|

BUDOWA RYNKU WEWNĘTRZNEGO USŁUG W UNII EUROPEJSKIEJ MIO-592
SZYPULEWSKA-PORCZYŃSKA A. wydawnictwo: SGH, 2013, wydanie I cena netto: 46.90 Twoja cena 44,56 zł + 5% vat - dodaj do koszyka BUDOWA RYNKU WEWNĘTRZNEGO USŁUG W UNII EUROPEJSKIEJ
(MiO 592)
Niniejsza praca poświęcona została przedstawieniu problemu integracji rynków
usług państw Unii Europejskiej. Budowa rynku wewnętrznego obejmującego swobodę
świadczenia usług została przewidziana już w pierwotnym traktacie powołującym EWG -
w traktacie rzymskim z 1957 r.
W okresie najbardziej intensywnej budowy tego rynku, tj. w latach 1985-1993, podjęto w
ówczesnej EWG działania na rzecz zrealizowania tego celu. W przypadku usług miały one
ograniczony zasięg. Wynikało to przede wszystkim z niewielkiej liczby sektorów
usługowych objętych integracją. Szerokie działania na rzecz pogłębienia integracji
rynków usług podjęto ponownie w pierwszej dekadzie XXI w., głównie w związku z
poszukiwaniem źródeł wzrostu gospodarczego w Unii Europejskiej oraz chęcią poprawy
konkurencyjności unijnych firm usługowych na rynku UE i na całym rynku światowym w
warunkach zaostrzającej się konkurencji międzynarodowej i słabnącej pozycji firm
unijnych. Przejawem tych działań była przyjęta w 2006 r. tzw. dyrektywa usługowa,
zawierająca rozwiązania mające ułatwić korzystanie ze swobody świadczenia usług
oraz swobody przedsiębiorczości w usługach. Jednak i ten etap integracji sektora usług
przyniósł ograniczone efekty. W 2012 r. Komisja Europejska ponownie zainicjowała
przedsięwzięcia, których celem był istotny krok naprzód w zakresie eliminacji barier
w handlu usługami na rynku UE.
ze wstępu
Wprowadzenie
Rozdział 1. Integracja rynków usług państw Unii Europejskiej. Uwarunkowania i
koncepcja
1.1. Pojęcie usług i międzynarodowego handlu usługami
1.2. Ograniczenia w handlu usługami
1.3. Usługi w procesie integracji europejskiej
1.4. Pozaekonomiczny wymiar integracji rynków usługowych
1.5. Unijna polityka handlowa a integracja rynków usługowych
1.6. Narzędzia integracji rynków usługowych
1.7. Koncepcja rynku wewnętrznego usług
Rozdział 2. Polityka Unii Europejskiej w zakresie integracji rynków usług
2.1. Podstawy prawne handlu usługami na rynku wewnętrznym
2.2. Metody regulacji usług w Unii Europejskiej
2.3. Usługi świadczone w interesie ogólnym
2.4. Regulacje sektorowe
2.5. Handel elektroniczny i inne usługi online
2.6. Uznawanie kwalifikacji zawodowych
2.7. Delegowanie pracowników
2.8. Dyrektywa usługowa
2.9. Unijna strategia rozwoju rynku wewnętrznego usług na drugie dziesięciolecie XXI
wieku
Rozdział 3. Postępy w integrowaniu rynków usług państw Unii Europejskiej
3.1. Znaczenie i struktura działalności usługowej w Unii Europejskiej
3.2. Integracja państw UE z gospodarką światową w handlu usługami
3.3. Integracja rynków usług związana z handlem transgranicznym
3.4. Integracja rynków usług związana z obecnością handlową
3.5. Integracja rynków usługowych związana z mobilnością osób
3.6. Konwergencja cen
Uwagi końcowe
Bibliografia
221 stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|