieszonych zmian

ROZDZIAŁ 1. Rzeczywistość zapośredniczona
1.1. Fikcja i rzeczywistość zapośredniczona
1.2. Problem: mimesis czy kreacja
1.3. Medialna narkotyzacja i kompetencje odbioru
1.4. Atawistyczne formy percepcji i współczesna
wizualizacja
Zakończenie

ROZDZIAŁ 2. Karnawalizacja codzienności i zabawa
2.1. Transfer karnawału w życie codzienne
2.2. Sacrum profanum - czas zhomogenizowany
2.3. Zjawisko zabawy i jej funkcje
2.4. Imperatyw i zniewolenie zabawą

ROZDZIAŁ 3. Współczesna przestrzeń - między utopią a dystopią
Zakończenie

ROZDZIAŁ 4. Zjawisko mody a wychowanie
4.1. Moda jako problem pedagogiczny
4.2. Cechy konstytuujące zjawisko mody
4.3. Funkcje mody
Konkluzja

ROZDZIAŁ 5. Przeszłość jako teren niechciany
5.1. Przeszłość jako teren postmodernistycznych spekulacji intelektualnych
5.2. Tyrania chwili a konieczność postrzegania zjawisk w procesie
5.3. Wypchnięcie przeszłości poza nawias a kształtowanie tożsamości
5.4. Przeszłość jako teren wykluczonych
5.5. Przeszłość jako turyzm
5.6. Przywrócić światu przeszłość

CZĘŚĆ III. Sztuka a współczesna edukacja estetyczna

ROZDZIAŁ 1. Miejsce sztuki w kulturze współczesnej
1.1. Spór o pojęcie i funkcje sztuki - czyli jak odróżnić sztukę od niesztuki
1.2. XX wiek - nowa sytuacja kulturowa
1.3. Sztuka a postmodernizm

ROZDZIAŁ 2. Teoria wychowania estetycznego w procesie przemian

ROZDZIAŁ 3. Współczesna estetyka - inspiracje pedagogiczne

ROZDZIAŁ 4. Między słowem a znaczeniem

ROZDZIAŁ 5. Sztuka w edukacji międzykulturowej
5.1. Edukacja międzykulturowa warunkiem koniecznym we współczesnym świecie
5.2. Sztuka - komunikacja - porozumienie
5.3. W poszukiwaniu uniwersalnego języka porozumienia
Zakończenie

Bibliografia


226 stron, Format: 12.5x19.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022