Zamówienia publiczne
Wzory pism z objaśnieniami
Zamówienia publiczne. Wzory pism z objaśnieniami stanowi uzupełnienie obecnej na
polskim rynku wydawniczym oferty z zakresu prawa zamówień publicznych.
Publikacja została opracowana zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami
ustawy z 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych oraz aktami wykonawczymi.
Uwzględnia wieloletnie doświadczenie autorów w zakresie stosowania przepisów Prawa
zamówień publicznych w jednostkach samorządowych.
Niniejsza publikacja zawiera wzory pism obejmujące typowe – zarówno dla
zamawiających, jak i wykonawców – czynności lub oświadczenia w związku z toczącym
się postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego. Ponadto w treści zawarte są
praktyczne uwagi dotyczące wskazanych we wzorach instytucji prawnych, wzbogacone
orzecznictwem Krajowej Izby Odwoławczej i sądów powszechnych.
Publikacja skierowana jest przede wszystkim do prawników praktyków, pracowników
jednostek sektora finansów publicznych, którzy na co dzień zobowiązani są do
stosowania przepisów ustawy – Prawo zamówień publicznych w związku z wydatkowaniem
środków publicznych. Może być również przydatna wykonawcom ubiegającym się o
publiczne zamówienia, którzy jako uczestnicy postępowania niejednokrotnie przygotowują
oferty, składają wnioski i wyjaśnienia.
Dr Anna Płatkowska – radca prawny, wykładowca akademicki, autorka
publikacji z zakresu prawa zamówień publicznych, prawa cywilnego i prawa pracy.
Pełniła funkcję pełnomocnika Marszałka Województwa Mazowieckiego ds. zamówień
publicznych. Ma wieloletnie doświadczenie w administracji publicznej na stanowiskach
samodzielnych i kierowniczych.
Przemysław Kocielski – radca prawny. Specjalizuje się w prawie
cywilnym i administracyjnym ze szczególnym uwzględnieniem prawa zamówień publicznych.
Ma doświadczenie w obsłudze podmiotów gospodarczych oraz jednostek samorządu
terytorialnego w zakresie prawa zamówień publicznyc
Wykaz skrótów
Wprowadzenie
Wzór nr 1. Cofnięcie odwołania
Wzór nr 2. Informacja o poprawieniu oczywistych omyłek w treści oferty
Wzór nr 3. Informacja o terminie i miejscu zawarcia umowy
Wzór nr 4. Informacja o wykonaniu zaleceń pokontrolnych
Wzór nr 5. Informacja o wynikach oceny spełniania warunków
udziału w postępowaniu (w trybie dialogu konkurencyjnego)
Wzór nr 6. Informacja o wynikach oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu
Wzór nr 7. Informacja o wystąpieniu omyłek rachunkowych
Wzór nr 8. Informacja o zakończeniu dialogu (w trybie dialogu konkurencyjnego)
Wzór nr 9. Informacja z otwarcia ofert
Wzór nr 10. Modyfikacja treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Wzór nr 11. Odpowiedź na pytanie dotyczące wyjaśnień treści specyfikacji istotnych
warunków zamówienia
Wzór nr 12. Ogłoszenie o zamówieniu w trybie licytacji elektronicznej
Wzór nr 13. Oświadczenie o spełnianiu warunków i niepodleganiu wykluczeniu z
postępowania o udzielenie zamówienia
Wzór nr 14. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z
art. 22 ust. 1 p.z.p.
Wzór nr 15. Oświadczenie osoby fizycznej o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania
Wzór nr 16. Oświadczenie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością o niepodleganiu
wykluczeniu z postępowania
Wzór nr 17. Oświadczenie składane przez spółkę jawną o niepodleganiu wykluczeniu z
postępowania
Wzór nr 18. Oświadczenie składane przez spółkę komandytową o niepodleganiu
wykluczeniu z postępowania
Wzór nr 19. Oświadczenie składane przez spółkę partnerską o niepodleganiu
wykluczeniu z postępowania
Wzór nr 20. Potwierdzenie złożenia wniosku o dopuszczenie do negocjacji
Wzór nr 21. Powołanie komisji przetargowej
Wzór nr 22. Powołanie sądu konkursowego
Wzór nr 23. Przedłużenie terminu związania ofertą
Wzór nr 24. Przystąpienie do odwołania
Wzór nr 25. Regulamin pracy komisji przetargowej
Wzór nr 26. Skarga na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej
Wzór nr 27. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dla postępowania prowadzonego w
trybie przetargu nieograniczonego
Wzór nr 28. Wezwanie do potwierdzenia otrzymania dokumentu
Wzór nr 29. Wezwanie do przedłużenia terminu związania ofertą
Wzór nr 30. Wezwanie do wyjaśnienia treści oferty
Wzór nr 31. Wniosek o dopuszczenie do udziału w konkursie
Wzór nr 32. Wniosek o informację z otwarcia ofert
Wzór nr 33. Wniosek o udostępnienie umowy do wglądu
Wzór nr 34. Wniosek o wydanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Wzór nr 35. Wniosek o wyłączenie jawności rozprawy
Wzór nr 36. Wniosek o zawiadomienie o wszczęciu kolejnego postępowania
Wzór nr 37. Wniosek wykonawcy o zwrot wadium
Wzór nr 38. Zaproszenie do dialogu (w trybie dialogu konkurencyjnego)
Wzór nr 39. Zaproszenie do składania ofert w przetargu ograniczonym
Wzór nr 40. Zaproszenie do składania ofert w trybie negocjacji bez ogłoszenia
Wzór nr 41. Zaproszenie do składania ofert w trybie negocjacji z ogłoszeniem
Wzór nr 42. Zaproszenie do składania ofert w trybie zapytania o cenę
Wzór nr 43. Zaproszenie do złożenia oferty (w trybie dialogu konkurencyjnego)
Wzór nr 44. Zaproszenie do złożenia oferty (w trybie z wolnej ręki)
Wzór nr 45. Zapytanie o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Wzór nr 46. Zawiadomienie o dopuszczeniu do udziału w konkursie
Wzór nr 47. Zawiadomienie o niezakwalifikowaniu do udziału w postępowaniu w trybie
przetargu ograniczonego
Wzór nr 48. Zawiadomienie o wszczęciu postępowania w trybie z wolnej ręki
Wzór nr 49. Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty
Wzór nr 50. Zawiadomienie o wykluczeniu z postępowania
Wzór nr 51. Zgłoszenie zastrzeżeń do zaleceń pokontrolnych
Wzór nr 52. Zgoda na przedłużenie terminu związania ofertą
O Autorach
168 stron, oprawa miękka