wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

BUDOWA RYNKU WEWNĘTRZNEGO USŁUG W UNII EUROPEJSKIEJ MIO-592


SZYPULEWSKA-PORCZYŃSKA A.

wydawnictwo: SGH, 2013, wydanie I

cena netto: 46.90 Twoja cena  44,56 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

BUDOWA RYNKU WEWNĘTRZNEGO USŁUG W UNII EUROPEJSKIEJ

(MiO 592)


Niniejsza praca poświęcona została przedstawieniu problemu integracji rynków usług państw Unii Europejskiej. Budowa rynku wewnętrznego obejmującego swobodę świadczenia usług została przewidziana już w pierwotnym traktacie powołującym EWG - w traktacie rzymskim z 1957 r.

W okresie najbardziej intensywnej budowy tego rynku, tj. w latach 1985-1993, podjęto w ówczesnej EWG działania na rzecz zrealizowania tego celu. W przypadku usług miały one ograniczony zasięg. Wynikało to przede wszystkim z niewielkiej liczby sektorów usługowych objętych integracją. Szerokie działania na rzecz pogłębienia integracji rynków usług podjęto ponownie w pierwszej dekadzie XXI w., głównie w związku z poszukiwaniem źródeł wzrostu gospodarczego w Unii Europejskiej oraz chęcią poprawy konkurencyjności unijnych firm usługowych na rynku UE i na całym rynku światowym w warunkach zaostrzającej się konkurencji międzynarodowej i słabnącej pozycji firm unijnych. Przejawem tych działań była przyjęta w 2006 r. tzw. dyrektywa usługowa, zawierająca rozwiązania mające ułatwić korzystanie ze swobody świadczenia usług oraz swobody przedsiębiorczości w usługach. Jednak i ten etap integracji sektora usług przyniósł ograniczone efekty. W 2012 r. Komisja Europejska ponownie zainicjowała przedsięwzięcia, których celem był istotny krok naprzód w zakresie eliminacji barier w handlu usługami na rynku UE.

ze wstępu


Wprowadzenie


Rozdział 1. Integracja rynków usług państw Unii Europejskiej. Uwarunkowania i koncepcja

1.1. Pojęcie usług i międzynarodowego handlu usługami

1.2. Ograniczenia w handlu usługami

1.3. Usługi w procesie integracji europejskiej

1.4. Pozaekonomiczny wymiar integracji rynków usługowych

1.5. Unijna polityka handlowa a integracja rynków usługowych

1.6. Narzędzia integracji rynków usługowych

1.7. Koncepcja rynku wewnętrznego usług


Rozdział 2. Polityka Unii Europejskiej w zakresie integracji rynków usług

2.1. Podstawy prawne handlu usługami na rynku wewnętrznym

2.2. Metody regulacji usług w Unii Europejskiej

2.3. Usługi świadczone w interesie ogólnym

2.4. Regulacje sektorowe

2.5. Handel elektroniczny i inne usługi online

2.6. Uznawanie kwalifikacji zawodowych

2.7. Delegowanie pracowników

2.8. Dyrektywa usługowa

2.9. Unijna strategia rozwoju rynku wewnętrznego usług na drugie dziesięciolecie XXI wieku


Rozdział 3. Postępy w integrowaniu rynków usług państw Unii Europejskiej

3.1. Znaczenie i struktura działalności usługowej w Unii Europejskiej

3.2. Integracja państw UE z gospodarką światową w handlu usługami

3.3. Integracja rynków usług związana z handlem transgranicznym

3.4. Integracja rynków usług związana z obecnością handlową

3.5. Integracja rynków usługowych związana z mobilnością osób

3.6. Konwergencja cen


Uwagi końcowe

Bibliografia


221 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022