wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 43.80 41,61   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki
English version
Książki:

polskie
podział tematyczny
 
anglojęzyczne
podział tematyczny
 
Newsletter:

Zamów informacje o nowościach z wybranego tematu
 
Informacje:

o księgarni

koszty wysyłki

kontakt

Cookies na stronie

 
Szukasz podpowiedzi?
Nie znasz tytułu?
Pomożemy Ci, napisz!


Podaj adres e-mail:


możesz też zadzwonić
+48 512 994 090

WPROWADZENIE DO PEDAGOGIKI PORÓWNAWCZEJ TEORIA I PRAKTYKA EUROPEJSKA


PROKOP JIRI

wydawnictwo: ERICA, 2013, wydanie I

cena netto: 43.80 Twoja cena  41,61 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Wprowadzenie do pedagogiki porównawczej

Teoria i praktyka europejska


Pozycja prezentuje teoretyczne i metodologiczne problemy pedagogiki porównawczej, przedstawia jej teorie, koncepcje oraz rys historyczny, a także znaczenie i funkcje.

Opisuje także europejską politykę kształcenia, zasady polityki edukacyjnej i rozwojowe tredny kształcenia w krajach UE.

Ludzie już od epoki antycznej interesowali się tym, jak kształcą się ludzie innych narodów, jak owo kształcenie organizują i jakim celom ono służy. Owo zainteresowanie wypływa z rozpoznania, że rozwój cywilizacji ludzkiej jest kierowany tym, czego i jak ludzie uczą się w swoich instytucjach kształcących. Jest oczywiste, że systemy edukacyjne w różnych krajach także współtworzą osobowości ludzi oraz los całych narodów – stąd tak wielkie zainteresowanie edukacją. Z drugiej strony owo zainteresowanie motywowane jest zrozumieniem, że kształcenie w ramach jednego kraju czy regionu rozwija się i wzbogaca tym, co użytecznego potrafią reprezentanci danego kraju czy regionu rozpoznać i przyjąć z edukacji realizowanej w innym państwie.


Dr hab Jiří Prokop, nauczyciel akademicki, specjalista zajmujący się od wielu lat teorią wychowania, socjologią wychowania i pedagogiką porównawczą.
Od roku 1989 jest wykładowcą na Wydziale Pedagogicznym na Uniwersytecie Karola w Pradze. Pracuje również na stanowisku profesora nadzwyczajnego w Instytucie Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie. Współpracuje z Wydziałem Pedagogicznym Uniwersytetu Pedagogicznego im. J. A. Komeńskiego w Bratysławie. Jest autorem ponad 160 publikacji o charakterze naukowym i popularnonaukowym, które zostały opublikowane w formie monografii, skryptów akademickich oraz artykułów w czasopismach, w kraju i zagranicą.


Wstęp

Część pierwsza
Teoretyczne i metodologiczne problemy pedagogiki porównawczej
1.1. Potrzeba pedagogiki porównawczej
1.2. Cele i definicje
1.3. Teorie i koncepcje pedagogiki porównawczej
1.4. Pedagogika porównawcza i inne nauki
1.5. Metodologia pedagogiki porównawczej
1.6. Znaczenie i funkcje pedagogiki porównawczej
1.7. Rozwój historyczny
1.8. Instytucjonalne zaplecze pedagogiki porównawczej

Część druga
Edukacja w Europie: trendy w rozwoju
2.1. Europejska polityka kształcenia i zasady polityki edukacyjnej
2.2. Problemy z porównywalnością zjawisk pedagogicznych
2.3. Międzynarodowe Standardy Klasyfikacji Kształcenia
2.4. Rozwojowe trendy kształcenia w krajach UE

Część trzecia
Wybrane zagadnienia pedagogiki porównawczej
3.1. Trendy w przygotowaniu nauczycieli w Europie
3.2. Prawo do kształcenia w języku rodzimym dzieci imigrantów w Unii Europejskiej
3.3. Kształcenie domowe w Republice Czeskiej i za granicą
3.4. Romska grupa etniczna w Republice Czeskiej

Literatura


280 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. www.bankowa.pl 2000-2022