Książka ta umożliwia pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie
marketingu i została skonstruowana tak jak kurs marketingu na pierwszym roku studiów MBA
w Harvard Business School. Jej autorami są osoby wykładające na tej uczelni.
Podręcznik ten podpowiada, jak rozwijać i wdrażać skuteczne strategie marketingowe, a
wśród szczegółowo omawianych zagadnień znalazły się między innymi:
- zachowania konsumenta
- segmentacja rynku, wybór rynków docelowych oraz pozycjonowanie
- opracowywanie nowych produktów i usług
- rozszerzanie linii produktów
- wycena i wartość marki
- kanały i sieci dystrybucji
- strategia ustalania cen zapewniająca rentowność
- zarządzanie relacjami z klientem i kwestia prywatności klienta
Szczególną wartość stanowią też przykłady podstawowych obliczeń matematycznych
niezbędnych przy podejmowaniu decyzji marketingowych. Zawarte w książce informacje
pozwolą zrozumieć i zinterpretować działalnośćhandlową i konkurencję z
marketingowego punktu widzenia.
Spis treści:
Wprowadzenie
Część I. Analizowanie szans marketingowych
1. Strategia marketingowa
Aneks do rozdziału 1. Podstawowe obliczenia matematyczne w marketingu
2. Zrozumienie zachowań konsumenta
Część II. Opracowywanie strategii marketingowych
3. Segmentacja rynku, wybór rynków docelowych i pozycjonowanie
4. Polityka produktu
Aneks do rozdziału 4. Wycena marki
5. Wchodzenie na rynek
6. Komunikacja i promocje marketingowe
7. Ustalanie optymalnej ceny
Część III. Wdrażanie strategii marketingowych
8. Sprzedaż osobista i zarządzanie sprzedażą
Zarządzanie klientami
Indeks
240 stron, B5, twarda oprawa