|
INSTRUKCJA EGZEKUCYJNA DLA URZĘDÓW MIAST I GMIN WRAZ Z 48 WZORAMI PISM
WOJDYLAK-SPUTOWSKA Z. SPUTOWSKI A.J. wydawnictwo: ODDK, 2013, wydanie I cena netto: 169.40 Twoja cena 160,93 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Instrukcja egzekucyjna dla urzędów miast i gmin wraz z 48 wzorami pism
(z suplementem elektronicznym)
Od marca 2013 roku obowiązują nowe przypisy – z których wynika
konieczność utworzenia komórek egzekucji administracyjnej w każdym urzędzie miasta i
gminy!
Pierwszy na rynku – GOTOWY WZORZEC INSTRUKCJI,
który:
- pomoże zorganizować Referat Egzekucji Administracyjnej w urzędzie:
– zadania i organizacja pracy Referatu Egzekucji Administracyjnej + biurowość
– wskazówki dotyczące ogólnych przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w
administracji
- omawia poszczególne etapy egzekucji i organizację pracy
– wszczęcie, ograniczenia, wstrzymanie, zawieszenie i umorzenie egzekucji
– przygotowanie i planowanie egzekucji, w tym przydział zadań poborcom i kontrola
wykonania
– pracy poborcy
- instruuje co do rodzajów egzekucji (w tym zajecie, sprzedaż, zbieg)
- zapewni wypełnienie obowiązków wynikających z przepisów
– koszty egzekucyjne /opłaty i wydatki
– podział sumy uzyskanej z egzekucji
– zażalenia i skargi + sprawozdawczość
- zawiera komplet wzorcowej dokumentacji (48 wzorów!) oraz
- suplement elektroniczny zawierający tekst instrukcji oraz wzory dokumentów w
formacie MS Word, co pozwala na łatwe i szybkie ich dostosowanie do
indywidualnych wymogów i rozwiązań stosowanych w jednostce.
Ważne: w ustawie z dnia 25 stycznia 2013 roku o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i
porządku w gminach, Dz.U. z 2013 r., poz. 228 – wprowadzono zapis, że ”wójt,
burmistrz lub prezydent miasta jest organem egzekucyjnym uprawnionym do stosowania
wszystkich środków egzekucyjnych, z wyjątkiem egzekucji z nieruchomości, w egzekucji
administracyjnej należności pieniężnych z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi.” (art. 6qa).
Taki stan rzeczy determinuje konieczność utworzenia w wszystkich urzędach gmin i miast
komórek egzekucji administracyjnej.
Wstęp
Wykaz aktów prawnych
Wykaz skrótów
Rozdział 1. Instrukcja egzekucji administracyjnej dla urzędu gminy - urzędu
miasta
Rozdział 2. Wzory dokumentacji dla referatu egzekucji administracyjnej
2.1. Ewidencja opłat komorniczych
2.2. Ewidencja opłat od kwot ściągniętych egzekucyjnie oraz wpłaconych w wyniku
zastosowania środków egzekucyjnych
2.3. Ewidencja postanowień o wstrzymaniu postępowania egzekucyjnego
2.4. Ewidencja rejonów egzekucyjnych i ruchu służbowego
2.5. Ewidencja spraw inspektora ds. egzekucji administracyjni
2.6. Ewidencja zawiadomień o zajęciu praw majątkowych stanowiących wierzytelność
pieniężną u innego dłużnika zajętej wierzytelności niż pracodawca, organ rentowy
lub bank
2.7. Ewidencja zawiadomień o zajęciu praw majątkowych w postaci papierów
wartościowych, zapisanych na rachunku papier w wartościowych oraz wierzytelności z
rachunku pieniężnego u dłużnika zajętej wierzytelności będącego podmiotem
prowadzącym takie rachunki
2.8. Ewidencja zawiadomień o zajęciu praw majątkowych stanowiących wierzytelność z
rachunku bankowego u dłużnika zajętej wierzytelności będącego bankiem
2.9. Ewidencja zawiadomień o zajęciu praw majątkowych stanowiących wynagrodzenie u
dłużnika zajętej wierzytelności będącego pracodawcą
2.10. Ewidencja zawiadomień o zajęciu praw majątkowych stanowiących świadczenie z
zaopatrzenia emerytalnego oraz z ubezpieczenia
społecznego u dłużnika zajętej wierzytelności będącego organem rentowym
2.11. Kontrola likwidacji niektórych zaległości pieniężnych
2.12. Księga magazynowa
2.13. Nalepka egzekucyjna
2.14. Nota obciążeniowa - lista kosztów egzekucyjnych obciążających wierzyciela
2.15. Obwieszczenie o licytacji
2.16. Pismo do sądu w sprawie zbiegu egzekucji
2.17. Pismo do współwłaściciela zajętej ruchomości i
2.18. Pismo przekazujące protokół o udaremnieniu egzekucji do prokuratury
2.19. Plan egzekucyjy na miesiąc ... 20 ... r
2.20. Pokwitowanie odbioru zwiezionych ruchomości
2.21. Polecenie organu egzekucyjnego dotyczące przeszukania odzieży na osobie
zobowiązanego
2.22. Protokół kontroli u dłużnika zajętej wierzytelności
2.23. Protokół licytacyjnej sprzedaży ruchomości
2.24. Protokół o niedojściu licytacji do skutku
2.25. Protokół o stan e majątkowym zobowiązanego (wariant I)
2.26. Protokół o stan e majątkowym zobowiązanego (wariant II)
2.27. Protokół odebrania dokumentu potwierdzającego posiadanie rachunku bankowego
2.28. Protokół otwarcia i przeszukania pomieszczeń i schowków
2.29. Protokół przeszukania odzieży na osobie zobowiązanego
2.30. Protokół sprzedaży ruchomości z wolnej ręki
2.31. Protokół udaremnienia egzekucji
2.32. Protokół zamknięcia mieszkania / lokalu
2.33. Przydział służby na okres
2.34. Raport poborcy (wersja I)
2.35. Raport poborcy (wersja II)
2.36. Sprawozdanie z kontroli pracy poborcy
2.37. Wykaz teczek wierzycieli
2.38. Zarządzenie powołania komisji ds. otwarcia środków transportu zobowiązanego,
lokali i innych pomieszczeń zajmowanych przez
zobowiązanego oraz schowków w tych środkach, lokalach i pomieszczeni ach
2.39. Zaświadczenie o nabyciu ruchomości z licytacji
2.40. Zawiadomienie o wysokości opłaty komorniczej
2.41. Zestawienie sum ściągniętych i liczby dokonanych czynności egzekucyjnych za
miesiąc roku
2.42. Zestawienie wpłat poborcy
2.43. Zezwolenie na dokonanie czynności egzekucyjnych w dni wolne - w porze nocnej
Rozdział 3. Wzory dokumentacji pracowniczej
3.1. Oświadczenie o materialnej odpowiedzialności
3.2. Upoważnienie Nr .../
3.3. Zakres czynności, obowiązków, uprawnień, odpowiedzialności pracownika urzędu
3.4. Zarządzenie - wysokość wynagrodzenia prowizyjnego
3.5. Obliczenie wy nagrodzenia prowizyjnego
130 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|