Celem książki jest wskazanie kierunków i metod działania placówek
opieki zdrowotnej zapewniających doskonalenie jakości usług i w rezultacie zadowolenie
pacjentów w zmieniającym się i specyficznym, ze względu na relację personel medyczny
- pacjent, systemie ochrony zdrowia.
W publikacji zaprezentowano:
- sposoby definiowania jakości i metody jej pomiaru
- zastosowanie marketingu relacji w zakładach opieki zdrowotnej
- specyfikę relacji lekarz-pacjent
- wyniki badań przeprowadzonych wśród pacjentów i lekarzy
Książka skierowana jest do menedżerów zarządzających zakładami opieki zdrowotnej,
studentów kierunków medycznych, zarządzania i zdrowia publicznego, a jej lektura
pozwoli zobaczyć, jakie działania i procesy mogą sprawić, że placówka opieki
zdrowotnej będzie odbierana przez pacjentów jako oferująca świadczenia medyczne
najwyższej jakości, przyjazna i dbająca o chorego oraz holistycznie zainteresowana
pacjentem. Zdobyta wiedza niech będzie zachętą do spojrzenia na swoją organizację
oczyma pacjentów i pomoże zaplanować właściwą strategię działania.
Spis treści:
Wprowadzenie
Rozdział 1. Co to jest jakość usługi medycznej?
1.1. Pojęcie jakości usługi medycznej
1.2. Koncepcje jakości usług medycznych
1.3. Kryteria jakości
1.4. Metody pomiaru jakości świadczeń medycznych
1.5. Jakość otrzymanej usługi medycznej
1.6. Usługa oczekiwana
Rozdział 2. Co to jest marketing relacyjny w zakładach opieki zdrowotnej?
2.1. Pacjent a konsument opieki zdrowotnej
2.2. Pojęcie marketingu relacyjnego
2.3. Czy usługa medyczna to tylko leczenie?
2.4. Jaką cenę płacą pacjenci?
2.5. Jak komunikować się z pacjentami?
2.6. Obsługa pacjentów oraz rozwój technologii informatycznej jako narzędzia kreowania
partnerstwa
2.7. Czy personel medyczny może być również klientem?
Rozdział 3. Relacja lekarz-pacjent, czyli jak budować bliskie więzi z
pacjentem?
3.1. Specyfika roli pacjentki oddziału ginekologiczno-położniczego
3.2. Relacja lekarz-pacjent jako kluczowy element poprawy jakości świadczeń medycznych
Rozdział 4. Pacjenci i lekarze w świetle badań
4.1. Sposób realizacji badań
4.2. Identyfikacja oczekiwań pacjentów
4.3. Usługa medyczna w opinii pacjentek i personelu. Komponenty usługi medycznej
4.4. Komunikacja z rynkiem
4.5. Marketing wewnętrzny. Kształcenie studentów
Rozdział 5. Metody poprawy jakości usług medycznych - propozycje praktycznych
rozwiązań
5.1. Zasady działania zakładów opieki zdrowotnej
5.2. Przykład Cleveland Clinic
5.3. Przykład Samodzielnego Publicznego Dziecięcego Szpitala Klinicznego im. dr. L.
Zamenhoffa Akademii Medycznej w Białymstoku
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Spis wykresów
Aneksy
336 stron, A5, miękka oprawa