|
WYZWANIA STRATEGICZNE W ZARZĄDZANIU FINANSAMI PRZEDSIĘBIORSTWA
WROŃSKA-BUKALSKA E. wydawnictwo: DIFIN, 2013, wydanie I cena netto: 65.80 Twoja cena 62,51 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Wyzwania strategiczne w zarządzaniu finansami przedsiębiorstwa
Celem podręcznika jest przekazanie wiedzy z zakresu finansów przedsiębiorstwa z
punktu widzenia strategicznych decyzji wspierających realizację strategii działania
oraz determinujących osiągnięcie przewagi konkurencyjnej podmiotów gospodarczych.
Książka może być wykorzystana zarówno na studiach ekonomicznych stacjonarnych i
niestacjonarnych, jak również na studiach podyplomowych i kursach dla absolwentów
szkół wyższych zatrudnionych w przedsiębiorstwach czy bankach. Będzie też
pożyteczną lekturą dla tych, którzy z różnych powodów chcą poznać praktyczną
stronę finansów przedsiębiorstwa i nabyć praktyczne umiejętności.
Wstęp
Część A. Finansowe aspekty decyzji strategicznych w zarządzaniu
przedsiębiorstwem
Rozdział 1. Strategie finansowe przedsiębiorstw
Małgorzata Dyl
1. Zarządzanie finansami przedsiębiorstw we współczesnych warunkach rynkowych
1.1. Wpływ podejmowanych w przedsiębiorstwie decyzji na proces zarządzania finansami
1.2. Cel finansowy przedsiębiorstwa
1.3. Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
1.4. Cząstkowe cele finansowe przedsiębiorstw
2. Miejsce i rola strategii finansowych w procesie zarządzania finansami przedsiębiorstw
2.1. Zasady opracowywania strategii finansowej i jej wpływ na realizację celów
przedsiębiorstwa
2.2. Zarządzanie aktywami trwałymi w przedsiębiorstwie
2.3. Strategie inwestowania w aktywa bieżące
2.4. Strategie kapitału obrotowego netto
3. Istota i rodzaje finansowania przedsiębiorstw
3.1. Źródła finansowania działalności przedsiębiorstw
3.2. Strategie finansowania przedsiębiorstw
3.3. Struktura kapitału w przedsiębiorstwie
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 2. Strategie zarządzania obciążeniami podatkowymi
Agnieszka Rogalska
1. Istota i cele strategii zarządzania obciążeniami podatkowymi
2. Rodzaje strategii podatkowych
3. Prezentacja strategii podatkowej stosowanej w firmie X – studium przypadku
4. Strategia podatkowa zastosowana przez firmę Y – studium przypadku
5. Podatek VAT
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 3. Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
Łukasz Wiszniewski
1. Przesłanki i istota restrukturyzacji
2. Klasyfikacja restrukturyzacji
3. Narzędzia restrukturyzacji
4. Przebieg procesu restrukturyzacyjnego
4.1. Analiza otoczenia przedsiębiorstwa
4.2. Analiza zasobów przedsiębiorstwa
4.3. Ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa
4.4. Program restrukturyzacji przedsiębiorstwa a jego strategia
4.5. Realizacja procesu restrukturyzacji i jego kontrola
5. Restrukturyzacja finansowa
5.1. Techniki restrukturyzacji finansowej
5.2. Formy restrukturyzacji finansowej
6. Restrukturyzacja operacyjna
7. Restrukturyzacja zakresu działania
8. Restrukturyzacja poprzez podział
9. Charakterystyka procesu restrukturyzacji wybranego przedsiębiorstwa – studium
przypadku
9.1. Opis działalności Spółki w latach 1998–2003
9.2. Analiza finansowa Przedsiębiorstwa
9.3. Formy restrukturyzacji Spółki w latach 1998–2003
9.4. Funkcjonowanie Spółki w latach 2004–2010
9.5. Analiza finansowa Przedsiębiorstwa w latach 2004–2010
9.6. Formy restrukturyzacji Spółki w latach 2004–2010
Podsumowanie
Bibliografia
Część B. Przedsiębiorstwo na rynku kapitałowym
Rozdział 4. Miejsce przedsiębiorstwa na rynku finansowym
Ewa Myszak
1. Istota rynku kapitałowego
2. Powiązania pomiędzy rynkiem kapitałowym a przedsiębiorstwem
3. Przedsiębiorstwo na rynku kapitałowym
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 5. Czynniki fundamentalne ustalania ceny emisyjnej
Ewa Myszak
1. Ustalanie ceny emisyjnej akcji jako kluczowy element decydujący o powodzeniu pierwszej
emisji akcji
2. Analiza fundamentalna jako sposób identyfikacji czynników determinujących cenę
emisyjną
3. Czynniki fundamentalne związane z otoczeniem makroekonomicznym spółki
4. Czynniki fundamentalne powiązane z analizą sektorową spółki
5. Analiza sytuacyjna spółki jako etap identyfikacji czynników fundamentalnych
6. Analiza finansowa spółki jako podstawowy element jej analizy fundamentalnej
7. Wycena akcji
8. Rynkowe czynniki determinujące cenę emisyjną oraz psychologiczne determinanty wyceny
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 6. Polityka dywidend spółek publicznych
Michał Janisz
1. Istota i rodzaje dywidend
2. Pomiar poziomu dywidend
3. Modele wypłat dywidend
4. Teorie polityki dywidend
5. Charakterystyka spółek z GPW wypłacających dywidendy
5.1. Liczba spółek wypłacających dywidendę
5.2. Wysokość wypłacanych dywidend przez spółki z GPW
5.3. Wypłacanie dywidend przez spółki z poszczególnych branż
5.4. Dywidendy spółek z udziałem Skarbu Państwa
5.5. Wpływ polityki dywidend na ceny akcji notowanych na GPW
5.5.1. Porównanie kursów spółek budowlanych wypłacających dywidendy na tle całej
branży
5.5.2. Porównanie kursów spółek informatycznych wypłacających dywidendy na tle
całej branży
5.5.3. Porównanie kursów banków wypłacających dywidendy na tle całej branży
5.5.4. Porównanie kursów spółek spożywczych wypłacających dywidendy na tle całej
branży
Podsumowanie
Bibliografia
Część C. Rozwój przedsiębiorstwa poprzez fuzje i przejęcia
Rozdział 7. Fuzje i przejęcia jako metody realizacji strategii rozwoju
przedsiębiorstwa
Justyna Borowska
1. Sposoby rozwoju przedsiębiorstwa
2. Istota oraz pojęcie fuzji i przejęcia
3. Klasyfikacja fuzji i przejęć
4. Motywy fuzji i przejęć
4.1. Motywy nabywcy
4.2. Motywy sprzedawcy
5. Sposoby finansowania procesów fuzji i przejęć
5.1. Finansowanie fuzji i przejęć za pomocą środków własnych oferenta
5.2. Finansowanie transakcji konsolidacji długiem
5.3. Instrumenty hybrydowe jako metoda finansowania fuzji oraz przejęć
6. Ryzyko związane z operacjami fuzji i przejęć
7. Przykład fuzji – Polimex i Mostostal
7.1. Motywy przeprowadzenia fuzji
7.2. Przebieg transakcji połączenia
7.3. Ocena przeprowadzonej fuzji
7.4. Analiza kondycji finansowej
7.5. Ocena skutków połączenia
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 8. Badanie due diligence w procesie fuzji i przejęć
Jolanta Pytel
1. Istota badania due diligence
2. Etapy przeprowadzania analizy due diligence
3. Strony uczestniczące w badaniu due diligence
4. Obszary analizowane w badaniu due diligence
4.1. Due diligence finansowe
4.2. Due diligence prawne
4.3. Due diligence operacyjno-zarządcze
4.4. Due diligence w obszarze zasobów ludzkich
4.5. Kwestia ochrony środowiska w badaniu due diligence
5. Analiza due diligence w praktyce – studium przypadku
Podsumowanie
Bibliografia
Rozdział 9. Ochrona konkurencji w procesie fuzji i przejęć
Anna Bocian
1. Zagrożenia dla konkurencji w procesie fuzji i przejęć
2. Konieczność ingerencji państwa w działalność rynku
3. Przyczyny ingerencji państwa w proces fuzji i przejęć
4. Instytucje mające na celu ochronę konkurencji
4.1. Podstawowe informacje o Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz
instytucjach europejskich
4.2. Zadania Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
4.3. Praktyki ograniczające konkurencję
4.3.1. Porozumienia ograniczające konkurencję
4.3.2. Nadużywanie pozycji dominującej
4.3.3. Ograniczenia konkurencji w rozumieniu Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej
5. Akty prawne kontrolujące proces fuzji i przejęć
5.1. Koncentracja przedsiębiorstw w świetle ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów
5.2. Zgłoszenie zamiaru koncentracji
5.3. Kontrola koncentracji w prawie unijnym
6. Ochrona konkurencji w procesie fuzji i przejęć na przykładzie NFI Empik
Media&Fashion SA oraz Merlin SA
Podsumowanie
Bibliografia
306 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy pocztą e-mail lub telefonicznie, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|