|
MARKETING INWESTORSKI JAKO PROCES ZASPOKAJANIA POTRZEB NA RYNKU KAPIT.
BĘBEN R. wydawnictwo: DIFIN, 2013, wydanie I cena netto: 46.00 Twoja cena 43,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Marketing inwestorski jako proces zaspokajania potrzeb na rynku kapitałowym
Poszukiwanie kapitału niezbędnego do finansowania aktywów przedsiębiorstwa to
stały element działań związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Firmy,
szczególnie te znajdujące się w początkowej fazie swojego rozwoju, mają ograniczony
dostęp do zasobów finansowych, a zapewnienie dostępności kapitału jest
niejednokrotnie czynnikiem determinującym możliwość i tempo ich rozwoju. Wprawdzie
współczesny rynek pieniądza i kapitału charakteryzuje się różnorodnością
instrumentów finansowych, jednak w praktyce okazuje się, że każdy finansujący
(kredytodawca, inwestor, nabywca obligacji itp.) ma swoje wymagania, którym niełatwo
sprostać.
U podstaw pracy legło założenie, że analogicznie jak na rynku konsumpcyjnym, gdzie
trudności ze zbytem wyprodukowanych towarów spowodowały rozwój koncepcji marketingu,
tak i na rynku finansowym problemy z pozyskaniem kapitału sprzyjać będą rozwojowi
marketingu nazwanego tu marketingiem inwestorskim. Jego wykorzystanie w działaniach
podejmowanych na rynku kapitałowym ma zwiększać szanse na skuteczne i efektywne
pozyskiwanie finansowania.
Celem książki jest pokazanie rynku kapitałowego z perspektywy koncepcji marketingu.
Przedmiotem badań prezentowanych w opracowaniu jest marketing inwestorski rozumiany
jako proces zarządczy, w ramach którego przedsiębiorstwo dąży do zwiększania swojej
wartości poprzez umiejętne i efektywne pozyskiwanie kapitału oraz budowanie
długotrwałych korzystnych relacji z podmiotami i osobami finansującymi jego
działalność.
Wprowadzenie
Rozdział 1. Teoretyczne podstawy działalności marketingowej na rynku
kapitałowym
1. Istota i podział rynku finansowego
2. Rynek kapitałowy oraz instrumenty finansowe w ujęciu marketingowym
3. Ewolucja marketingu w świetle zmian na rynku kapitałowym
4. Pojęcie i charakterystyka marketingu inwestorskiego
5. Strategia STP na rynku kapitałowym
Rozdział 2. Zaspokajanie potrzeb kapitałowych podmiotów gospodarczych
1. Istota i warunki transakcji wymiany na rynku kapitałowym
2. Zapotrzebowanie na kapitał w świetle potrzeb inwestycyjnych podmiotów gospodarczych
oraz oczekiwań finansujących
3. Stadia finansowania przedsiębiorstwa
4. Charakterystyka zapotrzebowania na kapitał w świetle cyklu życia podmiotu
gospodarczego i jego produktów
4.1. Potrzeby kapitałowe przedsiębiorstw w fazie inkubacji
4.2. Finansowanie przedsiębiorstw w okresie ekspansji
4.3. Finansowanie dojrzałych przedsiębiorstw
4.4. Finansowanie przedsiębiorstw w okresie schyłku i restrukturyzacji
Rozdział 3. Czynniki kształtujące decyzje inwestorów podejmowane na rynku
kapitałowym
1. Teoria podejmowania decyzji w warunkach niepewności
2. Rodzaje heurystyk i błędów poznawczych popełnianych przez inwestorów
3. Obecność emocji w zachowaniach inwestorów na rynku kapitałowym w podejściu
behawioralnym
4. Identyfikacja potrzeb inwestorów jako uczestników rynku kapitałowego
Rozdział 4. Motywy działania inwestorów w świetle wyników badań
1. Klasy motywów kształtujących działania inwestorów przyjęte w badaniu ankietowym
2. Charakterystyka populacji badania i ograniczenia wnioskowania
3. Ogólna charakterystyka podejścia badawczego
4. Prezentacja założeń, wyników i wniosków z badania
5. Analiza wyników badania wg kryteriów segmentacji rynku
6. Założenia segmentacji post hoc inwestorów z populacji badania
7. Identyfikacja i ocena względnie jednorodnych grup inwestorów
Rozdział 5. Praktyczne aspekty budowania relacji z uczestnikami rynku
kapitałowego
1. Konsekwencje podmiotowości uczestników transakcji gospodarczych
2. Zalety współpracy z doradcami i pośrednikami
3. Wybrane narzędzia oddziaływania podmiotów gospodarczych na uczestników rynku
kapitałowego
Wnioski
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
191 stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|