Finansowanie mediów publicznych w Polsce
Teoria i praktyka
Z pełnym zrozumieniem dla formułowanych z wielu stron oskarżeń, że media publiczne
w Polsce niedostatecznie realizują swe obowiązki misyjne (i jest to zarzut kierowany
przede wszystkim wobec TVP S.A.), trzeba pamiętać, że media te są nam jednak
absolutnie niezbędne. To one przecież powinny być forum ważnych dyskusji społecznych,
tworzyć płaszczyznę społecznego dyskursu na tematy tak ważne, jak np. powszechna
potrzeba respektowania norm etycznych czy problem rozumnego i skutecznego budowana naszej
tożsamości kulturowej. Taka instytucja nie jest jednak tania, tym bardziej że kończy
się czas mediów analogowych, a także uniwersalnej telewizji „dla wszystkich”.
Wielka rewolucja technologiczna, której synonimem staje się zwłaszcza cyfryzacja,
wymusza inne zupełnie spojrzenie na przyszłość i finansowanie mediów, w tym także
publicznych.
Publikacja powstała we współpracy z Wydziałem Dziennikarstwa i Nauk Politycznych
Uniwersytetu Warszawskiego, Krajową Radą Radiofonii i Telewizji oraz Związkiem
Pracodawców Mediów Publicznych.
Wstęp
Konferencja
Wystąpienia prelegentów
Igor Ostrowski
Sławomir Rogowski
Prof. dr hab. Jacek Sobczak, dr hab. Jędrzej Skrzypczak
Prof. dr hab. Stanisław Jędrzejewski
Prezentacje prelegentów
Dyskusja
Sylwetki prelegentów i uczestników
Sylwetki prelegentów
Sylwetki uczestników, zabierających głos w dyskusji
Sylwetki autorów publikacji
Informacje o organizatorach konferencji
Informacje o partnerach medialnych konferencji
Bibliografia
176 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka