wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 36.90 35,06   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

MIĘKKA SIŁA I DYPLOMACJA PUBLICZNA POLSKI


OCIEPKA B.

wydawnictwo: SCHOLAR, 2013, wydanie I

cena netto: 36.90 Twoja cena  35,06 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Miękka siła i dyplomacja publiczna Polski


Miękka siła i dyplomacja publiczna Polski to publikacja poświęcona wykorzystaniu niematerialnych zasobów państwa w stosunkach międzynarodowych.

Dyskusję nad miękką siłą zapoczątkował Joseph Samuel Nye, który spopularyzował to pojęcie na początku lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Autorka niniejszej publikacji opisuje problem na przykładzie Polski, która bardzo aktywnie wykorzystuje swoje zasoby miękkiej siły co najmniej od połowy lat dziewięćdziesiątych. Podobnie czynią inne państwa, zwłaszcza kraje małe i średnie.

Książka Profesor Beaty Ociepki jest pierwszą w naszym kraju próbą opisania mariażu soft power z dyplomacją publiczną. Jest to o tyle ważne, że Polska należy do grupy krajów mających nie tylko interesy, lecz także ambicje – jest krajem aktywnym, chcącym zmieniać swe otoczenie. Realizacji jej ambicji może pomóc dyplomacja publiczna i soft power. Pod warunkiem wszakże, umiejętnego wykorzystania potencjału jakie obie niosą. Praca Beaty Ociepki jest z tego punktu widzenia niesłychanie potrzebna.

z recenzji prof. dr. hab. Romana Kuźniara


Beata Ociepka pracuje na Uniwersytecie Wrocławskim. Od 2002 r. kieruje Zakładem Komunikowania Międzynarodowego na Wydziale Nauk Społecznych. Specjalizuje się w badaniach nad komunikowaniem międzynarodowym, komunikacją polityczną, miękką siłą i dyplomacją publiczną. Autorka, współautorka i redaktor niemal 100 publikacji, w tym książek Niemiecki wydawca – polski czytelnik. Prasa niemieckich wydawców w debacie publicznej (wspólnie z J. Woźną, Wrocław 2009), Dyplomacja publiczna (Wrocław 2008); Populism and Media Democracy (Wrocław 2005), Dla kogo telewizja? Model publiczny w postkomunistycznej Europie Środkowej (Wrocław 2003).


Wstęp.

ROZDZIAŁ 1
Miękka siła: nowa koncepcja?
1.1. Siła
1.2. Miękka siła państw twardych
1.3. Państwo cywilne a zasoby siły twardej i miękkiej
1.4. Miękka siła państw średnich
1.5. Miękka siła a międzynarodowa rola Polski. Polska jako państwo średnie
1.6. Pozycja międzynarodowa państwa: pomiar miękkiej siły

ROZDZIAŁ 2
Dyplomacja publiczna jako narzędzie miękkiej siły
2.1. Definiowanie dyplomacji publicznej jako narzędzia miękkiej siły
2.2. Dyplomacja publiczna a dyplomacja klasyczna Dyplomacja niszowa państw średnich
2.3. Dyplomacja publiczna jako forma politycznego komunikowania międzynarodowego
2.4. Logika procesów opiniotwórczych
2.5. Dyplomacja publiczna a propaganda
2.6. Dyplomacja publiczna z perspektywy public relations
2.7. Dyplomacja publiczna i branding
2.8. Branding regionów (województw) i miast
2.9. Dyplomacja publiczna jako komunikacja strategiczna. Strategia komunikowania w dyplomacji publicznej

ROZDZIAŁ 3
Wykorzystanie zasobów miękkiej siły: organizacja dyplomacji publicznej
3.1. Dyplomacja publiczna w polskiej polityce zagranicznej: polski model zarządzania zasobami miękkiej siły
3.2. Kontekst europejski
3.3. Pomoc (współpraca) rozwojowa a dyplomacja publiczna
3.4. Rola organizacji pozarządowych. NGO czy QUANGO? Postrzeganie organizacji pozarządowych a miękka siła państwa
3.5. Dyplomacja diaspory: rola Polonii
3.6. Dyplomacja publiczna a dyplomacja kulturalna
3.7. Zasoby polskiej miękkiej siły w dyplomacji kulturalnej
3.8. Dyplomacja historyczna - zagraniczna polityka historyczna

ROZDZIAŁ 4
Media jako zasób miękkiej siły i ich rola w dyplomacji publicznej: nadawanie za granicę.
4.1. Media jako zasób miękkiej siły
4.2. Wydarzenia medialne
4.3. Nadawanie za granicę
4.4. Biełsat TV
4.5. Kampanie reklamowe w mediach
4.6. Media społecznościowe w dyplomacji publicznej: potencjał symetryczności?

Zakończenie

Bibliografia

Wykaz tabel i rycin

Indeks nazwisk

Wykaz skrótów


232 strony, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022