|
WPROWADZENIE DO RASPBERRY PI
RICHARDSON M. WALLACE SH. wydawnictwo: PROMISE, 2016, wydanie IIcena netto: 39.30 Twoja cena 37,34 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Wprowadzenie do Raspberry Pi
Co możemy robić z Raspberry Pi, komputerem o wielkości karty kredytowej
kosztującym zaledwie 35 dolarów?
Wszystko!
Jeżeli uczysz się programować lub zamierzasz realizować nowe projekty
elektroniczne, przeczytaj ten praktyczny przewodnik, aby zobaczyć, jak wartościowa może
być ta mała wszechstronna platforma.
Ta książka pokazuje krok po kroku różnorodne możliwości związane z zabawą i
edukacją. Korzystaj z wielu wstępnie załadowanych języków programowania. Używaj
Raspberry Pi z Arduino. Twórz projekty związane z Internetem. Baw się multimediami. Z
Raspberry Pi możesz robić to wszystko i jeszcze więcej.
» Zapoznaj się z funkcjami sprzętowymi płytki Pi.
» Naucz się Linuksa w wystarczającym stopniu, aby korzystać z tego systemu
operacyjnego.
» Poznaj podstawy języków Python i Scratch — i zacznij programować.
» Rysuj grafiki, odtwarzaj dźwięki i obsługuj zdarzenia myszy dzięki bibliotece
Pygame.
» Użyj złączy wejściowych i wyjściowych Pi, aby obsługiwać sprzęt.
» Odkryj, jak platformy Arduino i Raspberry Pi uzupełniają się wzajemnie.
» Integruj kamery internetowe USB i inne urządzenia peryferyjne w swoich projektach.
» Utwórz własny serwer internetowy w języku Python na komputerze Pi.
Matt Richardson jest kreatywnym technologiem, producentem wideo i
redaktorem wspierającym magazynu MAKE i Makezine.com.
Shawn Wallace jest redaktorem w wydawnictwie O’Reilly Media.
Przedmowa
Co możemy z tym robić?
Raspberry Pi dla majsterkowiczów
Linux i Raspberry Pi
Co inni z tym zrobili
Konwencje zastosowane w tej książce
Korzystanie z przykładów kodu
Jak się z nami skontaktować
Podziękowania
1. Uruchamianie
Przewodnik po płytkach
Właściwe urządzenia peryferyjne
Obudowa
Wybór dystrybucji
Karty Flash SD
Rozruch
Konfi gurowanie komputera Pi
Wyłączanie
Rozwiązywanie problemów
Dodatkowe informacje
2. Podstawy Linuksa na Raspberry Pi
Korzystanie z wiersza poleceń
Pliki i system plików
Więcej poleceń Linuksa
Procesy
Sudo i uprawnienia
Sieć
/etc
Określanie daty i czasu
Instalacja nowego oprogramowania
Dodatkowe informacje
3. Język Python na komputerze Pi
Witaj Python
Odrobinę więcej o języku Python
Obiekty i moduły
Jeszcze więcej modułów
Rozwiązywanie problemów
Dodatkowe informacje
4. Animacje i multimedia w języku Python
Witaj Pygame
Obiekty Surface biblioteki Pygame
Rysowanie na obiektach klasy Surface
Obsługa zdarzeń i wejścia
Sprite‘y
Odtwarzanie dźwięku
Odtwarzanie wideo
Dodatkowe informacje
5. Scratch na komputerze Pi
Witaj Scratch
Scena
Jeszcze dwie informacje na temat sprite‘ów
Większy przykład: gra Przybysze z kosmosu
Scratch i świat rzeczywisty
Udostępnianie programów
Dodatkowe informacje
6. Platformy Arduino i Pi
Instalacja Arduino w systemie Raspbian
Znajdowanie portu szeregowego
Komunikacja szeregowa
Dodatkowe informacje
7. Podstawowe wejście i wyjście
Używanie wejść i wyjść
Wyjście cyfrowe: świecenie diody
Wejście cyfrowe: odczytywanie stanu przycisku
Projekt: lampa włączana według harmonogramu cron
Pisanie skryptów poleceń
Podłączanie lampy
Harmonogram poleceń w programie cron
Więcej na temat programu cron
Dodatkowe informacje
8. Programowanie wejść i wyjść w języku Python
Instalowanie i testowanie GPIO w języku Python
Miganie diody
Czytanie przycisku
Projekt: prosty odtwarzacz dźwięków
Dodatkowe informacje
9. Kamery internetowe
Testowanie kamer internetowych
Instalowanie i testowanie biblioteki SimpleCV
Wyświetlanie obrazu
Modyfi kowanie obrazu
Dostęp do kamery internetowej
Rozpoznawanie twarzy
Projekt: kabina fotografi czna z Raspberry Pi
Dodatkowe informacje
10. Python i Internet
Pobieranie danych z serwera www
Pobieranie prognozy pogody
Komputer Pi jako serwer www
Podstawy środowiska Flask
Łączenie sieci WWW ze światem rzeczywistym
Projekt: lampa internetowa
Dodatkowe informacje
A. Zapisywanie obrazu karty SD
Zapisywanie karty SD z systemu OS X
Zapisywanie karty SD z systemu Windows
Zapisywanie karty SD z systemu Linux
B. Przybysze z kosmosu - pełna wersja gry
C. Wejście analogowe
Konwersja analogowo-cyfrowa
206 stron, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|