wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 37.50 35,63   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

WRASTANIE W KULTURĘ TRANSMISJA NARRACJI W WYCHOWANIU RODZINNYM


DRYLL E.

wydawnictwo: ENETEIA, 2013, wydanie I

cena netto: 37.50 Twoja cena  35,63 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wrastanie w kulturę

Transmisja narracji w wychowaniu rodzinnym


Książka w nowatorski sposób podejmuje zagadnienie związków między edukacją a kulturą z perspektywy psychologii narracyjnej.

Autorka wykazuje, że istotną rolę w procesie wychowania odgrywają narracje „wielkie”, opowieści rodzinne o miłości czy dzieciństwie, jak również narracje „małe”, za pomocą których rodzice przekazują dzieciom ważne treści.

Rozwój psychiczny jest efektem nie tylko świadomych oddziaływań wychowawczych rodziców, ale także „zanurzania się” dziecka w świecie znaczeń, jakie oferuje mu kultura. Narracje kultury są bogate w psychologiczne treści; zapisane w języku kształtują środowisko rodzinne, moralność i regulują stosunki międzyludzkie.

Publikacja adresowana do psychologów i pedagogów, jak również antropologów, socjologów, terapeutów rodzinnych oraz rodziców zainteresowanych problematyką wychowania.


Od wydawcy

Rozdział 1: Zarys modelu opisującego proces wychowawczy
1.1. Założenia teoretyczne
1.2. Regulacyjna funkcja słowa
1.3. Moralność
1.4. Pytanie o sens wychowania

Rozdział 2: Semantyczna analiza narracji
2.1. Inspiracje i charakterystyka ogólna
2.2. Tryb tekstu
2.3. Wątki tematyczne i epizody
2.4. Makrostruktura fabularna opowiadania
2.5. Badanie tekstu na poziomie zdania
2.6. Analiza dialogu

Rozdział 3: W obliczu narracji wielkich
3.1. Problem i pytania badawcze
3.2. Metoda badań
3.3. Wyniki
3.3.1. Studium pierwsze: standardy moralne wierzących i niewierzących
3.3.2. Studium drugie: filozofowie i klerycy wobec standardów moralnych
3.4. Podsumowanie

Rozdział 4: Narracje o miłości
4.1. Problem i pytania badawcze
4.2. Metoda badań
4.3. Wyniki
4.3.1. Studium pierwsze: rozwój schematu love story u nastolatek
4.3.2. Studium drugie: love story kobiet dojrzałych
4.3.3. Studium trzecie: córki, matki, babcie – transmisja schematu love story
4.4. Podsumowanie

Rozdział 5: Narracje o dziecku
5.1. Problem i pytania badawcze
5.2. Metoda badań
5.3. Wyniki
5.3.1. Studium pierwsze: opowieść o dziecku z zaburzeniami zachowania
5.3.2. Studium drugie: opowieść o dziecku z ADHD
5.3.3. Studium trzecie: opowieść o wychowaniu dziecka z ADHD
5.4. Podsumowanie

Rozdział 6: Narracje dla dziecka
6.1. Problem i pytania badawcze
6.2. Metoda badań
6.3. Wyniki
6.3.1. Studium pierwsze: uczenie empatii
6.3.2. Studium drugie: co zrobić, jak się coś zrobi źle
6.4. Podsumowanie

Rozdział 7: Jak się wrasta w kulturę
7.1. Wychowanie jako współuczestnictwo w kulturze
7.2. Dialog rodzice–dzieci. Charakterystyka relacji
7.3. Przekaz narracyjny w rozwoju regulacji podmiotowej

Bibliografia
Informacja o Autorce


193 strony, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022